Tko bi rekao da će in biti stil buržoazije iz sredine prošlog stoljeća? Iako iznenađujuć, ovaj stil smo itekako mogli predvidjeti velikim povratkom Alessandra Michelea u modu. Njegove prve dvije kolekcije su odlično uhvatile samu srž Valentina Garavanija i vremena njegove mladosti, odnosno šezdesete i sedamdesete godine prošlog stoljeća.
Tu je i Anthony Vaccarello iz Saint Laurenta, koji je za proljeće iduće godine prikazao kolekciju podjednako inspiriranu samim likom osnivača, ali i njegovim koloritnim seminalnim kolekcijama, posebice onom nazvanom Scandal koja je postavila temelje onoga što danas smatramo modom sedamdesetih.
Stara buržoazija
Chemena Kamali u Chloé nastavlja sa svojim otporom malograđanštini kroz hippie i boho chic kolekcije koje su ove godine osvojile naša srca, a izgleda da se u narednoj godini koncentrira na profinjeniju viziju ovog stila. Chloé žena je poput one koja je odrasla u sedamdesetima i koja se i dalje ne može riješiti omiljene lepršave bluze i široko krojenih hlača, bez obzira na to što je to odavno prestao biti trend. Poput njene prve kolekcije, koja joj je zaradila nominaciju za dizajnericu godine na The Fashion Awards, novi Chloé je instant klasik.
Oproštajna kolekcija pravog enfant terriblea mode za Celine, Hedija Slimanea, je u jednu ruku bila audicija za mjesto kreativnog direktora Chanela (koje će navodno popuniti genijalac Matthieu Blazy), ali je istovremeno zazivala ona mirna vremena prije nego je rock preuzeo stvari u svoje ruke. S bogatim tvidom i svilom, njegova posljednja kolekcija je bila poput hommagea njegovom nekadašnjem idealu Lagerfelda, a iduće godine će se ova kolekcija sigurno rasprodati posvuda.
Retrofuturistički srednji sloj
Prada je ovu godinu započela s kolekcijom za jesen koja je evocirala njeno djetinjstvo. Naravno, djetinjastih motiva nije bilo, ali je bilo onih iz vremena kada je Miuccija bila dijete. Bogati mornarski kaputi, duge suknje i pregače od vunenog tvida i tvrde kape s perjem samo su male reference na prošlost. Podebljala je svoj vizualni stav kolekcijama za Miu Miu, ali i retrofuturističkom Prada kolekcijom za iduće proljeće.
Kada već spominjemo odrastanje, odlična kolekcija Matthieua Blazyja za Bottegu Venetu je predstavila najbolje od velike djece koja se igraju još većih odraslih. Predimenzionirani krojevi u vrlo ozbiljnim materijalima, ili koži koja imitira ozbiljne materijale, su bili zaista razigrani. Od zgužvanih komada do plastičnih vrećica od kože, kolekcija koja tematizira maštarenje o svijetu odraslih je neminovno ‘’građanska’’.
Jedna od impresivnijih kolekcija koje potpisuje Sabato de Sarno za Gucci, ona Resort za 2025, je opet gledala u prošlost, no ovog puta na puno konceptualniji način. Od odličnih velur komada do old school printova, to sudaranje novog i starog se može nazvati i dalje najboljom de Sarnovom kolekcijom u njegovih godinu dana u Gucciju.