Ponedjeljak, dan prije početka Tjedna mode u Milanu, očigledno nije mogao početi mirno. Demna i Gucci nam nisu ostavili ni dana pauze nakon revija u Londonu, no što smo drugo mogli očekivati od najpoznatijeg modnog provokatora u posljednjem desetljeću? Na potpuno očišćenom Instagram profilu, kako je to bila praksa u Balenciagi, ‘’istovaren’’ je 41 total look i jedan Gucci kovčeg. Ime kolekcije? Gucci: La Famiglia.
Iako je Gucci jedan od najstrože kontroliranih i kuriranih brendova na svijetu, ovakva doza kaosa Demnin je zaštitni znak. Tijekom svog desetogodišnjeg mandata u Balenciagi (pa i ranije, u eri Vetementsa), dizajner je postao poznat po nekonvencionalnim, šokantnim marketinškim potezima koji su ga ponekad i koštali glave, reputacije i zamalo karijere.
Tko je sve u obitelji Gucci?
Kolekcija koju otvara kovčeg je opisana u samo nekoliko riječi: ‘’Početak nove ere. Kodovi kuće granaju se poput idealnog obiteljskog stabla: konstelacija eklektičnih likova i estetskih senzibiliteta na suprotnim polovima, razigrane nijanse i neprestano promjenjive duše Guccija.’’ A promjenjive duše u Gucciju su nešto što od samog početka obilježava brend.
Kao i u slučaju Louis Vuittona i Hermesa, brendovi koji su počeli samo s galanterijom i kovčezima su puno ‘’zahvalniji’’ i otporniji na šokantne promjene vodstva u ready-to-wear sektoru. Lookbook započinje s L’Archetipo, putnim kovčegom s bež monogramom koji naglašava kako je osnivač Guccio Gucci započeo tvrtku kao proizvođač kovčega i prtljage.
VIC, La Bomba i Miss Aperitivo
Svaka iduća fotografija u lookbooku istražuje ono što brend naziva „Gucciness Guccija” i označava polazišnu točku za Demnino razdoblje, a to je: „neskriveno seksepilno, ekstravagantno i odvažno.” Demna je slično izjavio i u intervjuu s WWD-om, u kojem također ne preuzima zasluge za samu odjeću, već za koncept i film koji bi trebao biti prikazan u Milanu. Šuška se kako su u njemu velike zvijezde, uključujući i Demi Moore.
Humor je jedna od ključnih stavki u ovoj šokantnoj lookbook kolekciji. Ispod svakog modela, na često glamuroznom okviru za slike, piše koji arhetip Guccija on predstavlja. Od VIC (very important client) do VIP-a, preko Figo (tal. cool), l’influencer i rubacuori (tal. srcolomac), pa sve do miss aperitivo i ereditiera (tal. nasljednica).
Demna je još davno najavio kako tu talijansku esenciju Guccija želi približiti globalnom kontekstu, a to je ovdje napravio onako kako najbolje zna - referencama na talijansku pop i celebrity kulturu - od kontroverzne Valerije Marini koja je utjelovljena u posljednjem looku ‘’la star’’, preko srednjovjekovnih referenci na obitelj Medici, pa sve do suvremenih Gen Z izraza na Apeninskom poluotoku.
Budućnost Guccija je obećavajuća?
Nasuprot svim komentarima i kritikama, od Demne se u Gucciju moglo očekivati čak i puno gore. Iako je neke lookove doslovno ponovio iz svoje ere u Balenciagi (plava budna od umjetnog krzna koju je vrlo sličnu nosila Cardi B na njegovoj reviji u Hollywoodu), prva Gucci kolekcija u koju je on bio izravno upleten kao kreativni i art direktor izgleda obećavajuće.
Podsjeća to na onu slavnu Gucci Aria kolekciju iz 2021., kada su u povodu 100 godina brenda na jedinstvenoj kolekciji surađivali i Demna i nekadašnji kreativni direktor Alessandro Michele. Kolekcija je i dan danas ostala kao ‘’fan favourite’’ mnogih obožavatelja oba dizajnera, a Demna je očigledno dovoljno pronicljiv da primijeti kako je maksimalistička era Micheleovog Guccija itekako nedostajala talijanskom i svakom drugom kupcu.
Naravno, ima ovdje i izravnih referenci na Toma Forda i njegovu nasljednicu Fridu Giannini, s vrlo senzualnim muškim komadima, među kojima se pojavio i onaj koji je njegov partner BFRND ‘’slučajno’’ objavio na Instagramu. Zvučat će bizarno, no Demna je u jednoj kolekciji uspio uhvatiti dosadašnji duh Guccija i spojiti ga sa svojom estetikom koja i dalje privlači, bez obzira na sve. Naravno, rad Sabata De Sarna je ostao u onom dijelu povijesti na koji se ne referira.
U utorak nas očekuje poseban Gucci event u Milanu na kojem će biti prikazan film sa svim ovim arhetipima. Njegova prva službena kolekcija dolazi tek iduće godine u veljači, no s obzirom na ovakav početak u brendu, vjerujem da možemo očekivati puno od Guccija u 2026. godini.