Najiščekivaniji petak u godini otkrio je pravi omjer snaga u trgovini. Američki mediji prenose kako je po prvi put u povijesti crnog petka, online promet nadmašio onaj u tradicionalnim trgovinama
Novi je to udarac ionako posrnulom maloprodajnom sektoru koji već nekoliko godina bilježi sve slabiji promet u korist internetske trgovine. No, unatoč tim pokazateljima i sve većoj digitalizaciji, neke modne kuće još uvijek zaziru od prelaska na online model, a Chanel je vjerojatno najpoznatija među njima.
To se naravno ne odnosi na parfeme, kozmetiku i naočale, već na skupocjene pret-a-porter kolekcije i modne dodatke koji su zasad dostupni samo u nekom od glamuroznih Chanel butika diljem svijeta. Kako iz renomirane modne kuće pojašnjavaju ovaj, u današnje vrijeme, pomalo zastario poslovni model? "U trenutku kad sve postane dostupno svima, nema više govora o ekskluzivnosti," brani se jedan od vodećih menadžera u Chanelu, Bruno Pavlovsky. "To naravno ne znači da jednog dana nećemo popustiti, ali učinit ćemo to kad u online prodaji prepoznamo dodanu vrijednost."
Suprotno Chanelu, konglomerat LVMH je nedavno osmislio potpuno novu digitalnu platformu 24 Sèvres, koja bi kupcima gladnima luksuza trebala ponuditi LVMH brendove na potpuno novi način, a navodno čak i Hermès, za čije torbice i dalje postoje beskrajne liste čekanja, razvija nešto slično. Znači li to da Chanel ipak previše riskira?
Teorija ekskluzivnosti na koju se pozivaju itekako ima smisla. Ne treba osim toga zaboraviti kako Chanel nije tek bilo koji brend ili ime koje se mora nadmetati za pozornost ljubiteljica mode. Chanel si, baš kao i Hermès, zasad može dozvoliti odsutnost na e-tržištu jer još uvijek ima imidž poželjnog statusnog simbola zbog kojeg će imućne fashionistice rado potegnuti do najbližeg Chanel butika. Ipak, generacije koje dolaze su sasvim druga priča. Njima je "online" prirodno stanje stvari, bez obzira radi li se o učenju, informiranju ili kupovini. Privući njihovu pozornost, a u konačnici i novčanike, bit će teško bez modernog digitalnog koncepta, a tu je Chanel zasad u debelom zaostatku zbog čega bi u budućnosti mogao izgubiti dio trenutnog tržišnog udjela.