Samo tjedan dana nakon smrti kralja talijanske mode, talijanskim medijima su otkrivene dvije oporuke koje je sam dizajner napisao prije samo nekoliko mjeseci. Prema njima, Armani, koji je preminuo 91 godini, odlučio je da njegova zaklada preuzme upravljanje modnom grupom koja nosi njegovo ime. Ipak, po prvi put je prikazan detaljan plan nasljedstva i potencijalnih preuzimanja od strane drugih grupacija.
Armani traži novog vlasnika?
Kako stoji u priopćenju, najmanje 12 mjeseci nakon otvaranja oporuke, a najkasnije unutar 18 mjeseci, prvih 15 posto udjela u vlasništvu brenda moglo bi se ponuditi i prodati LVMH-u, EssilorLuxottici ili L’Oréalu. Sve tri kompanije godinama su, prema špekulacijama, pokazivale interes za Armanija, no nikada nije došlo do dogovora.
Armani nije isključio mogućnost prodaje i drugim kompanijama osim LVMH-a, EssilorLuxottice ili L’Oréala, sve dok posluju u području mode i luksuza te imaju istu razinu prestiža. Između treće i pete godine plan je prodati 30 do 54,9 posto istom kupcu koji bi preuzeo i prvotni paket dionica.
Ako LVMH, EssilorLuxottica ili L’Oréal ne budu željeli nastaviti s akvizicijom, Armani je naveo da bi se unutar pet do osam godina trebalo razmotriti izlazak na burzu, s prioritetom u Italiji, ali i na drugim jednako važnim tržištima. I u slučaju potencijalnog preuzimanja, Armanijeva zaklada bi zadržala 30,1 posto udjela kako bi osigurala dio kontrole nad grupom i kreativnim odlukama.
Obitelj na prvom mjestu
Pantaleo Dell’Orco, poznat i kao Leo, Armanijev dugogodišnji partner zadužen za mušku liniju i potencijalni nasljednik na mjestu kreativnog direktora cijele grupe, ima ključnu ulogu s 40 posto glasačkih prava.
Dell’Orco pripada uskom krugu prijatelja i suradnika koje je Armani smatrao kao obitelji. Najbliži rođaci dizajnera uključuju njegova nećaka Andreu Cameranu, sina Armanijeve sestre Rosanne, koji također radi u kompaniji, te Robertu Armani, kćer pokojnog brata Sergija, koja godinama vodi odnose s javnošću i VIP klijentima, te je često predstavljala Armanija na društvenim događanjima širom svijeta. Njezina sestra Silvana dio je dizajnerskog tima u liniji Emporio Armani.
Zaklada kao zaštita brenda
Armani je prvi put otkrio detalje o budućnosti svoje kompanije 2016., kada je potvrdio da je osnovao Fondazione Giorgio Armani. Ona je, osim financiranja društvenih projekata, trebala osigurati i kontinuitet modnog carstva.
"Odlučio sam stvoriti Zakladu Giorgio Armani kako bih provodio projekte od javnog i društvenog značaja", rekao je tada za WWD. "Zaklada će također čuvati upravljačku strukturu Grupe Armani i osigurati njezinu stabilnost kroz vrijeme, u skladu s principima koji su mi posebno važni i koji su uvijek nadahnjivali moj rad kao dizajnera i poduzetnika. Ti principi temelje se na: autonomiji i neovisnosti, etičkom pristupu upravljanju s integritetom i poštenjem, usmjerenosti na inovaciju i izvrsnost, apsolutnom prioritetu za stalni razvoj brenda."