Modne suradnje umjetnika i brendova dobar su način da svojoj svakodnevici dodamo dašak umjetnosti, a posebno nam se sviđa ona ekskluzivna Skechersa i mađarskog dizajnera Miklosa Kissa

Modne suradnje u posljednje vrijeme nisu ništa neuobičajeno, no uvijek je zanimljivo vidjeti što nastane iz spoja ponekad nespojivih ili barem neobičnih kolaboracija. Jednu od njih imat ćemo priliku vidjeti uživo – onu dizajnera i umjetnika Miklosa Kissa za Skechers.
Taj je mađarski dizajner pravi renesansni čovjek: slika, stvara skulpture i instalacije, osmišljava tipografije, uređuje interijere: 'U Budimpešti sam uredio klub, bar i restoran. Ljudi me uglavnom znaju po mojoj tipografiji, ali sada sve više radim na svojoj umjetnosti. Završio sam slikarstvo, pa sam počeo raditi kao grafički dizajner kao autodidakt i proširio se u druge sfere. Volim eksperimentirati. Ponekad imam ideju i onda razmišljam – koji je medij najbolji za razvoj te ideje. Počeo sam se baviti dizajnom interijera jer kad sam radio na identitetima brenda, a u tome sam se trudio istaknuti tako da ponudim ideju cijelog brenda', kaže Miklos Kiss. A najnoviji izazov mu je bio izlet u svijet mode, za koji kaže da je tek početak. Radi se o zanimljivoj prostornoj instalaciji te ekskluzivnim bedževima koji će se moći vidjeti prilikom predstavljanja nove kolekcije tenisica Skechers UNO.

'Julija i Gordana su me pitale za suradnju prije otprilike pola godine, nakon što su vidjele moje razne suradnje i objave za projekt 'Emograms'. Meni je ta suradnja jako zanimljiva jer mislim da je taj način odličan za predstavljanje rada umjetnika i dizajnera. To je prilika da umjetnost i dizajn postanu vidljiviji i kod publike koja inače ne bi znala za te radove. A dobro je i za brendove jer na taj način mogu ponuditi nešto jedinstveno', smatra Miklos, objašnjavajući kako je došlo do suradnje sa Skechersom.
Njegov dizajn uključuje ukrase na sasvim bijelim UNO tenisicama u obliku 'emograma', njegova koncepta koji spaja riječi i emotikone.
'Na emogramima sam počeo raditi još 2015. kad je Oxford Dictionary za 'riječ godine' odabrao emotikon. Zanimljivo mi je kako se naša pisana komunikacija mijenjala: prvo smo imali crteže koje smo apstrahirali u slova, a devedesetih je proces postao obrnut, pa smo prvo počeli koristiti znakove kako bi složili slike, poput 'smileya', a zatim smo počeli koristiti emotikone.'
Između 99 emograma za Skechers su odabrali one s riječim peace, free i loved, ali i snob i sexy,a osim bedževa za tenisice dizajnirao je i 'Snob' torbu za cipele, u kojoj se mogu nositi cipele na putovanje, primjerice, ali može se koristiti i kao obična torba, jastuk… a Miklos priznaje: 'Jako sam uzbuđen i zainteresiran da vidim kako će ljudi reagirati na tenisice i nositi ih'.
Ova modna suradnja je samo početak jer je Kiss dobio poziv iz Italije za suradnju s modnim dizajnerom, a predstoji mu intenzivno razdoblje i jer će u lipnju imati prvu izložbu u Londonu u Shoreditchu.
Prije Londona njegove će radove nastale u suradnji sa Skechersom imati priliku vidjeti zagrebačka publika, te u sklopu predstavljanja ove kolaboracije vidjeti fantastičnu 'larger than life' instalaciju koja će njegovom dizajnerskom konceptu dati jednu sasvim novu dimenziju. Kako ona izgleda? Stay tuned...