Predstavljen je slavni LYST Index za prvi kvartal 2025. godine. Kao po običaju, indeks mjeri popularnost suvremenih modnih brendova kroz posljednja tri mjeseca, a elemente koje uzima u obzir za rangiranje su volumen pretraživanja, prodaja, popularnost na društvenim mrežama, reakcije na nove kolekcije i još stotinu drugih faktora.
Pad Prade
Iako je Miuccia Prada u ovom desetljeću dominirala gotovo svakim LYST Indexom, u prvom kvartalu ove godine ju je iznova ‘’prešišao’’ Loewe, koji je kreativnog direktora Jonathana Andersona nedavno zamijenio dvojcem iz Proenze Schouler.
Novi nalet popularnosti i slijetanje na prvo mjesto indeksa vjerojatno možemo pripisati činjenici da su Andersonovi komadi za Loewe, koji su još samo nekoliko mjeseci dostupni u prodaji, sada izuzetno traženi.
Za Miucciu Pradu ovo nije bio dobar period. Miu Miu se našao na drugom mjestu, nakon kojeg slijedi Saint Laurent, ali i Coach, koji se u ovom periodu popeo na visoko četvrto mjesto.
Prada se pronašla na petom mjestu, što je općenito dobra pozicija, no čudna za Pradu koja se godinama čvrsto držala na prvom ili drugom mjestu.
COS ponovo dominira
COS, sestrinska premium linija H&M-a, pronašla se na šestom mjestu, a u posljednja tri mjeseca bilježi rast za čak 11 pozicija na indeksu. Trend koji već neko vrijeme primjećujemo na LYST indeksu je sve veća popularnost pristupačnijih i high-street brendova, a COS je početak godine obilježio novom parfemskom ponudom, revijom u Ateni, ali i oskarovcem Adrienom Brodyjem koji je postao zaštitno lice za mušku liniju brenda.
Na LYST indeksu se prvi put pojavio i sportski brend ON, koji u posljednjih par mjeseci bilježi znatni porast popularnosti, a u tome im je definitivno pomogla i kampanja sa Zendayom. S druge strane, brend Kim Kardashian se srušio na 15. mjesto na indeksu, četiri mjesta niže od prethodne liste.
Boho is back
Chloe, brend koji je na mapu vratio boho-chic i hit Paddington torbu, nalazi se na devetom mjestu, čak deset pozicija više nego na prethodnom popisu. Da su boho, americana i druge estetike sa sredine prošlog desetljeća ponovo in dokazuje i nova pozicija brenda Ralph Lauren, koji se sada nalazi na 12. mjestu.
Velika iznenađenja
Iako nije bilo iznenađenje vidjeti Versace na drugoj, nižoj strani tabele, pravi je šok vidjeti Valentino na posljednjem, dvadesetom mjestu. Dok prilagodba na novo kreativno vodstvo Alessandra Michelea i dalje traje, izgleda da kupci i obožavatelji brenda nisu oduševljeni.
Mali, ali vidljivi pad Bottege Venete možemo pripisati promjeni kreativnog vodstva, a debitantsku reviju Louise Trotter očekujemo za par mjeseci na Tjednu mode u Parizu.
Jacquemus, koji je inače čvrsto držao poziciju u top deset brendova, se sada nalazi na 16. mjestu. Gucci, koji je u nedavnoj šokantnoj odluci imenovao Demnu svojim kreativnim direktorom, stoji nešto bolje nego u prethodnom periodu, kao i Balenciaga koja se popela za jedno i zauzela 14. mjesto na popisu najtraženijih.