Koncept “brat” dobio je na popularnosti početkom 2024., zahvaljujući Charli XCX. Ono što je počelo kao privlačan slogan za njezin album, preraslo je u globalni fenomen koji prihvaća nesavršenost i spontanost, a sada ga je Collins English Dictionary i službeno proglašen riječi godine. Definiran kao "osoba s samouvjerenim, neovisnim i hedonističkim stavom", brat je nadmašio svoje korijene u glazbi i postao globalni fenomen koji predstavlja cijeli način života.
Brat godina
Prema Charli XCX, brat je “ona cura koja je malo neuredna, ponekad kaže gluposti, ali to nosi s karizmom.” U viralnom TikTok videu, dodatno je pojasnila: “Ona sve osjeća intenzivno, možda tu i tamo ima slom živaca, ali svejedno nastavlja tulumariti. To je brat. Estetika je jednako specifična kao i filozofija. Ključni elementi za brat uključuje bijeli top s tankim naramenicama (bez grudnjaka), Bic upaljač i paket cigareta – sve to u pozadini neonski zelene boje, koju je Charli XCX namjerno odabrala za svoj album.
Ono što “brat” čini više od prolaznog internetskog trenda je njegova prilagodljivost. Tako se bred ove godine koristio i u politici, odnosno kampanji bivše potpredsjednica SAD-a Kamala Harris kojoj je Charli XCX dodijelila titulu “brat”. Uspon ovog pojma odražava širu kulturnu želju za autentičnošću i nesavršenostima u eri kada digitalne, savršeno kurirane persone dominiraju. Brat etos poziva ljude da prihvate svoje mane, smiju se svojim pogreškama i bez isprike uživaju u životu.
Društvene mreže i evolucija jezika
Riječ se pridružila užem izboru drugih popularnih izraza koji su stekli popularnost na društvenim mrežama:
“Delulu” (skraćeno od delusional): Na zabavan način opisuje nekoga tko je potpuno u krivu ili ima nerealna očekivanja.
“Looksmaxxing”: Izraz iz muških online zajednica koji se odnosi na maksimiziranje fizičke privlačnosti.
“Rawdogging”: Minimalistički pristup putovanju, bez ikakve zabave ili sadržaja, kako bi se u potpunosti doživjelo putovanje.
Dok je veći dio užeg izbora bio usmjeren na humor i zabavu, neki su izrazi odražavali globalnu društveno-političku klimu. “Anti-turizam” pojavio se kao reakcija na sve veće prosvjede protiv masovnog turizma u Europi, dok je ““supermajority” opisivala političku dinamiku u kojoj vlade koriste veliku zakonodavnu većinu za provođenje svojih agenda uz malo preispitivanja.