Lyst je prošli tjedan objavio novu Index listu koja pokazuje koji su to modni brendovi i komadi obilježili četvrto tromjesečje 2024. Već smo prošli put pisali o tome kako su promjene u ponašanju potrošača, potaknute rastućim troškovima i osjećajem ekonomske nesigurnosti, omogućile manjim i povoljnijim brendovima da steknu popularnost nad velikim modnim gigantima. Sada, kada imamo nove podatke, možemo reći kako je situacija ista, dapače razlika je još više istaknutija i i ne ide u korist luksuznom modnom sektoru.
Povratak Saint Laurenta
Miu Miu, omiljeni talijanski modni brend poznat po svojim razigranim, ali elegantnim dizajnima i dalje je na prvom mjestu. No, ugodno iznenađenje je svakako rast Saint Laurenta za dva mjesta (s 4. na 2.). Anthony Vaccarello zadnjih nekoliko kolekcija savršeno pleše na granici minimalizma i maksimalizma, pa onima koji si mogu priuštiti komade s njegovim potpisom, osim nosivosti, svakako ide u prilogu i izdvajanje iz cjeline opterećene minimalnim.
Coach - novi luksuzni brend
Treće i četvrto mjesto zauzeli su Prada i Loewe, a jedna od najupečatljivijih promjena ovog kvartala je meteorski uspon Coach koji je skočio za 10 mjesta u odnosu na prethodna rangiranja. Coachova strategija snažno rezonira s mlađim potrošačima, a potražnja za njihovim proizvodima povećala se nevjerojatnih 332% u odnosu na prošlu godinu. Jedan od ključnih faktora ovog uspjeha bila je pametna upotreba konkurentnih popusta, osobito tijekom Peak sale sezona, pa su tako Coach torbe i dodaci postali popularni pokloni za blagdane.
Ostatak liste nadopunili su Bottega Venta, Alaïa, Moncler i UGG. Skims se nalazi na 11. mjestu odmah iza Guccija (bizarno), a slijede ih Jacquemus, Versace, Balenciaga i Valentino. Lista završava s još jednim pristupačnim brendom - Cos, a iza njega su Ralph Lauren, Chloé i Totême.
Najpopularniji komadi obilježeni modnim trendovima
Prošli put je bila druga, ali ove sezone, Coachova Brooklyn torba postala je najpopularniji proizvod, s povećanjem pretraga od 46%. Brend je također iskoristio rastući trend personaliziranih dodataka, s proizvodima poput Coach cherry bag charma koji su privukli pažnju generacije Z. UGG-ove Classic Ultra Mini čizme drugi su najtraženiji proizvod ovog kvartala za što su najviše "krivi" TikTok trendovi koji su odigrali ključnu ulogu u ovom povratku.
COS-ov džemper od kašmira, stilska alternativa komadima brenda The Row, nalazi se na petom mjestu, a prije njega je Miu Miu sportska jakna. Wardrobe NYC, čija je suradnja s manekenkom i glumicom Rosie Huntington-Whiteley rezultirala RHW Blazer haljinom koju je Beyoncé nosila na skupu podrške Kamali Harris, nalazi se na šestom mjestu. Također, britanski dizajner Charlotte Simone, doživio je porast od 242 % u pretragama zahvaljujući podršci Taylor Swift. Utjecaj društvenih medija i poznatih osoba nastavlja biti glavni faktor u oblikovanju modnih trendova i sklonosti potrošača. Ostali značajni proizvodi uključuju Skims x The North Face 2000 Retro Nuptse jaknu, &Daughter kardigan i na iznenađenje mnogih, Massimo Dutti mokasinke.
Gledajući prema 2025. godini, jasno je da će trendovi koje danas vidimo, kako u pogledu popularnosti proizvoda, tako i pozicioniranja brendova i dalje evoluirati. Pitanje ostaje: kako će sljedeći val modnih kreativaca oblikovati smjer ovih brendova i proizvoda?