gucci ss25
Launchmetrics //

gucci ss25

Prije nešto manje od deset godina su svijet mode ponovo obuzeli logotipi brendova u svoj njihovoj raskoši, često viđeni u uzorcima koji su gušili dizajn. Taj trend, poznat kao logomanija, u novoj su eri potaknuli Virgil Abloh sa svojim postmodernim pristupom LV logu, Alessandro Michele iz Guccija, Demna iz Balenciage i mnogi drugi. Jasno je bilo da je takav modus operandi cvjetao u razdoblju povratka mode iz dvijetisućitih, kada brendirani komad odjeće nije bio brendiran ako na sebi nema niz simbola, često u neukusnom i pretjeranom obliku.

louis vuitton ss20
Launchmetrics //

louis vuitton ss20

gucci ss18
Launchmetrics //

gucci ss18

Balenciaga ss19
Launchmetrics //

Balenciaga ss19

Logomanija je u jednom trenutku ponovo bila svugdje, toliko sveprisutna da je ubrzo postala zamorna. Nakon pandemije, modni svijet se promijenio i tražio je udobnost, kreativnost, kvalitetu materijala i inovaciju. Tako je započelo razdoblje logotipa na neočekivanim mjestima, tihih i luksuznih materijala koji govore sami za sebe. Počelo je novo razdoblje koje je sklonilo masku loga s mode, ali je istovremeno djelovalo pomalo monotono. Sada, na prijelazu u novo modno razdoblje, logotipi se opet vraćaju, ali u znatno drugačijem obliku: napola vidljivi, istaknuti, ali diskretni u isto vrijeme.

loewe ss24
Launchmetrics //

loewe ss24

Gucci je na posljednjem Tjednu mode u Milanu predstavio kožnu haljinu zelene boje s logotipom utisnutim ispod gornjeg ruba. Nevidljiv je izdaleka, ali primjetan i opipljiv izbliza. Dior je na većini svojih novih kreacija s potpisom Marije Grazije Chiuri smjestio mali logotip na desni bok (za razliku od ogromnog Miss Dior simbola u prethodnoj kolekciji), dok Loewe koristi kožne detalje koje često nemaju ni ime brenda, već je strateški postavljeni simbol 4 slova L i jasno daje do znanja da je Loewe prisutan.

gucci ss25
Launchmetrics //

gucci ss25

loewe fw24
Launchmetrics //

loewe fw24

dior ss25
Launchmetrics //

dior ss25

Prada stavlja svoje prepoznatljive trokute na stražnju stranu svojih komada i to bez legendarnog štita kraljevske obitelji Savoy. Za Pradu i mnoge druge, dovoljan je samo obris onoga što je nekada bio ekspresivni simbol.

prada fw24
Launchmetrics //

prada fw24

prada fw24
Launchmetrics //

prada fw24

prada ss24
Launchmetrics //

prada ss24

Nedavna promjena u korištenju logotipa također je povezana s usponom kulture duplića i sve većom pažnjom prema vizualnom aspektu proizvoda, osobito na društvenim mrežama. Brendovi se fokusiraju na takozvane horizontalne signale, odnosno elemente koji omogućuju komunikaciju unutar iste društvene klase, dok glasni luksuz vertikalnih signala, poput velikih logotipa, ima za cilj naglasiti status. Ralph Lauren, Hermes i slični se ovdje ističu kao primjer brenda koji balansira između različitih segmenata tržišta bez gubitka privlačnosti.

gucci ss25
Launchmetrics //

gucci ss25

gucci ss25
Launchmetrics //

gucci ss25

gucci ss25
Launchmetrics //

gucci ss25

Dok je diskretan logo dominantno stanje u modnoj industriji, dokazano najuspješniji su oni koji nemaju potrebe ni za kakvim simbolom. Valentino pod Pierpaolom Picciolijem je postao prepoznatljiv po svojim jedinstvenim materijalima i zasićenim bojama koje su šaputale prisutnost ovog imena izdaleka i izbliza. Svima u modnim medijima je olakšao posao, jer vrlo lako se zaključilo da je na nekome upravo njegov Valentino samo po analizi boje. Schiaparelli, koji je svakako prepoznatljiv po elementima nadrealizma koji su daleko od loga, je poznat po svojem sjajnom veluru koji jasno daje do znanja da je u pitanju Schiaparelli haljina.

valentino ss24
Launchmetrics //

valentino ss24

valentino fw23 couture
Launchmetrics //

valentino fw23 couture

schiaparelli ss24 couture
Launchmetrics //

schiaparelli ss24 couture

schiaparelli fw24 couture
Launchmetrics //

schiaparelli fw24 couture

Ipak, najuspješniji i onaj oko kojeg se trenutačno diže najveća prašina oko prelaska u Chanel, je Matthieu Blazy s Bottegom Venetom. Još od svoje prve kolekcije za brend, Blazy je Bottegu u potpunosti lišio bilo kakve vrste loga i zelene boje koja je bila glavni adut njegovog prethodnika Daniela Leeja. Dok torbice s intrecciato uzorkom lako prepoznamo kao Bottegu, Blazyjeve kolekcije obiluju optičkim varkama kože koja imitira traper, svilu ili pletivo.

bottega veneta ss24
Launchmetrics //

bottega veneta ss24

bottega veneta ss2d
Launchmetrics //

bottega veneta ss2d

Dok se logo nikada neće u potpunosti izgubiti iz mode i njenih perifernih beauty sektora, nakita i modnih dodataka, jer on i dalje u kolektivnoj svijesti aspirativnih kupaca drži veliku moć, vidljiv je odmak od prva dva vala logomanije. Sve više brendova u prvi plan gura svoje siluete, specifične oblike i detalje, a sve manje vidljivost zaštitnog znaka. Cilj ih možda nije u potpunosti ukloniti, već postići ravnotežu: oni moraju biti prisutni, ali nenametljivi i najčešće s unutarnje strane odjeće. Tako će se sigurno izbjeći situacija da se kupca pretvori u hodajući reklamni pano kako je to inače bilo prije 20 i prije samo 5 godina.

bottega veneta fw24
Launchmetrics //

bottega veneta fw24

bottega veneta ss24
Launchmetrics //

bottega veneta ss24

Moda