O španjolskoj modi ne zna se previše iako je ta modna scena iznjedrila Balenciagu i Loewe, a danas je jedan od razloga za posjet madridskom tjednu mode rad dizajnera Ernesta Naranja koji je radio rame uz rame s Gallianom

O španjolskoj modi se uglavnom malo zna, a o Madridu (Mercedes Benz Madrid Fashion Week) još i manje. Kultura koja je iznjedrila LOEWE i Balenciagu (danas dio francuskog LVMH-a) je u suštini modnoj estetici podarila jako puno, a skoro svake godine izbaci po neki novi mega talent. Poput Ernesta Naranja koji je studirao i magistrirao u Londonu (Central St Martin's) i to sa stipendijom Alexandera McQueena, a po diplomi radio rame uz rame s Gallianom u pariškom brendu Maison Margiela.
‘Dugi niz godina sam 'bježao' od svega španjolskog i u Londonu i u Parizu, dok nisam shvatio da bih trebalo preokrenuti priču, promijeniti kod i kreirati nešto sasvim novo, a opet s jasnim nacionalnim identitetom. A Španjolska je baš idealno mjesto za produkciju - od pret-a-porter-a do couture-a. Mnogi veliki brendovi proizvode isključivo u Španjolskoj’, rekao je dizajner.
Ernesto Naranjo je, pak, jedan od onih novih imena zbog kojih se dolazi u Madrid na tjedan mode. Svake sezone, pa i ove (SS22), on podari svojim poklonicima capsule kolekcije koje su uvijek posvećene jednoj ženi, ali i svakoj onoj koja ima umjetničke aspiracije - bilo kao muza ili kreatorica nekog svog posebnog svijeta.
Ti unikatni komadi sašiveni rukom u njegovom ateljeu u Sevilli uglavnom nemaju neku izrazitu strukturu, ali ni godište koje bi ih ponijelo. Nerijetko su manekeni na njegovim revijama/digitalnim prezentacijama njegova mama ili baka. ‘Obitelj je sve za mene, bilo stvarna, bilo modna.'
U toj modnoj svakako značajno mjesto zauzima John Galliano kome je Ernesto bio desna ruka na gotovo svim linijama kuće Margiela. ‘John je morao izmijeniti skoro cijeli koncept ovog, donedavno misterioznog brenda (i dalje se ne zna tko je u stvari bio Margiela) i prilagoditi ga modernom kupcu. Najviše je radio na liniji visoke mode i pritom preobrazio njihov atelje u kojem i dalje radi 18 sati na dan. Puno sam naučio od njega, a u svom studiju ovdje u Španjolskoj i dalje držim na zidu Gallianovu maksimu 'step by step'. Bilo je zaista nezaboravno koračati s njime.’