Topshop se vraća. Tri riječi koje su mnogima zvučale kao nemoguća želja, nostalgija zatvorena u Tumblr postove i izblijedjele fotografije Kate Moss koja pozira na prozorima Oxford Circusa, sada postaju stvarnost. Prema posljednjim informacijama, Topshop priprema veliki povratak i rebranding u 2025., a prvu poslovnicu trebao bi otvoriti već u kolovozu.
Topshop kao institucija
Od osnutka 1964. kao dio robne kuće Peter Robinson, Topshop je kroz desetljeća izrastao u globalni fenomen. Za cijelu jednu generaciju milenijalaca, Topshop je bio puno više o trgovine. Bio je institucija. Stil života. Mjesto gdje su mnogi otkrili prvi "cool" komad koji nije došao iz mamine garderobe. Bio je prostor modnih otkrića, ali i modnih failova koji se i danas prepričavaju s osmijehom. Zapravo, Topshop je bio prvi mainstream brend koji je otvoreno flertao s visokom modom - Kate Moss kao dizajnerica, Alexa Chung kao lice brenda, revije tijekom Tjedna mode u Londonu i brojne druge danas uobičajene stvari koje su tada koketirale s definicijom high street brenda. U eri prije TikToka i Sheina, upravo je Topshop bio ta prijelazna točka između komada s modnih pista i svakodnevnog ormara.
Što je pošlo po zlu?
U studenom 2020., Arcadia Group otišla je u stečaj. Pandemija je bila konačni udarac, a mladi su se okrenuli bržim, jeftinijim alternativama (hello, PrettyLittleThing i Boohoo). Neki su prešli na sofisticiranije i održivije brendove poput Arketa i COS-a. U međuvremenu, ASOS je 2021. kupio Topshop i brend je od tada živio u digitalnom obliku, integriran među brojne druge modne etikete. Fizičke trgovine su se zatvorile, uključujući i onu slavnu na Oxford Circusu.
U 2024. godini, ASOS je prodao 75 % udjela Topshopa tvrtki Heartland (u vlasništvu Bestseller grupe), a CEO José Antonio Ramos Calamonte je na tadašnja šuškanja o ponovnom pokretanju brenda izjavio: “Razmislit ćemo o tome, ali ništa nije dogovoreno.” Ipak, promjena vlasništva donijela je i promjenu strategije. Ponovno je pokrenuta samostalna web stranica, a brend je u ožujku na Instagramu objavio i zagonetan video s jasnom porukom: “We’ve been listening.”
Pop-up otvaranje
Vijest koja je izazvala najveće oduševljenje među obožavateljima je da će, u suradnji s britanskom izdavačkom kućom Defected Records, Topshop ovog vikenda otvoriti jednodnevni pop-up shop u londonskom kvartu Shoreditch. Posjetitelji će među prvima imati priliku razgledati i kupiti komade iz nove kolekcije Talamanca, kao i limitirane Topshop x Defected majice. Ovaj povratak u fizički prostor, pa makar i na jedan dan, dovoljan je da uzbudi vjerne fanove, a kako doznajemo, prva prava fizička trgovina mogla bi biti otvorena u kolovozu.
Veliko pitanje koje se postavlja je kako će izgledati Topshop 2.0? Može li nostalgični brend ponovno osvojiti generaciju koja je odrasla i zamijenila estetiku 2000-tih za održivost, minimalizam i capsule garderobe ili je upravo nostalgija njegovo najjače oružje? Ako Topshop uspije spojiti relevantnost, zabavu i onaj poznati osjećaj zajednice s potrebama i vrijednostima današnjih kupaca (transparentnost, održivost, inkluzivnost), brend bi mogao opasno konkurirati trenutačnim high street gigantima. A ako ništa drugo, možda ponovno pronađemo one savršene Joni traperice. I to nam je sasvim dovoljno za početak.
Do otvaranja prve fizičke trgovine, prisjećamo se nekoliko legendarnih Topshop trenutaka koji su zauvijek ostali upisani u modnu povijest:
1. Prvi Kate Moss x Topshop drop (2007.)
Prvi svibnja 2007., Kate Moss je osobno otvorila vrata flagship trgovine na Oxford Streetu, noseći jedan od komada iz svoje kolekcije. Redovi su se protezali duž cijele ulice, a kolekcija je bila rasprodana u rekordnom roku. Taj trenutak označio je novu eru slavnih suradnji u high street modi.
2. Topshopova vlastita revija na London Fashion Weeku (od 2005.)
Topshop je bio prvi high street brend koji je imao vlastitu reviju u službenom rasporedu Tjedna modeu Londonu, pod oznakom Topshop Unique. Revije su redovito privlačile slavne osobe poput Alexe Chung, Jourdan Dunn i Daisy Lowe u prve redove te predstavljale trendove koji su kasnije preplavili ulice.
3. Cara Delevingne kao zaštitno lice brenda (2014.)
Topshop je angažirao Caru Delevingne za svoju jesensko-zimsku kampanju 2014. Kampanju je definirala odvažna, cool i urbana estetika.
4. Kolaboracija s Mary Katrantzou (2012.)
Suradnja s grčko-britanskom dizajnericom Mary Katrantzou donijela je spektakularne printove i couture siluete u pristupačnom izdanju. Kolekcija se prodavala munjevitom brzinom i bila je jedna od najuspješnijih koje je brend ikada imao.
5. Sienna Miller i festivalski look (2000-e)
Sienna Miller, jedna od originalnih "boho it djevojaka", često je nosila Topshop na festivalima poput Glastonburyja. Njezin neuredni glamur i ljubav prema Topshop haljinama i gumenim čizmama učinili su brend sinonimom za festivalsku modu ranih 2000-tih.
6. Topshop na Met Gali (2014.)
Met Gala 2014. bila je posvećena Charlesu Jamesu, majstoru couture haljina, a tema je bila "White Tie and Decorations". Te večeri nekoliko slavnih dama, uključujući Kendall Jenner i Karolinu Kurkovu, nosile su custom-made Topshop kreacije. Bio je to povijesni trenutak za jedan high street brend koji je prvi put zakoračio na najprestižniji crveni tepih.