Nekoć omiljeni dodatak naših baka, broš, doživljava svoj veliki povratak na modnu scenu. Ali ovaj put, nije riječ samo o retro ukrasu. Broš je postao simbol stava, samopouzdanja i osobnog izražavanja. Dok su nekoć krasili revere kaputa i sakoe u formalnim prilikama, danas se nose na potpuno nov način, a to je na kapama, traper jaknama, torbama, pa čak i u kosi. Broš je postao modna poruka, često snažnija od bilo kojeg slogana.
Mala stvar velika razlika
Revije za sezonu proljeće/ljeto 2025. bile su pune broševa - od glamuroznih verzija kod Loewea i Schiaparellija do nostalgičnih cvjetnih motiva kod Tory Burch. Na ovogodišnjoj Met Gali, tematski posvećenoj broševi su se također istaknuli kao pripovjedački alati, pričajući priče o naslijeđu, inovativnosti i samoizražavanju. Postavljeni na reverima i šeširima, ovi statement komadi služili su kao odvažne, a istovremeno sofisticirane reference na naslijeđe crnačke elegancije. Najbolji primjer bio je Lewis Hamilton koji je svoje elegantno bijelo odijelo i beretku ukrasio broševima od zlata, dijamanata, rubina i bisera.
Broš se tako iz pozicije zaboravljenog vintage detalja pretvorio u nosivu poruku. Jedan ukras može postati pokretač razgovora, način da se istaknemo ili podsjetimo na neku dragu osobu. Neki broš dobiju na poklon od bake, neki ga pronađu na buvljaku, a neki ga kupe kao suvenir s putovanja. Zato nije ni čudno da broševi postaju sve popularniji i među mlađim generacijama koje ih nose ironično i s dozom humora - biraju modele u obliku hot-doga, razbijenog srca ili čak USB priključka. Oni znaju da broš ne mora biti ozbiljan da bi imao značenje.
Gdje pronaći svoj broš?
Ako tražite svoj prvi (ili novi) broš, imate nekoliko sjajnih opcija. Vintage opcije dostupne su na platformama poput Vestiaire Collectivea, Gem Appa i lokalnih second-hand trgovina. Na istima možete pronaći Chanelove legendarne kamelije ili unikatne, ručno rađene komade iz prošlih desetljeća. Kao i art deco primjerke Cartiera, neki od kojih su vraćeni kao modernizirani primjerci u njihovoj stalnoj kolekciji. Za one koji vole nešto novije i razigranije, francuski brend Macon et Lesquoy nudi neodoljive ručno rađene broševe u obliku životinja, hrane i simboličnih riječi. Jennifer Behr i Loewe imaju nešto sofisticiranije opcije za večernje izlaske i posebne prigode.
U svijetu u kojem je sve brže, sve veće i često sve više uniformirano, broš je mala, osobna pobuna. Jer broš nije samo ukras. On je znak da ste tu. Da ste prisutni. I da se ne bojite pokazati tko ste.