Svetlana Knežević javila nam se s Visa Fashion Weeka u Almatyju

‘O čemu ti uopće govoriš, Lana?’, pitala me gomila mojih urednika diljem planete (od Vogue Italia do Harpers Bazaar UK) kad sam im rekla da sam pozvana kao specijalni gost tjedna mode (VISA Fashion Week Almaty) u dalekom Kazahstanu. Sličnu reakciju imala je moja kolegica, Anna Murphy (The Times) kada je prije par godina napisala veliki članak o tome da nam dolaze ‘velike modne sile’, ali ovog puta s Istoka.
Drugi veliki razlog ovog putovanja bilo je pokretanje i akceleracija jednog online projekta koji radim s kolegicom Rose Langenbein, bivšom Styling Director modnog carstva MyTheresa i manekenkom (prošle godine nosila je Balenciagu na couture reviji u Parizu), a koji će se truditi pomoći dizajnerima (čak i onima koji su studirali na razvikanim modnim fakultetima) u tri veoma važne kategorije kada je modni biznis u pitanju.

Prva je, iznenadit ćete se, a možda i ne - wearability (toliko je odjeće proizvedeno koja jednostavno nije nosiva, što zbog kompliciranog dizajna te neadekvatnih veličina); zatim sellability (tj. reći dizajnerima što to modni kupci traže, koju razinu kvalitete); kao i styleability (kako njihove modne kreacije možemo kombinirati s onim što već imamo). Jer poslije desetljeća i pol izvještavanja s modnih destinacija širom svijeta shvatila sam da pisana riječ zaista malo može pomoći, pa makar ona bila i za glasovite magazine koje danas malo tko i čita.

'Da vas nema trebalo bih vas izmisliti’, rekla nam je Aika Alemi, konzultantica tjedna mode u Almatiju, inače i sama dizajnerica (nominirana za Woolmark nagradu 2017.) kao i generalni direktor Visa Fashion Week Almaty Bauyrzhan Shadibekov i naglasio da je njihovim modnim kreativcima naša pomoć ‘neophodna’.
Što i baš nije potpuno točno, a to sam im i rekla tijekom panela 'Fashion as part of creative economy’ te podsjetila da su oči modnoga svijeta sada okrenute prema njima. ‘Jer, pogledajte što je posljednjih godina napravio Demna Gvasalia (Balenciaga) podrijetlom iz vama bliske Gruzije…'
Da je Almaty zaista hot modna destinacija pokazalo je i prisustvo mladog britanskog fotografa Andrewa Barbera koji redovno snima za primjerice Dior Homme i druge velike brendove, a ovo mu je već drugi posjet Kazakhstanu u posljednjih šest mjeseci. Ostavljam vas da uživate u njegovim fotografijama, punim boja, teksture i nove kreativnosti.

