Modni dizajneri su se zaigrali - što ćete obući vi, a što vaš avatar?
U današnje vrijeme, osobito u godini u kojoj kod kuće provodimo više nego ikad, videoigrice i gaming kultura postaju sve rasprostranjeniji. Stoga ne čudi da se industrija luksuza, od modnih brendova do kozmetike, okrenula novim tržištima, a najzanimljivije im je ono virtualno.
Gaming i e-sportovi industrija su od gotovo 160 milijardi dolara, a broj konzumenata u stalnom je porastu - procjenjuje se da će ih do kraja ove godine biti 2.7 milijardi, a raste i broj gejmerica. Uzevši te brojke u obzir, modne kuće polako otkrivaju potencijale još neistraženog tržišta. Jedna od zapaženijih kolaboracija je ona između Pume i Gen.G Esportsa, za čiji je online tim igrača League of Legends Puma dizajnirala dresove.
Louis Vuitton također je sklopio partnerstvo s League of Legends, pa je njihov kreativni direktor Nicholas Ghesquiere dizajnirao kostime za likove Qiyanu i Sennu, ali je inspiraciju iz igrice prenio i u stvarnu modnu kolekciju. No suradnja nije stala samo na modi - Louis Vuitton dizajnirao je i škrinju za pehar svjetskog prvenstva League of Legends 2019.
In-gaming lookove dizajnirali su Valentino, Marc Jacobs i Anna Sui za popularnu igricu Animal Crossing, a zahvaljujući Gillette Venus igrači(ce) su mogli dodavati svojim avatarima posebne karakteristike (poput pjegica ili celulita).
Gucci "odijeva" avatare Geniesa (kompanije koja konkurira Bitmojiju), a u budućnosti namjera im je da samo jednim klikom na avatare korisnici mogu kupiti odjeću koju na njemu vide. No to nije jedina kolaboracija između Guccija i digitalne industrije. Suradnja s Fnaticom, Esports kompanijom, rezultirala je limitiranom kolekcijom satova koja kombinira boje kompanije Fnatic i Guccijev logo s dvostrukim G koji se u gejmerskoj populaciji može protumačiti i kao "good game". Satovi koji su se prodavali po cijeni od 1600$ već su rasprodani.
Kao što odanost klubovima i svim njihovim parafernalijama stvara osjećaj povezanosti s određenom skupinom, ista pravila vrijede i za e-sportove. Dizajniranjem kostima, karakteristika avatara, pehara itd. industrija luksuza radi više od pukog oglašavanja - stvaraju osjećaj povezanosti između modnih brendova i nove, mlade publike.
Piše: Kristina Stakor
Foto: Profimedia