Prije nešto manje od deset godina su svijet mode ponovo obuzeli logotipi brendova u svoj njihovoj raskoši, često viđeni u uzorcima koji su gušili dizajn. Taj trend, poznat kao logomanija, u novoj su eri potaknuli Virgil Abloh sa svojim postmodernim pristupom LV logu, Alessandro Michele iz Guccija, Demna iz Balenciage i mnogi drugi. Jasno je bilo da je takav modus operandi cvjetao u razdoblju povratka mode iz dvijetisućitih, kada brendirani komad odjeće nije bio brendiran ako na sebi nema niz simbola, često u neukusnom i pretjeranom obliku.
Logomanija je u jednom trenutku ponovo bila svugdje, toliko sveprisutna da je ubrzo postala zamorna. Nakon pandemije, modni svijet se promijenio i tražio je udobnost, kreativnost, kvalitetu materijala i inovaciju. Tako je započelo razdoblje logotipa na neočekivanim mjestima, tihih i luksuznih materijala koji govore sami za sebe. Počelo je novo razdoblje koje je sklonilo masku loga s mode, ali je istovremeno djelovalo pomalo monotono. Sada, na prijelazu u novo modno razdoblje, logotipi se opet vraćaju, ali u znatno drugačijem obliku: napola vidljivi, istaknuti, ali diskretni u isto vrijeme.
Gucci je na posljednjem Tjednu mode u Milanu predstavio kožnu haljinu zelene boje s logotipom utisnutim ispod gornjeg ruba. Nevidljiv je izdaleka, ali primjetan i opipljiv izbliza. Dior je na većini svojih novih kreacija s potpisom Marije Grazije Chiuri smjestio mali logotip na desni bok (za razliku od ogromnog Miss Dior simbola u prethodnoj kolekciji), dok Loewe koristi kožne detalje koje često nemaju ni ime brenda, već je strateški postavljeni simbol 4 slova L i jasno daje do znanja da je Loewe prisutan.
Prada stavlja svoje prepoznatljive trokute na stražnju stranu svojih komada i to bez legendarnog štita kraljevske obitelji Savoy. Za Pradu i mnoge druge, dovoljan je samo obris onoga što je nekada bio ekspresivni simbol.
Nedavna promjena u korištenju logotipa također je povezana s usponom kulture duplića i sve većom pažnjom prema vizualnom aspektu proizvoda, osobito na društvenim mrežama. Brendovi se fokusiraju na takozvane horizontalne signale, odnosno elemente koji omogućuju komunikaciju unutar iste društvene klase, dok glasni luksuz vertikalnih signala, poput velikih logotipa, ima za cilj naglasiti status. Ralph Lauren, Hermes i slični se ovdje ističu kao primjer brenda koji balansira između različitih segmenata tržišta bez gubitka privlačnosti.
Dok je diskretan logo dominantno stanje u modnoj industriji, dokazano najuspješniji su oni koji nemaju potrebe ni za kakvim simbolom. Valentino pod Pierpaolom Picciolijem je postao prepoznatljiv po svojim jedinstvenim materijalima i zasićenim bojama koje su šaputale prisutnost ovog imena izdaleka i izbliza. Svima u modnim medijima je olakšao posao, jer vrlo lako se zaključilo da je na nekome upravo njegov Valentino samo po analizi boje. Schiaparelli, koji je svakako prepoznatljiv po elementima nadrealizma koji su daleko od loga, je poznat po svojem sjajnom veluru koji jasno daje do znanja da je u pitanju Schiaparelli haljina.
Ipak, najuspješniji i onaj oko kojeg se trenutačno diže najveća prašina oko prelaska u Chanel, je Matthieu Blazy s Bottegom Venetom. Još od svoje prve kolekcije za brend, Blazy je Bottegu u potpunosti lišio bilo kakve vrste loga i zelene boje koja je bila glavni adut njegovog prethodnika Daniela Leeja. Dok torbice s intrecciato uzorkom lako prepoznamo kao Bottegu, Blazyjeve kolekcije obiluju optičkim varkama kože koja imitira traper, svilu ili pletivo.
Dok se logo nikada neće u potpunosti izgubiti iz mode i njenih perifernih beauty sektora, nakita i modnih dodataka, jer on i dalje u kolektivnoj svijesti aspirativnih kupaca drži veliku moć, vidljiv je odmak od prva dva vala logomanije. Sve više brendova u prvi plan gura svoje siluete, specifične oblike i detalje, a sve manje vidljivost zaštitnog znaka. Cilj ih možda nije u potpunosti ukloniti, već postići ravnotežu: oni moraju biti prisutni, ali nenametljivi i najčešće s unutarnje strane odjeće. Tako će se sigurno izbjeći situacija da se kupca pretvori u hodajući reklamni pano kako je to inače bilo prije 20 i prije samo 5 godina.