Osmo izdanje središnjeg događaja dizajna u Hrvatskoj ponudio je pozitivan pogled u budućnost. Predstavljene su inventivna rješenja, stvari i sustavi koji će nam pomoći da postanemo otporniji na sve poremećaje u budućnosti.
Ovogodišnji Zagreb Design Week ostat će upamćen, osim po iznimnoj posjećenosti, dva velika gosta i dvije značajne internacionalne izložbe. Zagrebačkoj publici predstavili su se Giulio Cappellini, dizajner namještaja, arhitekt i art direktor firme Cappellini te nagrađivani arhitekt Saša Janez Mächtig. Mächtig je 1966. godine dizajnirao je mikroarhitektonski modularni objekt, legendarni kiosk K67, koji je postao dio ulice svakog grada u Jugoslaviji, ali i šire (Poljska, Irak, Kenija, Novi Zeland, Japan, bivše zemlje Sovjetskog Saveza, SAD). Kiosk K67 je postao i dio stalne postavke prestižnog Muzeja suvremene umjetnosti u New Yorku MoMA.
Tematska okosnica osmog Zagreb Design Weeka bila je 'Otpornost', a promišljala je specifične okolnosti koje su obilježile naše živote protekle i ove godine.
Posebno se istaknula izložba države partnera Nizozemske, 'Oporavak!' koja promišlja zadanu temu iz perspektive 'Nizozemskog dizajna'. Izložba nizozemskih kustosica Marleen Van Bergeijk i Lise Hardon vodi vas na putovanje prema otpornosti i predstavljaju alternativne rute nizozemskih dizajnera nastale u naše doba društvenih izazova.
Povodom predsjedanja Slovenije Vijećem EU–a na ZGDW-u prikazana je izložba 'Budućnost življenja: Made in Slovenia', čiji trideset i jedan izložak predstavlja odgovor slovenskih dizajnera na promjene izazvane Covid pandemijom. Predstavljeni proizvodi i usluge objedinjuju stvaralaštvo i poslovnu viziju. Ističu se priče malih robnih marki koje izražavaju funkcionalnost, strast za suživotom s prirodom, inovativne načine primjene lokalnih materijala, posebice drva, te nove tehnike proizvodnje podržane regionalnim obrtima i naprednim tehnikama održive proizvodnje. Putujuću izložbu je povodom slovenskog predsjedanja Vijećem EU–a osmislio Centar za kreativnost ljubljanskog MAO–a (Muzej arhitekture i oblikovanja).
Kao i do sada, Zagreb Design Week je nastavio suradnju sa zagrebačkim Tekstilno tehnološkim fakultetom te je u suradnji s njima pripremio izložbu studenata, ali i modnu reviju.
Posebno mjesto u programu pripalo je dizajnu namještaja, odnosno najvećem panelu u suorganizaciji Hrvatske udruge poslodavaca 'Identitet — Budućnost industrije namještaja', čiji su gosti bili Tomislav Knezović (Prostoria), Ivić Pašalić (Milla&Milli), Mladen Orešić (Spin Valis), Davor Bruketa (Bruketa & Žinić & Grey) te Giulio Cappellini (Cappellini).
Nagrada festivala, ZGDW Award 2021. i ove je godine dodijeljena u šest kategorija, a dobitnici nagrada po kategorijama i redoslijedu su: za Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija Valentina Vidaković, Include i Enigma, za Dizajn društvenih inovacija Ines Borovac, Kofein dizajn i Rašić+Vrabec, u kategoriji Dizajn interijera Mikser i Cipmann, RAKETA i Björk, za najbolji Produkt dizajn Tina Rugelj, Benussi & the Fish i Nunc, za Grafički dizajn Tumpić/Prenc prva dva mjesta i Señor na trećem mjestu, a u kategoriji Tekstilnog i modnog dizajna Amina Musić, Mihaela Brajković i Nikolina Krstičević.
'Iznimno nam je drago što su posjetitelji i osmu godinu zaredom prepoznali naš dugogodišnji trud te u velikom broju posjetili Zagreb Design Week. Vjerujemo da smo i ove godine uspjeli zadovoljiti očekivanja koja svake godine rastu s obzirom na prethodnu. Ovogodišnja tema 'Otpornost' specifična je kao i vrijeme u kojemu živimo i vjerujemo da je mnoge posjetitelje potaknula na razmišljanje te probudila malo pozitivniji pogled na budućnost. Hvala još jednom svim posjetiteljima i vidimo se i sljedeće godine na još jednom Zagreb Design Weeku', poručili su Daniel Tomičić i Tina Marković organizatori festivala.
Foto: Karla Jurić, Ive Trajković