Istraživanje koje je za Hrvatsku gospodarsku komoru provela agencija 505 savjetovanje otkrilo je snažan zamah ovog tržišnog segmenta, a rezultati su predstavljeni upravo na proslavi prve godine platforme Stories - Experience Premium Croatia. Prva godina rada obilježena je u znaku rezultata koji potvrđuju veliki potencijal i konkretan rast – prihod od premium smještaja u prošloj godini procijenjen je na čak 1,4 milijarde eura.
"Među prvima smo prepoznali potrebu razvoja premium turizma i umrežavanja dionika pa tako sada obilježavamo godinu dana platforme za premium turizam Stories. Okupljamo više od 150 dionika iz svih segmenata premium turizma. Naš cilj je pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju i održivu turističku destinaciju s naglaskom na autentičnosti i izvrsnosti. Vjerujem da uz pomoć Storiesa i podršku resornog ministarstva, HTZ-a i drugih partnera u tome i uspijevamo", poručio je predsjednik HGK, Luka Burilović.
Zašto je premium turizam važan?
Prema podacima HGK, Hrvatska već danas nudi 20 tisuća premium hotelskih soba (22 %), oko 10 tisuća kamping mjesta visoke kategorije (12 %), gotovo 3 tisuće luksuznih kuća za odmor (14 %) te gotovo 9 tisuća vrhunskih vezova u marinama (39 %). Impresivan je i podatak da je u Michelin vodiču za 2024. godinu uvršteno 92 restorana, od kojih jedan nosi dvije zvjezdice, deset jednu, a tri restorana i prestižnu zelenu zvjezdicu.
"Strateški cilj hrvatskog turizma je pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju izvrsnosti, autentičnosti i održivosti, s naglaskom na ponudu u premium segmentu. Vodeći se tim ciljem Vlada RH je upravo za projekte podizanja kvalitete turističke ponude do 2030. godine osigurala i rekordna sredstva u iznosu od 1,3 milijardi eura. U tom kontekstu platforma Stories je iznimno značajna jer doprinosi jačanju i izgradnji prepoznatljive i održive kvalitetne ponude u Hrvatskoj, čime se izravno podiže konkurentnost i prepoznatljivost naše zemlje na globalnoj turističkoj karti", rekao je ministar turizam i sporta Tonči Glavina.
Uzlet premium turizma
Dodatni poticaj razvoju ovog segmenta dolazi kroz planove – do 2027. u Hrvatskoj će se otvoriti više od 6 tisuća novih hotelskih soba s 4 i 5 zvjezdica, čime će se značajno ojačati kapaciteti visoke kategorije, koji već danas čine više od polovice ukupne hotelske ponude.
"Premium turizam u snažnom je uzletu, naše istraživanje je pokazalo da putnici sve više traže autentične, personalizirane doživljaje i da su spremni za to platiti više. Dugoročni cilj platforme Stories je pozicionirati Hrvatsku u destinaciju visoke kvalitete do razine da u strukturi dolazaka imamo do 20 posto premium i luksuznih turista. Izazovi sezonalnosti i strukture smještaja su prisutni, ali postepeno ih prevladavamo. Prošlogodišnji prihod od premium smještaja, kao i planirano povećanje hotelskih kapaciteta visoke kvalitete kroz sljedeće dvije godine, čini nas optimističnima da Hrvatska ide u pravom smjeru", rekla je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.
Projekt Museums, maybe
Brendiranje destinacije kroz autentična premium iskustva pokazalo se kao snažan alat u oblikovanju prepoznatljivosti Hrvatske. Sudionici panela održanog u sklopu proslave istaknuli su kako luksuz danas označava visoku vrijednost – onu emocionalnu, kulturnu i iskustvenu.
“U okviru strateškog pozicioniranja Zagreba kao atraktivne cjelogodišnje destinacije, Turistička zajednica grada Zagreba je pokrenula projekt Museums, maybe, koji promovira 17 inovativnih zbirki. Platforma ističe autentičnost, kreativnost i suvremene pristupe kulturi, a usmjerena je na posjetitelje koji traže nova iskustva, čime dodatno jača prepoznatljivost Zagreba na međunarodnom turističkom tržištu”, istaknula je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.
Moć brendiranja destinacije kroz premium iskustva pokazuje i Maslina Resort na Hvaru koji spaja održivi dizajn, visoku estetiku i lokalnu kulturu — luksuz s dušom, svrhom i poštovanjem prema prostoru i gostu.
“Naši gosti ne traže samo smještaj, već cjelokupno iskustvo koje ih povezuje s prirodom, lokalnom kulturom i sobom samima. Upravo ta svjesna, promišljena forma luksuza ono je što čini razliku”, istaknula je Klara Šoštarić, menadžerica hotela Maslina Resort.
Budućnost Hrvatske je premium
"Mi vjerujemo da Hrvatska može konkurirati luksuznim destinacijama kroz personalizirano iskustvo, gdje svaki vodič, vozač i pažljivo krojen itinerar vrijede više od luksuznog hotela, jer pravi luksuz leži u osjećaju posebnosti, autentičnosti i ljudskom pristupu koji ostaje u sjećanju", kaže Giorgio Surian, direktor i suvlasnik agencije Leonidas Travel.
Istraživanje HGK donosi zaključaj da je za jače pozicioniranje u premium segmentu ključno nadograditi brend zemlje i pojedinih destinacija s vrijednostima poput ekskluzivnosti, profinjenosti, održivosti i kulturnog utjecaja.
Veliko slavlje prve godine uspjeha
U popodnevnim satima, atmosfera proslave je otvorila prostor za neformalno druženje i umrežavanje. U ambijentu koji je odražavao duh premium doživljaja, sudionici su razmjenjivali ideje, kontakte i vizije budućnosti premium turizma u Hrvatskoj.