Zašto Hermes nije otkupio prvu Birkin torbicu na aukciji?
profimedia //

Hermès Birkin

Svijet mode ne prestaje s nagađanjima što će se dogoditi s prvom Birkin torbicom koja je prošlog tjedna prodana na aukciji za rekordnih 8,6 milijuna eura. Kultna torbica koja je nastala slučajnim susretom Jane Birkin i Jean-Louisa Dumasa 1984. na Air France letu iz Pariza u London postala je emblem najvećeg luksuza u modi, a tijekom povijesti je dobila svoje mnogobrojne verzije koje obožavaju apsolutno sve slavne osobe, od Kim Kardashian do Victorije Beckham. 

Zašto Hermes nije otkupio prvu Birkin torbicu na aukciji?
profimedia //

jane birkin

Zbog toga je čudno što, ovaj prototip i prvu Birkin torbicu koja sadrži elemente koji su kasnije izbačeni iz službenog i komercijalnog dizajna, nije završila u rukama slavnih kolekcionara kao što su dinastija Kardashian-Jenner. Još je čudnije što se Hermes, originalni tvorac ove torbice, nije nadmetao na aukciji za otkup njihovog najpoznatijeg komada. Torbica je naposljetku završila u rukama japanskog poduzetnika koji se bavi - preprodajom torbica.

Zašto Hermes nije otkupio prvu Birkin torbicu na aukciji?
Profimedia //

Hermès Birkin

Tko je novi vlasnik?

Nakon što su se u prvim izvještajima pojavile tvrdnje da je torbu kupio japanski kolekcionar, mnogi su pomislili na Yusakua Maezawu, kolekcionara umjetnina koji je 2017. godine izdvojio rekordnih 110 milijuna eura za golemi Basquiatov rad. Maezawa je i zaljubljenik u dizajn iz sredine 20. stoljeća, a svoje domove dekorira rijetkim komadima dizajnera poput Jeana Prouvéa i Jeana Royèrea.

Zašto Hermes nije otkupio prvu Birkin torbicu na aukciji?
profimedia //

Hermès Birkin

Ispostavilo se kako je novi vlasnik prve Birkin torbice postao Shinsuke Sakimoto, bivši profesionalni nogometni napadač u japanskoj J1 ligi. Nakon nekoliko godina profesionalne karijere, Sakimoto se rano povukao iz sporta i pokrenuo tvrtku koja je kasnije postala Valuence – luksuzna platforma za preprodaju torbica i odjeće, s internetskom stranicom Allu i fizičkom galerijom pod nazivom Valon. 

Što planira s torbicom?

Što se tiče budućnosti prve Birkin torbice, prema navodima Tokyo Weekendera, Valuence je spreman izlagati ju kao umjetničko i kulturno dobro. Grupa planira organizirati putujuću izložbu torbice i razviti edukativne projekte usmjerene na ponovnu upotrebu i dugovječnost modnih predmeta.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by shinsuke sakimoto (@shinsukesakimoto)

Navodi su utišali modnu paniku koja se stvorila saznanjem da je novi vlasnik još jedan u nizu preprodavača rijetkih modnih komada. Dok potencijalna izlaganja torbice u muzejima ulijevaju nadu, dok se to zaista ne dogodi, nećemo znati pravu sudbinu ovog važnog modnog komada.

Zašto ju nije otkupio Hermes?

U tjednima prije Sotheby's aukcije, društvene mreže su vrvjele nagađanjima kako će upravo Hermes otkupiti ovu torbicu, neovisno o visokoj cijeni koju će postići na aukciji. Kada pogledamo na konačnu vrijednost na aukciji, 8.6 milijuna eura je za giganta kao što je Hermes ‘’sitnica’’, posebice s obzirom na to da se radi o komadu koji je promijenio tijek modne povijesti i postavio temelje onoga što čini it-torbicu.

Zašto Hermes nije otkupio prvu Birkin torbicu na aukciji?
launchmetrics //

hermes

Informacija je li Hermes uopće sudjelovao na aukciji nije poznata, te je tim više blago razočarenje modnih entuzijasta postalo veće. Ipak, Hermes koji ignorira jednu od svojih najvažnijih prošlih kreacija je možda najveći statusni ‘’flex’’ koji negdje i pripada etosu i filozofiji brenda. Francuski gigant koji je oduvijek okrenut prema inovacijama i budućnosti kroz prizmu zabavne tradicije danas, na kraju dana, više ni nema koristi od davnih i velikih koraka u svijetu torbica i modnih dodataka.

Zašto Hermes nije otkupio prvu Birkin torbicu na aukciji?
launchmetrics //

hermes

Rijetkost je kada na današnjem nepredvidivom tržištu prepunom inovatora, provokatora i prevrtljivih (mikro)trendova jedan brend ima doslovnu, živu povijest koja je i dalje vrlo tražena i koja predstavlja svojevrsni i najjači financijski stup cijele kuće. I to u obliku torbice koja je nastala - sasvim slučajno.

Moda