Kako izgleda "novo normalno" u domaćem modnom svijetu?
Okupili smo ključne igrače domaće scene iz svih područja modne industrije i postavili im tri pitanja: Kakav je utjecaj korona imala na vaš posao? Kako je izolacija u karanteni utjecala na vašu kreativnost i buduće planove? Koje promjene očekujete u poslu nakon završetka karantene? Njihovi nam odgovori pružaju jedinstven uvid u aktualno stanje i daju nadu u snagu zajedništva zahvaljujući kojem ćemo iz ove povijesne epizode čovječanstva izići osvješteniji, pametniji i još kreativniji!
ANA MARIJA BRKIĆ, dizajnerica brenda A'MARIE
1.Epidemija koronavirusa potpuno nam je promijenila rutinu i obustavila poslovanje naše trgovine u Gundulićevoj ulici pa smo se potpuno preusmjerili na našu online platformu. Mnogo nam je veću štetu i brigu nanio potres - osim mojega privatnog stana, stradali su i naša trgovina, ured i atelje koji je bio smješten u starome građanskom stanu u centru. No i u tome smo se nekako snašli te smo, zahvaljujući sjajnom timu suradnika, čak i dislocirani uspjeli producirati dvije nove kolekcije.
2.Kreativnost mi se u svim životnim trenucima pokazala kao najveći saveznik. Pomaže mi odvratiti misli s problema, otisnuti se u svijet mašte i na trenutke zaboraviti sve što se događa. Tako i sada crtam, oslikavam tkanine, osmišljavam vezove, biram boje za stan, dekoriram i mnogo maštam te spajam ugodno s korisnim.
3.Niz godina mnogo smo ulagali u kvalitetu, ambalažu, kvalitetan tim i cjelokupnu pozitivnu percepciju brenda. Sve je to i dalje tu i potrudit ću se da zajedno sa svojim timom nastavim tamo gdje smo stali. Gubici će svakako biti veliki, ali vjerujem da će se formirati neki novi načini poslovanja i da će internetske platforme sve više dobivati na važnosti. Svima su nam potrebne brza prilagodba i mnogo dobre volje, ali ne želim gubiti nadu jer svi smo u ovome zajedno.
ANA PETRIČIĆ GOJANOVIĆ, vlasnica PR agencije PRIREDBA
1. Koronavirus (i potres) itekako su nam pomrsili planove i trenutačno živimo u najizazovnijem razdoblju za našu branšu. Događanja poput izložbi, predstava, premijera, modnih prezentacija, sportskih natjecanja i festivala potpuno su zaustavljena, a čine velik dio našeg posla. Trudimo se svoj poslovni, društveni i kreativni život preseliti u neku drugu dimenziju dok čekamo neka nova-stara vremena.
2. Počeli smo raditi od kuće odmah nakon prvih preporuka Civilnog stožera tako da svaki dan imamo virtualne sastanke na daljinu. Brainstormamo, smišljamo komunikacijske aktivnosti za klijente i njihove projekte, nastojimo pronaći kanale i alate kojima ćemo ispričati zanimljive priče te doći do potrošača. Važno je prihvatiti da nismo sami u ovome, nastaviti komunicirati i pritom uvijek biti iskreni, pošteni, ali pomalo drukčiji, prvi, ali vjerni sebi. Volja, entuzijazam i kreativnost te poštovanje i razumijevanje sada dolaze do izražaja više nego ikad prije.
3. Nova vremena traže neke nove modele ponašanja, a mi želimo biti aktivni stvaratelji i sudionici tih novih modela, mehanizama, pravila ponašanja u kojima svijet neće postati, čak se usudim reći ostati, sebičan, nego će svatko na svom putu prema boljem i pravednijem s radošću, otvoreno i iskreno pozvati te uključiti druge. Samo zajedništvo, poštovanje drugih, priznavanje prava na različitost te prihvaćanje svega novog, drukčijeg i boljeg može od nas napraviti iskrene i zadovoljne pobjednike.
NENAD SOVILJ, dizajner nakita SOVILJ
1. Trgovinu u Amruševoj zatvorili smo nekoliko dana prije nego što je Stožer donio službenu odluku o zatvaranju trgovina jer to je u tom trenutku postalo i pitanje odgovornosti prema zaposlenicima i klijentima. Nisam se previše uzrujavao jer mi je dobro došao predah od dotad vrlo intenzivnog i pomalo nezdravog odnosa prema količini vremena u danu posvećenog poslu. Karantena me prisilila da razmislim o poslu i životu pa sam si odredio neke nove ciljeve, ali uz smanjena očekivanja i više uživanja u samome putu. Kao vrsta i društvo pokazali smo koliko se lako možemo prilagoditi novim situacijama.
2. Promatrajući slijed događaja i mojih odluka o poslovanju prije ove situacije, mogu reći da je stvar sretnih okolnosti što sam odlučio u siječnju zatvoriti sve neprofitabilne trgovine na Jadranu i okrenuti se u smjeru produkcije internetske trgovine. Bilo je kreativnosti, ali ne i volje jer su vladali neizvjesnost i neki čudan osjećaj povezan s tim. Prestao sam ići u atelje nakon potresa, koji sam doživio upravo tamo, u trenutku zatvaranja nakon cijele noći provedene u stvaranju nove kolekcije.
3. Ne očekujem previše. Vrijeme će pokazati kako će se poslovati, a mi ćemo biti spremni na promjene s ciljem održanja našega brenda na tržištu. Jedino u što sam siguran jest da se kvaliteta i pristup klijentu neće promijeniti, kao ni moji žar i ljubav prema ovom poslu.
Više o temi - što kažu ključni igrači domaće modne scene o utjecaju pandemije na biznis - pročitajte u lipanjskom broju Elleakoji vas čeka na svim kioscima. Čitajte magazin Elle i u digitalnom izdanju!