Dok su crni kvadrati koji su preplavili naše Instagram feedove svakako lijepa inicijativa, svima je jasno da jednostavno nisu dovoljni
Ubojstvo afroamerikanca Georgea Floyda pokrenulo je lavinu prosvjeda u Americi i šire. Prosvjedi su kojegdje prerasli u nerede, političari i reporteri nervozno prate razvoj situacije, a društvene mreže preplavljene su porukama podrške pokretu Black Lives Matter. No kako na cijelu situaciju reagira modni svijet?
https://www.instagram.com/p/CA9_VdNFtPj/
Mnogi korisnici društvenih mreža i modni profesionalci počeli su intenzivnije promovirati "crne" brendove, a među njima je i portal Business of Fashion koji redovito nadopunjuje svoj popis black-owned i black-led biznisa.
I modni dizajneri aktivno komentiraju razvoj situacije, i dok je Virgil Alboh žestoko kritizirao uništavanje izloga i donirao ukupno 50 (!) dolara udruzi za borbu protiv rasizma, ljudi se sasvim opravdano pitaju kako Marc Jacobs razumije #BlackLivesMatter, a Virgil (koji se u međuvremenu ispričao i podebljao svoje donacije) ne?
https://www.instagram.com/p/CA3O7YJDiTm/
Naime, nakon što je Jacobsova trgovina u Los Angelesu demolirana u neredima, a njegovo ime prekriženo i zamijenjeno imenima žrtava policijskog nasilja Georgea Floyda i Sandre Bland, podijelio je inspirirajuću poruku u kojoj govori kako se ne smijemo dati uvjeriti da je uništen izlog nasilje jer se materijalno, za razliku od ljudskih života, uvijek može nadomijestiti. U međuvremenu je na svojim društvenim mrežama podijelio i niz udruga i potaknuo pratitelje na doniranje sredstava.
Ne možemo baš reći da je pokret #BlackLivesMatter mlad, ali možda će ovaj put posljedice biti konkretnije, a mali koraci postati veliki. Nadamo se da će modna industrija ovaj put krenuti od sebe i uvesti opipljive promjene.
Piše: Lana Harjaček
Fotografije: Instagram