Završni i ujedno najsunčaniji dan tjedna mode u Copenhagenu započinjemo jutarnjom digitalnom prezentacijom Stine Goye, dok poslijepodne provodimo s kultnim Gannijem, a večer s čudnovatim Henrikom Vibskovom
Nakon čvrstog starta Gestuza i Søerena Le Schmidta, pomislili smo da je iznenađenjima došao kraj, međutim – Goya, Ganni i Vibskov naprosto nas ostavljaju bez daha.
Stine Goya
Osunčano jutro započeli smo brunchom i digitalnom prezentacijom brenda Stine Goya – s podosta očekivanja, uronili smo u zagonetni svijet nordijskog brenda. Stine Goya se pokazala kao živahna alternativa, motivirana paletom boja kopenhaškog urbanog krajolika – nakon više od desetljeća ove šarene avanture, Stine Goya učvrstila je svoju jedinstvenu poziciju nordijskog suvremenika na skandinavskim i međunarodnim pozornicama.
Stine Goya Studio, smješten u zaštićenoj zgradi u blizini kraljevske palače u Kopenhagenu, rezidencija je koja odražava ovaj kreativni univerzum. U kolaboraciji s brojnim umjetnicima, videografima i poetama – Goya stvara modni film, pod nazivom 'How Much Can We Grow?' za kolekciju proljeće/ljeto 2022. godine. ‘Film shvaćamo kao ljubavno pismo svim svjetskim kreativnim zajednicama i pridodajemo imperativnu važnost njihovog kreairanja’, poručila je Goya.
Kao što je već spomenuto, brend DNA je poprilično šarolik i ove sezone se ne mijenja mnogo. Na paleti boja uočavamo blistavu zelenu, tonove breskve i pastelno žute, popraćeno mnoštvom psihodeličnih dezena i motiva. Haljine ukrašene balon rukavima sa sedlastim strukom i prevelike košulje ukrašene ručno oslikanim prizorima stvaraju vizualni doživljaj lakoće kretanja.
Foto: Instagram stinegoyastudio
'Želimo osnažiti žene koje nose našu odjeću, postoji takav potvrđujući osjećaj nošenja jarkih boja i printeva. Iako su naši komadi odvažna proslava individualnosti i samoizražavanja, oni su također bezvremenski i nosivi dizajni. Želimo proširiti naš svemir dodavanjem razigranosti vašim ormarima', podijelila je Stine Goya.
GANNI
Smješteni na vrhu skandinavskog ‘man-made’ brda, pod nazivom CopenHill, danski gigant Ganni prikazao je svoju kolekciju za proljeće/ljeto 2022. – ‘Higher Love’. Ditte Reffstrup, kreativna direktorica iza čuvenog brenda poziva artističku GANNI zajednicu na optimističnu proslavu visokoenergetskog formata. Kolekcija je inspirirana svim događajima koje su Ditte i njen tim propustili tijekom protekle godine, zahvaljujući pandemiji. Također tvrde da su od situacije napravili najbolje što su mogli i izašli jači s još većom ljubavi prema životu i sebi – što savršeno objašnjava naziv – ‘Higher Love’.
Kolekcija sama po sebi nosi nešto novo i nešto staro. Uz beatove Missy Elliot i Justice, modeli su se prošetali pistom, noseći jarke crvene i plave boje, kratke topove, šljokičaste pletene haljine, poneki cvjetni print, te vrlo dobro poznati statement modni dodatak – Petar Pan ovratnik.
Što se tiče opće održivosti Gannija te nove kolekcije, izjavili su: 'GANNI se ne identificira kao održivi brand. Prepoznajemo inherentno proturječje između trenutne modne industrije koja uspijeva u novinama i potrošnji zbog koncepta održivosti. Umjesto toga usredotočeni smo na to da postanemo najodgovornija verzija sebe. Posvećeni svakodnevnom donošenju boljih odluka kako bismo smanjili naš društveni i okolišni utjecaj. Vjerujemo da je smanjenje utjecaja na planet naša moralna obveza.'
Henrik Vibskov
Henrik Vibskov, ponekad neshvaćen umjetnik, dobio je čast da zatvori ovogodišnji tjedan mode – ali čast je bila naša. Prisustvovanje ovom ‘fashion delirijumu' ćemo pokušati dočarati riječima, što je bolje moguće.
Kolekcija ‘The Sun Will Shine On The Assembly Line’ razvija osebujno tumačenje porculana. Siluete su inspirirane oblicima vaza i zdjela, otisci vuku crte do sustavnih strojeva i tvornica, ponavljanja pločica, glatkih površina i porculanskog cvijeća koje se raspada. Veliki, prošiveni kaputi i suknje prekriveni su blokovima kvadrata u boji inspiriranim japanskom tehnikom (Shibori) ručnog bojenja kravate. Šarena pletiva odnose se na ponavljanja i kombinacije pločica, a prilagođeno jacquard odijelo prilagođeno je romantičnom i dinamičnom ispisu krhkog porculanskog cvijeća. Elegantan izbor boja suptilan je i podebljan; svježa dinja, limeta zelena, neonsko žuta, lavanda i ružičasta u kombinaciji s tamno plavom bojom, bordo, paljenom narančastom, maslinastom, smeđom i crnom.
Uz zvuk otkucaja tvorničkog sata, radnici (modeli) se ujedinjuju na montažnoj traci (Assembly Line), performativno sinkronizirani u preformansu jezivog sjaja ljetnog solsticija, te golim rukama slikaju i oblikuju osjetljivi materijal. Kako se proizvodnja sastavlja, visoka i sablasna figura zauzima središnje mjesto. Bijela i blijeda poput samog porculana, uzdiže se poput monumentalne kule ili sna, visoka 4 metra u dugoj haljini. Je li to stroj, skrbnik, puls ili zamišljena kreacija rođena iz proizvodnje? Vi odlučite.
Piše: Matija Max Vidović
Foto: Profimedia, Instagram