KAKO IZGLEDA KULTNI HOTEL Američki 'starchitect' Adam Tihany renovirao je simbol vrhunskog luksuza i ležernog glamura
Preuređenje Hotela Beverly Hills, u kojem je Charlie Chaplin svakodnevno ručao, „Beatlesi“ ludovali u bazenu, a Elizabeth Taylor provodila medeni mjesec nakon svakog od svojih šest vjenčanja, u povodu 100. rođendana što ga je ovaj simbol vrhunskog luksuza i ležernog glamura nedavno proslavio, povjereno je Adamu Tihanyju.
Tko je glavni odgovorni?
Jednom od najpoznatijih američkih arhitekata i dizajnera, koji potpisuje uređenje brojnih luksuznih hotela i restorana diljem svijeta, kao što su njujorški „Le Cirque“, venecijanski „Cipriani“, „Spago“ i „Bellagio“ u Las Vegasu, „Gundel“ u Budimpešti, „Oberio“ u New Delhiju, ili restorani velikih šefova u njujorškoj Waldorf-Astoriji, Plazi i Rockefeller centru, glamurozni izgled butika Versacea, Moschina i Bottega Venete, ali i brojne kreacije u produkt-dizajnu, primjerice za Villeroy & Boch i Christofle.
Rad na zahtjevnom i osjetljivom poslu podmlađivanja hotela s tako dugom tradicijom i kultnim statusom, a da se pritom ne naruše atmosfera i ugođaj koji taj i takav interijer već puno stoljeće pružaju svojim zahtjevnim gostima, nije bio nimalo jednostavan. Istodobno, za Tihanyja je to bio veliki izazov na kojem je radio pune dvije godine, u fazama, kako se funkcioniranje hotela ne bi pretjerano narušilo, pa su radovi u sobama i apartmanima još u tijeku i bit će završeni krajem ove godine.
„Šarm i zanimljivost takvih projekata je upravo u njihovoj posebnosti“, kaže dizajner rođen u Transilvaniji, no po majci mađarskih korijena, odrastao u Izraelu, a školovan u Milanu, gdje je na Politehnici završio arhitekturu i urbanizam, dodajući kako se u redizajnu Beverly Hillsa odlučio za dvojaki pristup: maksimalno poštovanje postojećih rješenja u prostorima koji imaju kultni status, kao što je primjerice Polo bar, gdje se ograničio na decentne ali ipak zamjetne intervencije, i temeljitu promjenu drugih otvorenih prostora kojima je dao sasvim novi izgled i još veći sjaj.
Posebna pažnja
S posebnom pažnjom Tihany je pristupio preuređenju Suite 100, apartmanu posvećenom Marilyn Monroe, projektu kojim su losangeleski hoteli uređenjem po jednog ekskluzivnog apartmana s potpisom poznatih dizajnera odlučili odati počast zvijezdama i vremenu koji su ih proslavili: intimni ugođaj prostora u kojem je najseksi zvijezda u povijesti filma često odsjedala postignut je retro namještajem, decentnom rasvjetom, kontrastu raskošnih printova i crnog laka te raskošnim materijalima, slikama i brojnim detaljima.
Otvorenje Suite 100, koje se poklopilo s izlaskom luksuzne monografije u izdanju Rizzolija „Tihany: Iconic Hotels and restaurant Interiors”, čiji dizajn potpisuje Mirko Ilić, bili su povod da poznatog američkog interiorista zamolimo da ekskluzivno u hrvatskom Elle Decorationu predstavi novo lice Hotela Beverly Hills i apartmana u kojem bismo svi rado prespavali barem jednu noć.
Vašu novu knjigu koja će krajem mjeseca izaći u izdanju Rizzolija, dizajnirao je Mirko Ilić. Koliko se dugo poznajete i je li to vaša prva suradnja?
- Mirko i ja upoznali smo se 1999., kad smo radili na mojoj prvoj knjizi. U godinama koje su slijedile putovi su nam se preklapali više puta i surađivali smo na nekoliko projekata, a radeći na njujošrkom Time Hotelu postali smo i dobri prijatelji. Mirko je dizajnirao identitet moje kompanije kao i grafike za mnoge od velikih restorana koje smo projektirali poput „La Cirque“ u New Yorku, hotel „The Joule” i njegov restoran „Charlie Plamer“ u Dallasu, „Fonda led Sol“ u New Yorku ili „The Summit at The Broadmoor” u Colorado Springsu...
U svom vrlo informativnom, ali iznimno nadahnutom prologu knjige kažete da nemate svoj stil i uspoređujete se s krojačem odijela. Možete li to pojasniti?
- Tihany stil je vrlo osoban. Nikad ne ponavljam nešto što sam napravio niti koristim neki „Tihany touch” koji bi bio lako prepoznatljiv u svemu što radim. Svaki projekt ima svoju priču i zato mora imati i svoj stil. Ponekad je to kompleksni portret chefa, ponekad hommage gradu, nekoj specifičnoj lokaciji... Uključujem se u sve faze i svaki detalj projekta koji preuzmem: od arhitektonskog koncepta, preko planiranja prostora, namještaja i dizajna tkanine, pa sve do najsitnijih detalja kao što su odabir svijeća, cvijeća, pepeljara...
Što je bila vaša polazišna točka u redizajniranju Beverly Hills Hotela?
- Prije nego što sam počeo raditi na dizajnu proveo sam ekstenzivno istraživanje o povijesti hotela. Materijala zbilja nije manjkalo jer je mnogo toga dokumentirano u knjigama, filmovima, TV-emisijama i slično. Beverly Hills Hotel je dragocjena američka ikona, bogata prošlošću i prelijepim pričama koje su mi bile vrlo inspirativne.
Je li redizajn apartmana Marilyn Monroe bio poseban izazov?
- Apartman je originalno dizajnirao arhitekt Paul Williams, koji potpisuje i legendarni Lounge bar Polo i Coffee Shop te prepoznatljivi koloristički spektar ljubičastih i zelenih tonova koji su vremenom postali zaštitni znak hotela. Naš dizajn prati i naglašava oble linije Paula Williamsa koje rječito govore o glamuroznom životu velike dive po kojoj je apartman dobio ime. Raskošni miks tropskih printova i komada finiširanih crnim lakom proteže se cijelim apartmanom, dok je javorov bar u dnevnom boravku element koji u prostor unosi duh modernog doba.
Jesu li u skoroj budućnosti pred vama još neki slični monumentalni izazovi i projekti?
- Upravo sam počeo dizajnirati brod Seabourn, najluksuzniji kruzer na svijetu. Uz tekuće poslove u studiju aktivan sam i kao art director u američkom Culinary Institut, te tako imam važnu ulogu u oblikovanju ove slavne kulinarske škole. Često držim predavanja na školama i sveučilištima, i u tome doista uživam. Nastavit ću raditi na projektima iz snova koji zahtijevaju strast i predanost, ali i donose veliko zadovoljstvo, no svakako ću i proširiti suradnju s kolegama koji se bave produkt-dizajnom jer upravo radim na novim idejama na tom području.
Razgovarala: Mirjana Brabec
Preuzeto iz magazina Elle Decoration, 1/2014