Otkad piše za nas, Nina Violić piše o tijelu. Nekako se uvijek tijekom maštanja o temi koju bi ona mogla istraživati za Elle vraćamo na seksualnost zrele žene, na samosvjesnost, na slobodu koja je tako važna glumicama. Mi u Elleu vjerujemo da je važna svim ženama: zato se toliko trudimo „napasti“ teme poput slobode, uspjeha, snage, moći, identiteta ili seksa iz svih kutova jer život nije jednoznačan, a svako vrijeme nosi svoje. Osim za Ninu, barem na prvi pogled promatrača. Kao da je vrijeme stalo za takav uragan. Uvijek ekscentrična, uvijek vrckava, glasna, otvorena, uvijek slobodna iznad svega i svih (pravila, očekivanja, uloga) – no je li zaista takva?
Kad sam upoznala Ninu, našle smo se u mnogo drugačijim ulogama od onih koje biste na prvu mogli zamisliti: obje autorice nekih nesigurnih scenarija u nastajanju, vozile smo se zajedno do jedne scenarističke radionice gdje ćemo u svojevrsnoj umjetničkoj koloniji provesti sedam dana nekakve poluizolacije. Evo što bi vas možda iznenadilo (znam da mene jest): Nina je glasna i duhovita, ali i vrlo promišljena, mudra, s trenucima duboke tišine. Radišna iznad svega (što nas možda ne bi trebalo čuditi s obzirom na karijeru koja je iza nje, kao i titulu nacionalne prvakinje). Zrela – i pažljivo pišem ovu riječ jer danas ona označava politički korektan izraz za ženu u pedesetima, ali ja u Nininom slučaju mislim na dubinu, mir, sigurnost u sebe. Da, Nina je uvijek zanimljivo odjevena (u ovoj dekadi to znači više kaftana, manje borosana), ali ona je i moćna žena koja voli šetati uz more, prepuna iskustva, znanja i priča.
Ta i takva Nina je, naravno, od glumice prvakinje postala i scenaristica i redateljica koja je kroz svoj prvijenac „Baci se na pod“ progovorila o razvodu i odnosima. Za nas je pak autorica koja ne bježi od razgovora o temama koje žene tradicionalno izbjegavaju, posjećujući ih samo – ako i to – na općim mjestima za koje se zna da su prihvatljiva. To ne znači da ne mislimo o seksu i vlastitom tijelu koje se vječno mijenja, ali nas i određuje, što je ponekad iritantno i frustrirajuće, ali je uvijek, kad je zdravo, blagoslov. Ne, to samo znači da i dalje intuitivno osjećamo gdje su granice onoga što će društvo označiti kao „prikladno“ ili „dobar ukus“ za razgovor o nekoj temi. Ali Nina je oduvijek postavljala pravila dobrog ukusa i pomicala granice.
Njezin tekst za ovaj broj posveta je ne samo tijelu kao alatu glumice, nego i slobodi da se vlastito tijelo koristi na način koji umjetnici odgovara. „Nadam se da se to može usporediti i s odnosom svake žene prema tijelu. Nadam se da uživaju u njemu i da ga koriste točno onako kako njima odgovara. Sve što radimo mi s ove umjetničke strane, bilo da pišemo ili se skidamo, ustvari radimo da bismo potaknuli, oslobodili, dali neki zdrav primjer ženama koje su iz različitih razloga stavile svoje tijelo u zagradu u životu. Ljepše bi nam na svijetu bilo da nema tih inhibicija. Tijelo je osnova ženskog principa. Plodnost i seksualnost.
Tijelo nas uči puno dubljim, iskonskijim istinama nego mozak, tijelo puno prije zna i puno dublje pamti. Žena koja je u dosluhu sa svojim tijelom ima veliku snagu.
Što te najviše iznenadilo u četrdesetima i pedesetima, a vezano je uz tijelo?
Tijelo već u četrdesetima treba puno više brige i nježnosti da bi funkcioniralo kao prije. Puno sam na tome radila. Sada u pedesetima pokušavam puno više slušati tijelo i prihvatiti ta ograničenja kao neke darove, umjesto da ga tjeram da radi kao prije. Pokušavam se ja prilagoditi njemu i ne ide mi baš uvijek, priznajem, ali radim na tome.
MODA I TIJELO
Na snimanju Nina zna što joj stoji, što odbacuje. Vidi se da je iza nje bezbroj setova, što fotografskih, što televizijskih, što filmskih. No inhibicija nema. Ne mogu procijeniti je li to baš zato što je sad već „cijeli život“ umjetnica koja se skida po opskurnim garderobama na gostovanjima i koja je svaki dan na sceni prisiljena – čak i od same sebe – ne skrivati kako trenutačno izgleda. Jesi li ikad imala issue tipa „ovo ne mogu odjenuti, prestara sam za to“, pitam je odjednom dok je promatram kako odijeva mikro gaćice s resicama na apsolutno savršeno tijelo. Smije se i ispuca iskreno: „Ne prestara! To nisam nikad pomislila, ali da sam predebela – jesam!“
Krećem oponirati, no ne čuje me: „Imam sigurno deset kila više nego prije dvadeset godina. Tada nije bilo krpe koja mi nije dobro stajala jer sam jednostavno bila mršava. Sada ima krpa koje mi ne stoje dobro, primjerice zatvorene bluze. Ili kad odjenem t-shirt, izgledam preveliko samoj sebi, posebno iz profila. Ne mogu se gledati u tome!“
Obje se smijemo, Nina doda još nekoliko pogrdnih riječi o sebi samoj iz zabave, ali objema nam malo lakne jer možemo biti iskrene i o nesigurnostima. No onda nastavlja ozbiljnije. „Postoje i stvari koje su sada sjajne, a koje doista nisu bile sjajne kad sam bila klinka. Znam se osluškivati. Naučila sam slušati svoje tijelo. To prije nisam znala i išla bih često preko granica, što mi se obijalo o glavu. Zato imam problema s kičmom od kasnih dvadesetih. S dvadeset i tri godine skočila sam bungee jumping sa 60 metara iz čiste dokolice. Takvo nasilje prema sebi danas mi ne bi palo na pamet.“
ŽENSKA PRAVA
Jedna od općepoznatih istina o Nini jest da je vrlo opinionated. Pitam je da mi elaborira zašto je toliko glasna o stvarima u koje vjeruje.
Sve mi žene moramo biti ujedinjene kad je riječ o našim pravima.
''Jednom me kći pitala kako je moguće da neka žena za sebe misli da nije feministkinja ako je feminizam borba za žensko izjednačenje prava s muškarcima. To je točno to. Kao žene ne smijemo ni trenutka dvojiti o tome da nekome damo pravo da odlučuje o našem tijelu i istodobno zahvaljujem svim muškarcima, kojih tijekom povijesti nije bilo malo, koji su podržavali pravo na abortus.“
Ok, ali kad smo kod ženskih prava, ne mogu te ne pitati kako gledaš na činjenicu da je toliko prijavljenog seksualnog zlostavljanja i uznemiravanja među izvedbenim umjetnicima. Kako to da se u našem zajedničkom svijetu, svijetu umjetnosti, ljepote i mode, nečeg veličanstvenog i plemenitog, uvuklo tako puno predatora?
„Mislim da se tu situacija jako mijenja i da je pokret #metoo zaista napravio veliku razliku. Nezamislive su situacije, retorika i nelagoda kojima su žene bile izložene svakodnevno i pod normalno prije tog prišta koji je eksplodirao, prvo u Hollywoodu, pa onda i u svim zemljama svijeta. Ali borba i dalje traje.
LJUBAVNI ODNOSI
„Za mene je odnos između dvoje ljudi kad se dogodi neko prepoznavanje, spajaju se ljudi koji su emotivno možda na istoj razini, koje nešto vuče jedno prema drugome, koji osjećaju beskonačnost u trenucima kada su zajedno. To nema veze s godinama. A ako ljudi ne ulaze u odnose iz tih razloga, tu im ja ne mogu pomoći, ali čim se neki vanjski razlog uplete, mislim da je to od starta otišlo ukrivo.“
DIJETA, VJEŽBANJE, REŽIMI?
„Radim svakodnevno DNS ciljane vježbe za leđa i bez toga bih jako teško mogla funkcionirati. Ostalo mi se ne da, ali puno hodam po gradu jer ne vozim, šetam psa i jedva čekam more, najsretnija sam s perajama, maskom i dihalicom.“
Nepresušno vrelo ljetne inspiracije koje tijelo slavi u svim oblicima pronađite na najbližem kiosku - ali i online! Dovoljno je poslati mail na adresu info@elle.hr (cijena 8 € + trošak dostave). Na isti se način možete pretplatiti na 4 izdanja magazina ELLE i dva izdanja ELLE DECORATION po promotivnoj cijeni od 39,99 € uz koju dobivate odličan poklon* - ISDIN FusionWater MAGIC SPF50!
*Količina darova uz pretplatu je ograničena. Pretplata po promotivnoj cijeni traje godinu dana, a nakon isteka promotivnog razdoblja automatski se produljuje. Poštarina nije uključena u cijenu.