Doba u kojem umjetna inteligencija proizvodi sve više lošeg i diskutabilnog sadržaja koji konzumiramo na internetu i društvenim mrežama se potencijalno privodi kraju. YouTube, jedna od najvećih platformi suvremenog doba koja u svojoj kategoriji nema konkurenciju, pokušava onemogućiti zaradu na videozapisima koje je generirala umjetna inteligencija ili koji su masovno proizvedeni u takozvanim ‘’content farms’’. Očekuje se da će uskoro ažurirati pravila u YouTube Partner Programu (YPP) kako bi se jasnije odredilo što je, a što nije „neautentičan” sadržaj.
Nagrađivanje autentičnog sadržaja
Ovim potezom YouTube najavljuje ozbiljniji obračun s loše proizvedenim AI sadržajem. U preliminarnom ažuriranju pravila o monetizaciji na YouTubeu stoji: ‘’Kako bi kreator mogao zarađivati putem YouTube Partner Programa (YPP), YouTube od samog početka traži da njegov sadržaj bude „originalan” i „autentičan”. Dana 15. srpnja 2025. YouTube će promijeniti smjernice kako bi lakše prepoznao sadržaj koji je masovno proizveden ili repetitivan.
Tvrtka je kasnije pojasnila da nova pravila neće automatski kazniti kanale koji uglavnom objavljuju reakcije ili komentare na druge medije, kao ni kanale koji objavljuju više videa dnevno. Takvi kanali neće izgubiti pravo na zaradu ako već ispunjavaju uvjete za monetizaciju. „Ovo je manje ažuriranje postojećih YPP pravila, koje pomaže u boljem prepoznavanju masovno proizvedenog ili ponavljajućeg sadržaja s netočnim informacijama. Takav sadržaj već godinama ne može ostvarivati zaradu i gledatelji ga često smatraju spamom”, rekao je Rene Ritchie, jedan od službenih urednika sadržaja YouTubea na svom kanalu.
AI nije u velikoj opasnosti
Unatoč tome, postojeća pravila nisu uspjela spriječiti širenje sadržaja koji je većim dijelom proizvela umjetna inteligencija, kao ni klikbejt kanale koji recikliraju sadržaj i promoviranje prevara, reklamiranje neprovjerenih proizvoda i širenje dezinformacija. YouTube je često sporo reagirao i tek nakon prijava drugih korisnika uklanjao mogućnost zarade takvim kanalima, koji su zarađivali na oglasima mjesecima, pa i godinama. Također, promjene neće zahvatiti one korisnike koji AI koriste samo kako bi obogatili svoj sadržaj.
AI slop era
S porastom popularnosti i mogućnosti umjetne inteligencije, YouTube i druge platforme su preplavljen sadržajem koji se naziva ‘’AI slop”, pojmom koji opisuje sadržaj niske kvalitete izrađen uz pomoć generativne AI tehnologije. Na YouTubeu se danas ne treba scrollati previše kako bi se nabasalo na videozapise s AI generiranim glasovima koji imaju naraciju uz lažne fotografije, video isječake ili drugi reciklirani sadržaja. Neki kanali koji objavljuju isključivo AI glazbu imaju milijune pretplatnika. Lažni AI generirani videi o aktualnim vijestima, poput suđenja P-Diddyju, prikupili su milijune pregleda. Čak je i AI generirana pjesma Justina Biebera izazvala razne reakcije prošle godine.
Iako YouTube pokušava umanjiti važnost nadolazećih promjena nazivajući ih „manjim” ažuriranjem ili pojašnjenjem, stvarnost je drugačija. Ako se ovakvom sadržaju dopusti daljnje širenje, a njegovim kreatorima zarada, to bi moglo dodatno narušiti reputaciju i vrijednost same platforme. Nije iznenađenje da YouTube, makar kroz ‘’kozmetičke promjene’’, želi uvesti nova pravila koja će omogućiti masovno uklanjanje kreatora takvog sadržaja iz programa monetizacije.