Modna konzultantica Andriana Bamigbola nam je otkrila koje komade ćemo uskoro nositi
//

Andriana Bamigbola

Sigurno ste se nekada uhvatili kako maštate o tome da sjedite u redovima modnih revija Milana i Pariza. Jedna od Hrvatica koju je život i posao odveo u tom smjeru jest i Andriana Bamigbola, koja već godinama živi u Londonu, a njezin profesionalni život je vodi je po cijeloj Europi. Poslije rada u nekim od najvećih web trgovina luksuzne mode, Andriana trenutačno radi kao konzultantica za luksuzne brendove i privatne klijente te joj ni jedan dan ne izgleda isto.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Andriana B. (@theonlywayis.chic)

Andriana svakodnevno spaja svijet poslovnog i kreativnog.kako nam i sama kaže: "Moj posao spaja strategiju i estetiku – od savjetovanja brendova o komercijalnom potencijalu kolekcija, do kreiranja personaliziranih shopping iskustava za klijente koji traže nešto jedinstveno, te treniranje osoblja u trgovinama kako bi bili na nivou zahtjeva lokalnih I internacionalnih kupaca. Svaki dan je drugačiji – jedan dan sam na sastancima s direktorima modnih kuća, a već sljedeći u Parizu ili Milanu na revijama s VIC klijenticama, te u potrazi za novim idejama i modnim pričama koje će oblikovati nadolazeću sezonu, otkriva nam Andriana.

Andrianu smo ulovili poslije jednog od najužurbanijih mjeseci u modi,a ono što nas je posebno zanimalo jest njezin uvid u buduće trendove i dizajnere čije kolekcije ćemo viđati na ulicama diljem svijeta, ali i Hrvatske. 

Tijekom tjedana mode imali ste priliku vidjeti brojne kolekcije svjetskih dizajnera, možete li izdvojiti pet trendova koji su vam se posebno istaknuli i za koje vjerujete da će obilježiti nadolazeću sezonu?

Tijekom ovosezonskog tjedana mode, bilo je zanimljivo pratiti kako se klasici i retro inspiracije komponiraju s modernijim siluetama. Ako bih trebala izdvojiti pet trendova koji su se posebno istaknuli i za koje vjerujem da će obilježiti nadolazeću sezonu, to su:

1. Pojednostavljene siluete sa sofisticiranim materijalima – teksture postaju novi luksuz, a pažnja posvećena kvaliteti tkanina i detaljima, kao sto su 3D cvjetne aplikacije, jasno pokazuje kako klasična elegancija može itekako biti moderna. (Chanel, Alexander McQueen, Rabanne)

2. 80-e su se vratile – prenaglašena ramena, suženi struk i dropped waist kod ženskih odijela donose nostalgični, ali moćan look (Valentino, Saint Laurent)

3. Oversized sunčane naočale – statement dodatak koji ponovno dominira pistama i street style outfitima, dodajući dramatičnost svakom outfitu. (Victoria Beckham, Brandon Maxwell, Tory Burch)

4. Pop of colour – crvena, narančasta i druge energične nijanse stvaraju moment iznenađenja u kolekcijama koje u protivnom imaju minimalističku siluetu (Stella McCartney, Celine, Loewe)

5. Bralette kao suptilna zamjena za majicu vraća nas unazad 10ak Godina, unoseći ženstvenost i neočekivanu igru u styling, dok karirani, prugasti i točkasti uzorci pridonose dinamici outfita (Dolce&Gabbana, Prada, The Attico)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Andriana B. (@theonlywayis.chic)

S obzirom na Vaše iskustvo u prepoznavanju komercijalnog potencijala određenih kolekcija, koji trendovi, siluete ili boje po vašem mišljenju imaju najveće šanse za uspjeh kod kupaca?

Kada promatram kolekcije s aspekta komercijalnog potencijala, vidim da klijenti i dalje prioritiziraju nosivost prije estetike te biraju komade koji odgovaraju njihovim dosadašnjim Wardrobe Staples selekcijama (ponašanje potrošača se naglo promijenilo nakon covid te se vise ne kupuju velike količine nove odjeće kao i prije).

Na primjer, oversized sunčane naočale i žive boje poput jarke plave, crvene ili narančaste lako privlače pažnju, ali su i praktične u kombiniranju s postojećim garderobama. S druge strane, sofisticirane materijale i pažljivo krojene siluete percipiramo kao investiciju pa su takvi komadi najtraženiji tijekom pre-order perioda rezerviranih samo za najlojalniju klijentelu.

Lifestyle kupaca se promijenio, pa tako i kolekcije, a i mindset dizajnera; žena koja je zamišljena u predstavljenim komadima je sada odrasla, osjeća se dobro u svojoj kozi te se ne mora nikome dokazivati – što vidimo iz opuštenijih silueta, čak i brenda Chanel koji je do sada pričao jednu sasvim drugačiju priču,

Ove sezone vidjeli smo mnogo novih imena i debitantskih revija, postoji li neki mladi dizajner ili brend koji Vas je posebno iznenadio svojom estetikom ili pristupom modi?

London Fashion Week veliki je zagovornik "NextGen" generacije dizajnera te je zanimljivo vidjeti rast brendova te slobodu dizajnera iz sezone u sezonu. Conner Ives jedan je od traženijih imena ove sezone te uspijeva dovesti New York vibe na razigrane ulice Londona. Dilara Findikoglu jedna je od najprovokativnijih dizajnerica na londonskoj modnoj sceni a s nedavnom suradnjom Brenda Khy dala je do znanja da planira rast brenda te komercijalnost silueta koje su do sada bile rezervirane za celebritije i posebne evente. Posebno me oduševio duo iza Matières Fécales, Hannah Rose Dalton i Steven Raj Bhaskaran, koji su privukli pažnju svojim pomaknutim siluetama i hrabrim pristupom modi, redefinirajući standarde ljepote na pisti i izvan nje.

Modna konzultantica Andriana Bamigbola nam je otkrila koje komade ćemo uskoro nositi
Launchmetrics //

Matieres Fecales

Modna konzultantica Andriana Bamigbola nam je otkrila koje komade ćemo uskoro nositi
Launchmetrics //

Loewe

Modna konzultantica Andriana Bamigbola nam je otkrila koje komade ćemo uskoro nositi
Launchmetrics //

Dior

Ove sezone vidjeli smo puno debitantskih revija i podijeljenih mišljenja pa će trebati neko vrijeme da se svi prilagodimo novoj modnoj stvarnosti i shvatimo stilove koji nam zaista odgovaraju. Balans između vrhunskog umijeća izrade, (ne)prepoznatljivog vizualnog identiteta i nosivosti čini sezonu posebno zanimljivom. Od Jonathana u Dioru do Pierpaola u Balenciagi, ili Oliviera koji je i dalje u Balmainu ali u sasvim novoj fazi života I kreativnog stvaralaštva promatrala sam revije s rezerviranim tonom jer vjerujem da će tek idući fashion week dokazati koji brendovi zaslužuju biti na samom vrhu "must have" lista, a koji žive na staroj slavi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Andriana B. (@theonlywayis.chic)

Iz Vaše perspektive, kako danas zapravo nastaju trendovi, dolaze li oni i dalje s pisti, ili ih u većoj mjeri oblikuju influenceri, društvene mreže i svakodnevni stil kupaca?

Piste i dalje igraju ključnu ulogu – te novi trend kolektivnog gledanja revija mi je iznimno simpatičan (@lawatchparty) - kolekcije svjetskih dizajnera definiraju kreativni smjer sezone, ali sve to brze nego inače prelazi s piste u stvarni život (Demna je tako za Gucci kreirao kolekciju koja je bila odmah sutradan dostupna u 10 selektiranih butika worldwide za direktnu kupnju) pa takve taktike oblikuju način na koji zaljubljenici u modu doživljavaju i interpretiraju trendove.

Modna konzultantica Andriana Bamigbola nam je otkrila koje komade ćemo uskoro nositi
Launchmetrics //

Gucci

Moderni trendovi nisu samo estetski – oni su i emotivni - uspjeh komercijalnih kolekcija ovisi o tome koliko se dobro povezuju s publikom – pop up lokacije u trajanju od 2 ili 3 dana, te limitirani dropovi odličan su način za kreiranje hypea, a hype onda I rezultira trendom.

Kako biste opisali ono što moderni kupci danas očekuju od dizajnera i brendova, je li fokus više na kvaliteti i održivosti, ili je i dalje ključna svježina i vizualna atraktivnost kolekcija?

Moderni kupci traže više od samog komada odjeće, oni žele priču – storytelling – žele znati tko stoji iza komada, što ga čini posebnim i zašto je baš taj detalj ili materijal vrijedan pažnje i na koji način je dizajner/kreativni team povezao crticu iz privatnog života I uveo ju u kolekciju... ili pronalazak inspiracije iz arhive I reinterpretacija daje na empatiji I poveznici s brendom kojem smo se divili u mladosti.

Za mene je ključno razumjeti taj balans: moderni brendovi moraju objasniti emocionalnu i praktičnu stranu proizvoda prije nego li se klijent odluci na kupnju istoga.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Andriana B. (@theonlywayis.chic)

Tijekom obilaska svjetskih prijestolnica mode, jeste li uočili razlike u pristupu trendovima između europskih i američkih dizajnera, tko je po vama trenutno u vodstvu kada je riječ o kreativnosti i inovaciji?

Kad je riječ o kreativnosti i inovaciji, mislim da trenutačno ne postoji jasni pobjednik – oba tržišta nude izuzetno snažne, ali različite vizije. Europski luksuz i dalje vodi u smislu sofisticiranosti i heritage storytellinga, dok američki brendovi briljiraju u brzini, eksperimentiranju i utjecaju na širu kulturu. Kombinacija ovih perspektiva daje globalnu dinamiku koju je nevjerojatno pratiti. Već više od 6 godina imam privilegiju pratiti revije iz prvih redova u London, Milanu i Parizu te mi je New York Fashion Week na bucket listi.

Postoji li neki trend koji Vas je ove sezone zaista iznenadio, možda nešto neočekivano što se ponovo vratilo u fokus ili novi pristup klasici koji niste predviđali?

Ove sezone jedan trend me posebno iznenadio – povratak detalja iz ranih 2000-tih, poput bralette komada kojih se jako dobro sjećam iz srednjoškolskih dana, kada sam prvi put otišla s obitelji u London, te shoppinga u Brandy Melville trgovini i TopShop-u, u potrazi za idealnim verzijama bralette grudnjaka koje sam stilizirala ispod kardigana, oversized košulja I odijela. Ove sezone naručila sam u pre orderu sofisticiranije verzije s potpisom Dolce&Gabbana. Uvijek me fascinira kako dizajneri uspijevaju uzeti određene elemente i učiniti ih svježima i relevantnima za današnjeg kupca.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Andriana B. (@theonlywayis.chic)

I za kraj, možete li nam otkriti što, prema vašem mišljenju, slijedi nakon ove sezone, postoje li novi pravci, materijali ili ideje za koje vjerujete da će oblikovati modu u mjesecima koji dolaze?

Ako gledamo unaprijed, vidim nekoliko jasnih pravaca koji će oblikovati modu u nadolazećim mjesecima. Prvo, materijali i teksture nastavljaju igrati ključnu ulogu – inovativni, održivi materijali postaju standard, a ne izuzetak. Drugo, individualnost i personalizacija – kupci žele komade koji pričaju priču što znači da brendovi moraju biti jasniji u detaljima inspiracije I kreativniji u najavama kolekcija putem raznih aktivacija.

Također, očekujem da će se nastaviti spajanje nostalgije i modernog dizajna – retro siluete, uzorci i detalji reinterpretirani na suvremen način. Ukratko, kombinacija inovacije, održivosti i storytelling čini razliku u ocima klijenata I brendovi koji to prepoznaju prvi preplaviti će društeve mreže, ali i ulice.

Moda