Prema ovih 10 pravila prepoznat ćete je li vaš parfem originalan ili kopija.

Tržište parfema danas je preplavljeno kopijama koje se trude obrisati razlike između originalih i lažnih parfema. Zbog štetnih utjecaja na kožu važno je znati koji se sastojci koriste za proizvodnju kopija. Oni mogu sadržavati nekvalitetni alkohol, lako isparljive kemikalije, vodu loše kvalitete, aluminij, arsen, antifriz... Kao posljedice korištenja mogu se pojaviti razni kožni problemi, poput akni, osipa, očnih infekcija i alergija.
Ipak, postoje određeni znakovi po kojima možete prepoznati kopiju parfema, čak i kada je vješto napravljen. U nastavku vam otkrivamo detalje na koje biste trebali obratiti pažnju pri kupovini parfema.
1. Izvor
Prije svega važno je gdje kupujete parfem. Naime, parfemi kupljeni u prepoznatljivim parfumerijama i drogerijama sigurno su originali. Takve trgovine žive od prodaje kozmetike i parfema te bi bilo kakva sumnja u kvalitetu proizvoda ozbiljno ugrozila njihov model poslovanja.
2. Cijena
Nerealna cijena uvijek izaziva sumnju. Nemoguće je kupiti originalni parfem kupite za 5 do 10 eura, čak i da je riječ o nekom nevjerojatnom sniženju. Nerealno niska cijena za skupe parfema je jasan indikator da je riječ o falsifikatu.
3. Serijski broj
Serijski broj parfema treba pisati na dnu boce. Kod pravog parfema, on se poklapa s brojem na dnu kartonske kutije. Može biti utisnut ili odštampan.

4. Folija
Gotovo svi dizajnerski parfemi imaju foliju oko pakiranja koja na kopijama ne izgleda savršeno pripijeno.
5. Pakiranje
Proizvođači parfema nikada ne štede na pakiranju. Naime, svi parfemi unutar kutije imaju posebnu konstrukciju i parfem se u takvom pakiranju ne pomiče.
Pakiranje originalnog parfema mora biti načinjeno od kvalitetnog kartona i dobro držati bocu. Obratite pažnju i na boju kartona, koji treba biti bijela, a ne sivkasta. Ovo je test na kojem pada većina kineskih kopija. Na kutiji ispod imena proizvođača i imena parfema, trebaju pisati informacije o parfemskoj koncentraciji: Fraiche, EDC, EDT, EDP ili Extrait. Također, najčešće je navedena i količina parfema.
6. Bočica
Kada je riječ o boci, obratite pažnju na natpise, a posebno je li naziv parfema ispravan! Osim toga, pogledajte i je li boca pravilna i jednakih dimenzija kao originalna boca, jesu li rubovi pravilni i kako sjeda čep.
Na dnu boce moraju pisati osnovne informacije - količina parfema kao i batch code. Parfeme pune jaki i precizni strojevi pa su odstupanja poput nakrivo nalijepljene naljepnice praktički nemoguća.
7. Čep
Danas većina proizvođača stavlja magnetne čepove na parfeme. Obratite pažnju je li dimenzija čepa ista kao na originalu, a ako postoje ukrasi na čepu, jesu li izvedeni kvalitetno. Na lažnim parfemima obično se vidi da su letimično izrađeni.

8. Pumpica
Imajte na umu da stroj puni bočicu parfemom i postavlja pumpicu. Iz tog razloga i načina na koji funkcionira pumpica, cjevčica je prazna kod novog parfema. Najčešće je potrebno pritisnuti pumpicu dva puta kako bi se cjevčica napunila.
9. Miris
Kopije parfema najčešće su loše trajnosti, maksimum sat do dva. Kompozicija je često banalna i vrlo brzo je moguće razaznati je li u pitanju original ili kopija. Ipak, arapske kopije koriste jače komponente pa takvi parfemi mogu potrajati i dosta duže. Međutim, mirisna kompozicija tih arapskih kopija je najčešće preslatka, s notom vanilije i šećera i nikako se ne razvija.
10. Boja
Poznati brendovi često proizvode parfeme blijedih nijansi, uglavnom bez veće količine umjetnih boja. Jarka, kemijska boja tekućine najčešće odaje da je riječ o kopiji.