Iako se svakog ljeta dijelom vrate u modnim detaljima ili na našim noktima, neonske boje ove godine vidimo i u modnim kombinacijama velikih brendova, a neon zelena, ružičasta, žuta i narančasta zavladale su modnim pistama. Ova godina nam je na mapu već vratila pokret maksimalizma, no neon u ovom obliku je uistinu zapanjujuća pojava.
Miuccia Prada je za svoja oba brenda, Miu Miu i Prada, predstavila efektne zelene i druge fluorescentne komade, poput zelenog kaputa s obrubom od umjetnog krzna i upečatljivog printa na neonskim podlogama. Chanel je u svojoj resort kolekciji spojio ove intenzivne nijanse s klasičnim tvidom, dok je Fausto Puglisi za Roberto Cavalli eksperimentirao s jarko žutim blejzerima i ružičastim bodycon haljinama.
Elegantne verzije neona vidjeli smo i od Anthonyja Vaccarella za Saint Laurent, u Demninoj posljednjoj kolekciji za Balenciagu, ali i u debitantskoj kolekciji Haidera Ackermanna za Tom Ford.
Neon se ne vraća u retro fitness izdanju, već i kao pažljivo promišljen detalj. To su balerinke u jarko ružičastoj boji, jelly sandale u fluorescentnoj narančastoj ili torbica u limeta zelenoj koje podižu i najjednostavnije ljetne kombinacije. Za ovu sezonu smo to vidjeli kao odličan kontrast ljetnim klasicima poput kratkih traperica, bijele čipke ili prozirnih tkanina.
Iako nam je cikličnost trendova itekako jasna, te da nakon Y2K opsesije koja je trajala godinama konačno dolazi na red indie sleaze i festivalski boho stil, jednim dijelom zbog velikog povratka Alexe Chung, sam neon je neočekivano pokucao na naša vrata. Odnosno, to se dogodilo čak i prije nego što smo mislili. Jedan od katalizatora je, naravno, pop kultura. U ovom slučaju je to Addison Rae, TikTok ikona koja je sada s punim pravom pop zvijezda.
Njen je stil u glazbenim spotovima i izvan njih pravo je utjelovljenje energije potrebne za ovakav povratak neona - a mi smo to objeručke prihvatili. Od neonsko ružičaste perike u spotu za Headphones On do glossy neonskih boja u spotu za Fame Is A Gun, njezin stil ne djeluje slučajno. Ona reflektira raspoloženje mlađe generacije koja želi više boje, više ekspresivnosti, manje bež noćnih mora i manje pravila. Pogotovo tijekom ljeta.