balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

Demna je imao šansu da ga zapamtimo po bombastičnoj kolekciji, po siluetama zbog kojih ćemo padati ničice ispred pariške Ulice kralja Đure V. nakon njegovog odlaska u Gucci kao da smo na sprovodu nekog diktatora. Demna je svojom posljednjom (couture) kolekcijom za jednu od najvažnijih modnih kuća u modernoj i suvremenoj povijesti mogao šokirati, nešto po čemu ćemo i pamtiti njegovih deset godina na njenom čelu. Demna je mogao sve s ovom kolekcijom, no odlučio je niz pistu poslati Kim Kardashian u kaputu od umjetnog krzna i njenoj novoj ‘’Tomb Raider’’ eri s Lorraine Schwartz ogrlicom i naušnicama uzetih iz ormara Elizabeth Taylor.

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

Jedno desetljeće na čelu modne kuće nije malo, posebice ako se uzme u obzir povratak njenog couture sektora nakon više od pola stoljeća. Nije malo ni kada se radi o dizajneru koji je uvijek htio nadmašiti samog sebe svakom idućom kolekcijom. Ako ne kvalitetom i ljepotom dizajna, onda kulturnim pokretom i redefiniranjem suvremenog ukusa i ormara onih koji stvaraju trendove, a potom i onih koji ih samo prate. I u tome je zaista uspijevao. Demna je jedan od rijetkih dizajnera koji je kroz vrijeme uspio zaraditi simpatije neistomišljenika i oštrih kritičara njegovog rada, među kojima je bila i legendarna kritičarka Cathy Horyn, koja mu je jednom prilikom i hodala u reviji. 

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

No, što bi bio genije bez kontroverze koja je sve to bacila u vodu? Iako Demnu u Balenciagi pamtimo po revolucijama, veliku mrlju zvanu kampanja s djecom i BDSM medvjedićima, koliko god ga je modna industrija rehabilitirala, ne možemo tek tako zaboraviti. Bio je to trenutak kada se zaista pretjeralo, a ni zamjenska kampanja s Bellom Hadid u retro uredima a la American Psycho, u kojoj se nažalost pojavila još jedna kontroverzna knjiga u pozadini, nije pomogla cijeloj situaciji. Ni tri godine nakon ne znamo što se tu zapravo dogodilo. Opravdavalo se to tada pukim propustom u produkciji, no takvoj modnoj mašineriji, u čije su procese upućene i uprte oči bezbroj direktora, asistenata, suradnika, analitičara, stručnjaka za marketing i sličnih je bilo teško za povjerovati. 

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

I nakon toga je konačno došao raskol u Demna eru prije i onu nakon skandala. Fokus se brže-bolje prebacio na kvalitetu, na majstorsku izradu, na inovativne materijale i couture tehnike koje su se koristile čak i u ready-to-wear kolekcijama. Ma sve, samo da se opravda cijena koju je do prije godinu dana opravdavao čisti hype, suradnja s Kim Kardashian i (Kan)Ye Westom, apsurdni dizajn koji je provocirao i inspiraciju izvlačio istočno od nekadašnje željezne zavjese i iz njegove rodne Gruzije. Demna je preko noći, opravdano, od vrsnog provokatora htio svoj imidž ispeglati u onaj bliži couturieru koji je osnovao ovaj brend, no za to su potrebne godine, ako ne i desetljeća besprijekornog rada.

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

Bez obzira na te, pomalo shizofrene zaokrete, njegova Balenciaga i dalje ima vjerne obožavatelje i klijente. Na streamu se moglo uhvatiti Nicole Kidman i druge u prvim redovima kako diskretno brišu suze, znajući da je ovo posljednji put kada će sjediti u ovom pariškom salonu kroz koji prolazi nimalo pariška moda. Demna je ostao vjeran svojoj estetici do samog kraja, odnosno njenoj ublaženoj verziji, a samo zbog toga zaslužuje jedan naklon, bez obzira na to koliko je postao repetitivan i bez obzira na činjenicu što, neovisno bila to couture ili standardna kolekcija, gledamo jedne te iste stvari. Repetitivnost je očigledno trend sezone, no ona se oprašta samo Armaniju i sličnom kalibru koji svoje siluete ipak guraju prema onom nedostižnom perfekcionizmu, te eventualno nekom novom i znatno kvalitetnijem imenu kao što je Daniel Roseberry u Schiaparelliju

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

balenciaga fw25 couture
launchmetrics //

balenciaga fw25 couture

Kako stoje stvari, Nicole Kidman i ostatak prvog reda neće dugo liti suze, jer Demna u rujnu prikazuje prvu kolekciju za Gucci. Nadamo se, barem malo svježiju i što dalju od dosadašnjih.

Moda