Aleksandar Šekuljica
Fotografije: Zvonimir Ferina //

Aleksandar Šekuljica

Nakon više od 20 godina rada u modnoj industriji i stvaranja jednog od najprepoznatljivijih hrvatskih brendova ELFS,  Aleksandar Šekuljica odlučio se na kreativni zaokret - kreće  samostalno s novim projektom LEXALEX STUDIO, koji podrazumijeva novu estetiku i novi standard, ali s istim unutarnjim porivom: stvarati modu koja traje. Iako ostaje suvlasnik ELFS-a, od sada se kreativno u potpunosti posvećuje vlastitom brendu, koji donosi drugačiji pristup: osobniji, promišljeniji i odmaknut od sezonskih ciklusa.

Aleksandar Šekuljica
//

Aleksandar Šekuljica

U ekskluzivnom razgovoru za Elle nam otkriva kako izgleda izgradnja novog brenda iz temelja, koje su mu profesionalne vrijednosti ostale nepromijenjene unatoč vremenu, kako danas vidi modne trendove i digitalne izazove te zašto vjeruje da je znatiželja najvažniji alat za dugovječnost u modnoj industriji.

Što te je potaknulo da sada, nakon dugogodišnje karijere, pokreneš vlastiti brend i što je glavna misao vodilja iza njega?

Nakon dva desetljeća stvaranja jednog od najpoznatijih hrvatskih modnih brendova, došao je trenutak za novi početak. Iza mene su godine rada, uspjeha i iskustva, ali i želja za slobodom, novom energijom i neovisnim izrazom. Iskreno, osjetio sam prirodan trenutak za promjenu. Dugo sam radio u paru, što je bilo iznimno vrijedno iskustvo, ali došao sam do točke kad sam htio raditi nešto što je autentično moje, u svakom smislu. Glavna misao vodilja je sloboda: u izrazu, ritmu, načinu rada. No, i dalje sam suvlasnik tvrtke ELFS, ali više ne kreiram za taj brend već sam isključivo fokusiran na LEXALEX STUDIO.

Ovo je moj novi put

Kakvu estetiku, vrijednosti i emociju želiš prenijeti kroz novi brend te kako bi opisao LEXALEX u nekoliko rečenica?

LEXALEX STUDIO je moj osobni reset. Brend koji krećem graditi od nule, s istim žarom i strašću s kojom sam počeo prije 20 godina. Ovo nije kopija ničega. Ovo sam ja, danas. Iskreno, sirovo i potpuno fokusirano na stil koji govori bez riječi. Osim toga, LEXALEX STUDIO nije samo odjeća. To je stav. To je znak za sve koji biraju hrabro, moderno i autentično. Oni koji su voljeli ono što sam stvarao, voljet će i ovo kamo idemo sada. Ovo je moj novi put. I tek smo počeli.

Aleksandar Šekuljica
//

Aleksandar Šekuljica

Koji su ključni izazovi s kojima se suočavaš kad pokrećete nešto novo, iako iza sebe imaš stabilnu i uspješnu karijeru?

Najveći izazov je skinuti staru kožu, a da ne zaniječeš vlastito iskustvo. Ljudi te percipiraju kroz ono što si već radio, i važno je jasno komunicirati: ovo nije nastavak, ovo je nova priča.

LEXALEX STUDIO je čist, grafički, moderan brend s preciznim vizualnim identitetom i jasnom estetikom. Nema nostalgije, samo konkretan dizajn za publiku koja razumije modu i kupuje s razlogom. LEXALEX STUDIO je stvoren za tržište koje traži jasnoću, stav i suvremenost.

Prvo ide dizajn. Onda sve ostalo. LEXALEX brand nova je stranica hrvatske mode.

Koliko je teško ostati relevantan i uspješan u modnoj industriji više od dva desetljeća? Što je tu najvažnije?

Najvažnije je zadržati znatiželju. Ako prestaneš postavljati pitanja, misliš da sve znaš, gotov si. I naravno, moraš znati slušati – tim, kupce, tržište. Moda nije ego sport, to je komunikacija. Prilikom kupnje najvažnije je odabrati odjevne kombinacije koje traju i ostavljaju dojam u svim prigodama od poslovnih do svečanih kao i u svakodnevnim.

Aleksandar Šekuljica
//

Aleksandar Šekuljica

LEXALEX stoga nudi široki asortiman muških i ženskih dizajnerskih artikala domaće proizvodnje u kojem svatko može pronaći idealan artikl za sebe i s ponosom nositi hrvatsko.

Kako danas gledaš na modne trendove; prate li se, oblikuju ili se svjesno ignoriraju?

Trendovi su više pokazatelji raspoloženja u društvu nego vodiči. Promatram ih, ali ne trčim za njima. Moj cilj nije zadovoljiti algoritam, nego ponuditi nešto što ima vrijednost i za pet godina.

Aleksandar Šekuljica
//

Aleksandar Šekuljica

Radimo manje, promišljene komade koji imaju svrhu

Modna industrija je snažno oblikovana digitalizacijom; kako se tvoj novi brend nosi s tim izazovima i prilikama?

Prigrlio sam digitalno, ali s mjerom. Volim imati direktnu komunikaciju s publikom, a društvene mreže to omogućuju. No, sadržaj mora biti autentičan, ne trendovski prazan. E-commerce je ključan, ali i dalje vjerujem u taktilno iskustvo odjeće, zato ćemo raditi brojne projekte, od koji je jedan već ovaj tjedan u Zadru. Naime, u utorak, 10. lipnja, održat će se predstavljanje treće dizajnerske kolekcije suvenira Arheološki muzej Zadar, ovaj put u suradnji LEXALEX STUDIOM. Riječ je zapravo o nastavku dugogodišnje suradnje s Arheološkim muzejem u Zadru, ali sada s mojim novim brendom. Kolekcija suvenira dobila je novo ruho u duhu novih generacija koje dolaze i čija nas estetika inspirira. Vrlo zanimljivo iskustvo i suradnici s kojima je gušt raditi. 

Aleksandar Šekuljica
//

Aleksandar Šekuljica

Uočavaš li promjenu u načinu na koji ljudi konzumiraju modu? Kako će se LEXALEX prilagoditi toj promjeni?

Definitivno. Ljudi su sve svjesniji, informiraniji. Traže transparentnost, priču, održivost. Moj brend ide u smjeru sezonski neopterećene proizvodnje; radimo manje, promišljenije, i komade koji imaju svrhu. Kao što sam već napomenuo, LEXALEX nije samo odjeća. To je stav, poticaj svima da pri odijevanju biraju hrabro, moderno i autentično.

T-shirti s potpisom dostupni na novoj web stranici

Kada je riječ o održivosti, koje je tvoje mišljenje o njoj, i to ne samo u smislu materijala, već i dugovječnosti dizajna, proizvodnje i poslovnog modela?

Održivost nije trend, nego temeljni stav. Radimo s lokalnim proizvođačima, koristimo certificirane tkanine, ali osim toga, ja uvijek dizajniram s idejom da komad traje. I fizički i estetski.

Aleksandar Šekuljica
//

Aleksandar Šekuljica

Kakvi su daljnji planovi? Vidiš li brend kao lokalnu priču ili imaš ambiciju za iskorak na međunarodno tržište?

Počet ćemo lokalno jer vjerujem u organski rast. Uskoro otvaramo i fizički studio u središtu Zagreba, na adresi Amruševa broj 5. To neće samo biti klasična trgovina već je zamišljen kao intimna oaza ugode u kojoj su sva osjetila potaknuta na novi doživljaj. Važna mi je estetika, ali i udobnost i emocija. Da moji klijenti, koje smatram i prijateljima, dođu s osmijehom i zadrže ga još dugo nakon što se rastanemo. Puno mi je više važan community nego jednokratna kupnja jer vjerujem u lojalnost i dugotrajne odnose. Osim toga, live je i novi web site www.lexalexstudio.com, gdje se već mogu kupiti T-shirti s potpisom mog novog brenda.

LEXALEX STUDIO
//

LEXALEX STUDIO

LEXALEX STUDIO
//

LEXALEX STUDIO

LEXALEX STUDIO
//

LEXALEX STUDIO

No, dugoročno svakako ciljam na međunarodnu vidljivost koju nam današnji digitalni mediji olakšavaju, no pritom mi nije nužan masovni doseg, nego pozicioniranje među onima koji razumiju i traže ovakav tip dizajna. Radije niša s integritetom nego širina bez fokusa. Sve što sam radio u životu, radio sam sa srcem i emocijom te tako idem i dalje jer vrijednost i iskrenost zajedno s kvalitetom uvijek pobjeđuju. 

Zahvaljujemo Galeriji Kranjčar na ustupljenom prostoru za snimanje.

Moda