launchmetrics
//

launchmetrics

TikTok je nedavno predstavio istraživanje koje je otkrilo snagu platforme po pitanju navika kupovine mode i drugih luksuznih proizvoda. U istraživanju, koje je temeljeno na interim podacima TikToka i rezultatima AYTM agencije za istraživanje, sudjelovalo je tri tisuće korisnika iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Francuske i Italije. Otkriveno je kako je TikTok postao jedno od najbrže rastućih mjesta za otkrivanje novih brendova, donošenje odluka i izravnu kupnju.

Otprilike dvije trećine novih kupaca luksuznih proizvoda navodi društvene mreže kao svoju početnu točku informiranja o luksuzu i modi. Prema predstavljenim podacima, 70 % ispitanih je potrošilo više od tisuću eura na jedan modni artikl, često nakon što su ga vidjeli kod kreatora sadržaja koje prate.

Nova definicija luksuza

Korisnici TikToka odavno i anegdotalno definiraju nova pravila luksuza, a ovo istraživanje je to konačno i potvrdilo. Na toj platformi je luksuz postao osoban, što je sigurno rezultat sve većeg naglaska na koncepte kao što su ‘’osobni stil’’, te se temelji na ukusu, kreativnosti i identitetu. 

Istraživanje je pokazalo da gotovo polovica korisnika TikToka luksuz doživljava kao oblik samoizražavanja, a ne kao status, te ga povezuje s osjećajem osnaženosti i individualnosti.

TikTok i otkrivanje luksuza

Otkrivanje luksuznih brendova više se ne odvija isključivo kroz glamurozne kampanje ili celebrity dressing, već kroz sadržaj koji stvaraju korisnici na takozvanoj #fashiontiktok strani društvene mreže. Oko dvije trećine novih kupaca luksuznih proizvoda prvi su interes za luksuz razvili upravo zbog društvenih mreža, a TikTok se posebno istaknuo s naglim porastom utjecaja, pogotovo kod mlađih korisnika.

Korisnici TikToka češće otkrivaju luksuzne brendove kroz sadržaj koji stvaraju drugi korisnici (38 %) i objave influencera i kreatora sadržaja (32 %). Kreatori sadržaja koji često otkrivaju više o proizvodu, od izrade i cijene do kroja i stila, kupcima omogućuju jasnije i sigurnije donošenje odluka. Jedan od četvero kupaca na TikToku čeka recenziju svog omiljenog kreatora sadržaja prije nego što kupi proizvod, dok jedna trećina otkriva brendove upravo zahvaljujući njima.

Kupci luksuznih proizvoda sve češće čitaju komentare na TikToku kako bi provjerili autentičnost proizvoda, pronašli savjete o veličinama i čuli preporuke drugih korisnika. Broj komentara na sadržaj o luksuznoj modi porastao je za 113 % u odnosu na prethodnu godinu, što potvrđuje prelazak s jednostrane komunikacije prema otvorenom dijalogu između brendova i potrošača. 

Održivost u porastu

Čak 15 % korisnika TikToka kupilo je luksuzni modni artikl odmah nakon što su ga vidjeli na platformi. Mnogi drugi sadržaj spremaju, ponovno ga gledaju i na kraju se vraćaju s namjerom kupnje.

Ipak, dobre vijesti dolaze po pitanju održivosti i kupovanja second-hand mode. Svaki četvrti korisnik kupuje rabljene proizvode inspiriran TikTok trendovima, dok se svaki treći odlučuje na kupnju temeljem osobnih iskustava kreatora sadržaja i sve većeg trenda ‘’lova’’ na vintage komade.

Budući da će generacija Z i milenijalci do 2026. činiti više od polovice ukupne luksuzne potrošnje, a sve više cijene transparentnost, autentičnost i izražavanje identiteta, TikTok iz dana u dan postaje sve snažniji alat koji doista mijenja navike i odluke vezane za kupovanje svih, pa tako i luksuznih proizvoda.

Lifestyle