Bez obzira na to što brendom u potpunosti upravlja sam dizajner, navodno je kontaktirao investicijsku banku Rothschild & Co. s namjerom prodaje manjinskog udjela tvrtke potencijalnom investitoru. Budući partner bi mu pomogao u realizaciji distribucijskog plana koji je do sada favorizirao prodaju na veliko s partnerima poput la Rinascente, Saks i Bergdorf Goodman. Zatim, uslijedilo bi otvaranje nekoliko privremenih trgovina (prije dvije godine otvorio je pop-up prostor od preko 3.000 četvornih metara u centru Pariza na šest mjeseci), kao i podrška velikih komunikacijskih strategija po kojima je poznat, te njegovih skupih i egzotičnih modnih revija koje, iako službeno nisu dio pariškog kalendara, privlače najveća imena iz svijeta slavnih i samog vrha modne industrije.
U intervjuu za The Business of Fashion prije dvije godine, dizajner je progovorio o svom uspjehu i otkrio da je njegov promet premašio 100 milijuna eura u 2021. godini te da se očekivalo da će se udvostručiti do kraja 2022. godine. Time je Jacquemus postao, kako i sam kaže, "najuspješnijim mladim francuskim brendom". Brend, koji je u međuvremenu najavio cilj dosezanja 500 milijuna eura do 2025. godine, prešao je granicu od 200 milijuna eura u 2022., prije nego što je postigao impresivnih 280 milijuna eura u 2023., prema podacima Forbesa. Međutim, Jacquemus unatoč tim uspjesima i uzbudljivim projekcijama, poput gotovo svih drugih u sektoru koji trenutno prolazi kroz dugoročno razdoblje krize, bilježi pad. Prema neovisnom modnom portalu Miss Tweed, u većini luksuznih brendova se očekuje dodatni pad prihoda od 15 do 20 % do kraja godine.
Ipak, nevolje u raju za Jacquemusa nisu počele preko noći, niti su u tolikoj mjeri uzrokovane usporavanjem luksuznog sektora. Unatoč dosadašnjem komercijalnom uspjehu i planovima za širenje, Jacquemus zaostaje u korištenju održivih i kvalitetnih materijala, umjesto toga koristi sintetiku i nekvalitetnu kožu, a proizvodnju je prebacio van sposobnih modnih središta u Bugarsku i Rumunjsku. Kvaliteta zbog toga očekivano pati. Sredinom godine se širom društvenih mreža provukla polemika o nezadovoljavajućoj, ponekad čak i lošoj kvaliteti njegovih proizvoda. Kupci su na platformama poput Trustpilotea počeli ostavljati loše recenzije, a na TikToku su se počele pojavljivati recenzije torbica koje bi stizale oštećene ili izobličene zbog lošeg pakiranja.
@louisevilennee it arrived in bad shape, the gold looked damaged or as if it was coming off 🥲 got my money back tho #fashiontiktok #jacquemus #fy #foryou ♬ origineel geluid - Tik Toker
@karinabnyc SO DISAPPOINTED WTF IS THIS JACQUES 😫 #jacquemus #unboxing #handbags #handbag #luxury #designerbags #luxuryhandbags ♬ Speak Up - is0kenny
Prošlog se ožujka paralelno pokrenuo val glasina oko LVMH-a i mogućem gubitku autonomije za Jacquemus i ulasku brenda u redove luksuznog giganta. Međutim, dizajner je demantirao tu glasinu, te je još jednom ponovio kako ostaje neovisan. Dodao je da se želi fokusirati na razvoj svog brenda, nad kojim je ponovno preuzeo potpunu kontrolu nakon odlaska bivšeg izvršnog direktora u prosincu prošle godine. Iako se brend neće pridružiti ekipi Bernarda Arnaulta, Jacquemus se sada čini otvorenim za pronalazak partnera koji bi mu pomogao u njegovim projektima.
Pokazuje to samo koliko je teško opstati kao neovisan brend u današnjoj modnoj industriji. Rijetki su poput Prade, Ricka Owensa, Dolce & Gabbane ili Alberte Ferretti koji su i dalje vlasnici vlastitih kuća i proizvodnji. U posljednjih nekoliko mjeseci smo vidjeli gašenje brendova srednjeg sloja u kontekstu pret-a-porter mode poput Off Whitea, financijske nevolje za kultne brendove poput Y/Projecta i konkurenciju koja sada dolazi iz nekadašnjeg high street sektora. Jacquemus među svima njima zauzima specifičnu poziciju, s obzirom na to da se kroz godine uspio pretvoriti u gotovo lifestyle brend koji više prodaje fantaziju i priču, nego proizvod. Osim što mu je to najveća moć i razlog zašto ga redovno nazivamo najvećim marketinškim genijem suvremene mode, to mu je očigledno postao i najveći kamen spoticanja.
Da, uvijek ćemo svi pasti u trans nakon što vidimo velike Le Chiquito torbice koje se voze po ulicama Rima, blagdansku kampanju s K-Pop ikonama i Kendall Jenner, revije u vrtovima Versaillesa ili u polju lavande. S druge strane, ako se ta fantastična vizija ne potkrijepi jednako kvalitetnim proizvodom, priča vrlo lako pada u vodu. Posebice kod aspirativnih potrošača koji padaju na priču i sav glamur ili status koji određeni proizvod nosi - nekvalitetan proizvod ne može ostati dobra baza za fantaziju.
Dok je njegova marketinška strategija koja spaja njegov osobni život, jednostavnu modu uklopljenu u apstraktne ili grandiozne kontekste, te korištenje najnovijih digitalnih alata naizgled svježa za suvremeno doba, nije zapravo ništa inovativno. Zvijezda vodilja ovakvog šaljivog, ali luksuznog marketinga je odavno Hermes, ali i drugi stariji brendovi poput Louis Vuittona, Delvauxa i sličnih.
Unatoč izazovima, čini se da Simon Porte Jacquemus zadržava pozitivan stav. To je, kao i inače, vidljivo na njegovim društvenim mrežama. Iako ne znamo što nosi budućnost i koliki je zapravo udio tog manjeg dijela njegove tvrtke zapravo na prodaju, to je u većini slučajeva neutralan ili loš znak po pitanju poslovanja brenda. Kako se Jacquemus nije uspio proširiti još više nego što je uz toliku dosadašnju zaradu, onu koja je bila daleko prije razdoblja usporavanja, je i dalje misterija. Ili pak pokazatelj ulaganja u imidž, a ne proizvod i održivost, što dolazi na naplatu.