Denim trenutno proživljava svoj popkulturni trenutak — i to ne samo na modnim pistama. Ovoga ljeta tri velika američka brenda pretvorila su svoje kampanje za traperice u viralne internetske senzacije. Sve je počelo u srpnju, kada je American Eagle lansirao kampanju s glumicom Sydney Sweeney pod sloganom „Sydney Has Great Jeans.” Reklama, zamišljena kao duhovita igra riječi, brzo je izazvala kontroverzu na internetu. Kritičari su brendu predbacili neukusnu poruku i neželjene asocijacije, dok su drugi cijelu priču odbacili kao prenapuhanu. Bez obzira na interpretaciju, buzz je uspio — American Eagle je preko noći postao tema o kojoj svi pričaju, a prodaja je navodno porasla nakon što su se o kampanji oglasile i političke figure i slavne osobe.
Gap i kampanja o kojoj svi pričaju
Početkom ovog tjedna, u igru se uključio Gap. Brend se udružio s globalnom pop grupom Katseye i objavio energičan video uz Kelisin hit s početka 2000-ih „Milkshake.”Odjevene od glave do pete u traper, članice grupe donijele su koreografiju i karizmu koja je pogodila želju publike za nostalgijom, ali i inkluzivnošću. Mnogi su kampanju izravno uspoređivali sa Sweeney. „American Eagle nikad ne bi mogao,” napisao je jedan korisnik. Drugi je dodao: „Ovo su jedine traperice koje sada želim.”
Samo dan kasnije Lucky Brand je predstavio svoju kampanju s Addison Rae. TikTok zvijezda i pjevačica pozirala je u niskim trapericama u kombinaciji s jednostavnom bijelom majicom bez rukava. Video, popraćen Raeinom pjesmom „High Fashion,” podsjećao je na glazbene spotove ranih 2000-ih, ali u isto vrijeme Luckyjevim trapericama dao svjež, moderan štih.
Traper kao kulturni fenomen
Prema podacima analitičke tvrtke Metricool, Gapova kampanja trenutno vodi u utrci za angažman publike s više od 2 milijuna interakcija samo na Instagramu. Ipak, iako brojke favoriziraju Gap, svaki je brend uspio izgraditi svoj trenutak: American Eagle kroz kontroverzu, Gap kroz stil i izvedbu, a Lucky vraćanjem Y2K nostalgije.
U utrci nisu ostali nezapaženi ni veterani trapera. Levi’s, s Beyoncé kao zaštitnim licem, i dalje snažno igra na kartu bezvremenskog cool faktora, dok Old Navy i Abercrombie & Fitch nastoje uhvatiti dio denim hypea svojim vlastitim kampanjama. Sve to pokazuje da je denim ponovno u središtu modne priče, ali ovoga puta oblikovan kroz viralnost i popkulturne reference. Ovogodišnji „jeans war” koristi storytelling, glazbu i slavne osobe kako bi osvojili generaciju koja živi na TikToku i Instagramu, a Gap je pokazao da zna prepoznati pravi trenutak i pretvoriti nostalgiju u svjež, inkluzivan vizualni spektakl.