Na aktualnom Organu Vida u zagrebačkom MSU Sara Pukanić izložila je rad na temu ghostinga

Novo lice domaće fotografske scene, multitalentirana Sara Pukanić svoju će vizualnu interpretaciju ghostinga predstaviti na 12. festivalu Organ Vida koji traje do 28. kolovoza, a radove ove mlade fotografkinje možete razgledati u zagrebačkom MSU.
Ovogodišnji međunarodni žiri, u kojem su i poznata imena, uvrstio je tvoju seriju fotografija 'You Have Been Seen' među radove 12 umjetnica koje se na najzanimljiviji način bave temom ovogodišnjeg festivala - osjećajnošću. Što ti znači to priznanje?
Od samih početaka pratim i cijenim rad festival Organ vida i jako mi je drago što sam postala dio te priče. Mislim da je pozitivno što se sve više govori o osjećajima - i pozitivnim i negativnim - koje proizvodi moderna instant-komunikacija te da se daju imena obrascima ponašanja na koja prije nismo obraćali veliku pozornost. Jedan od njih je i ghosting, tema mog rada 'You Have Been Seen'.
Ove si zime u velikogoričkoj Galeriji Galženica predstavila svoju prvu samostalnu izložbu pod nazivom 'Tog su dana svi u kući bili sretni'. No već si tada radila i na ciklusu fotografija o ghostingu, što je i tema rada 'You Have Been Seen' koju ćeš predstaviti u MSU-u. Kako je taj rad koncipiran?
Koncepciju rada i dizajn postava razvijala sam u suradnji s kustosicom Jozefinom Ćurković i dizajnericom Dorjom Benussi, a u MSU-u ćemo izložiti i neku vrstu prostorno-senzornog proširenja, odnosno instalaciju. Ghosting je iznenadni prekid komunikacije, bez objašnjenja, pa time i izlazak iz najčešće romantičnog, ali i prijateljskog, čak i profesionalnog odnosa. U ovom radu dajem osobni pogled, ali svrha je cijele instalacije uključiti posjetitelje otvaranjem prostora za razmjenu iskustava vezanih uz ghosting.

Što te privuklo toj temi? Kako je taj projekt nastao?
Serija je nastala kao posljedica romantičnog odnosa u kojem sam bila i u kojem je došlo do ghostanja. Osoba je bez objašnjenja prekinula naš odnos, a ja sam se prvi put, potpuno neočekivano, našla u toj situaciji. Mentori na Akademiji dramske umjetnosti predložili su mi u sklopu jednog zadatka da to svoje iskustvo pretočim u fotografije, odnosno da nađem način kako bih to prikazala serijom radova.
Otvorena si prema brojnim temama, od autoportreta, pejzaža, mrtve prirode do portreta voljenih i izgubljenih osoba, a u fokusu ti je često i modna fotografija. Je li modna fotografija tvoja velika ljubav?
Fotografija me tjera da živim u trenutku, moglo bi se stoga reći da je ona moja velika ljubav, točnije moja prva ljubav. Volim raditi sa ženskim modelima, volim tu žensku povezanost i opuštenost koja se dogodi na svakom snimanju. Osim modne, iznimno mi je draga i fotografija intimnog karaktera koju sam počela otkrivati i istraživati prije upisa na studij fotografije, a na ADU sam se njome nastavila intenzivnije baviti.

Kako si odabrala baš fotografiju za svoj poziv? Kad si počela?
Zbog tate me fotografija prati cijeli život pa je bilo pitanje vremena kada ću krenuti u nekom ozbiljnijem smjeru. Počela sam učiti prije deset godina pohađajući satove profesora Stanka Hercega.
Na čemu trenutačno radiš?
Razrađujem snimanja planirana za ljeto i pripremam se za diplomski rad koji me očekuje sljedeće godine.
Intervju je objavljen u tiskanom izdanju magazina Elle #237