New York je sinonim za art deco - stil čiste geometrije, preciznih linija i ritmičkih uzoraka koji definira gradski pejzaž. Upravo te karakteristike poslužile su kao inspiracija dizajnerici interijera Magdaleni Keck pri preuređenju stana na 18. katu povijesne zgrade iz 1930-ih na adresi 270 Broadway. No, umjesto doslovnog ponavljanja prošlosti, Keck je stvorila suvremeni prostor koji odaje počast art deco estetici, ali kroz modernu interpretaciju.
Spoj elegancije, minimalizma i topline
Novi vlasnici, koji su u New York doselili iz Seattlea, željeli su interijer koji spaja profinjenost i jednostavnost s udobnošću doma. Minimalistički pristup nije značio hladnoću - naprotiv, pažljivo osmišljeni detalji i odabir materijala osigurali su toplinu i funkcionalnost. Budući da su vlasnici strastveni kolekcionari umjetnina i srebrnog posuđa, ključno je bilo pronaći savršen balans između izlaganja odabranih komada i osiguravanja dovoljno skladišnog prostora kako bi ostatak kolekcije ostao diskretno skriven.
Stan je s tri strane obavijen prozorima, što omogućava obilje prirodnog svjetla. Već pri samom ulasku, dugačak hodnik podsjeća na umjetničku galeriju - zidove krasi serija otisaka Richarda Serre, čiji se vizualni dojam mijenja ovisno o dobu dana. Posebno izrađen konzolni stol od brijesta prati liniju prostora, dok pod u tamnom mahagoniju vodi pogled prema skulpturalnoj podnoj lampi Inga Maurera.
Dizajnerski detalji u službi arhitekture
Glavni dio stana, u kojem se nalaze kuhinja, blagovaonica i dnevni boravak, osmišljen je tako da maksimizira dotok prirodnog svjetla. Kuhinjski otok upotpunjuju posebno dizajnirane barske stolice koje odražavaju geometriju prostora, dok blagovaonski stol PK54 od mramora i čelika danskog dizajnera Poula Kjærholma, zajedno sa setom šest vintage stolica Renéa Blancharda iz 1965., evocira materijale karakteristične za art deco stil.
Na suprotnom zidu smješten je tekstilni rad poznate umjetnice Sheile Hicks, dok je ručno izrađeni brijestov suhi bar idealno mjesto za izlaganje srebrnog seta Georga Jensena. Alex Katzov dinamičan rad Vivian x 5 dominira prostorom dnevnog boravka, gdje su centralno postavljene dvije bouclé sofe Arc i stakleni stolić Lucasa Recchije. Kao u 1930-ima, namještaj nije naslonjen na zidove, već se ostavlja negativni prostor kako bi umjetnine došle do izražaja.
Suvremena udobnost u sobama
Put prema privatnijem dijelu stana elegantno je riješen proširenjem otvora između blagovaonice i dodatne dnevne sobe. Skrivena klizna vrata otkrivaju intiman kutak s velikom kutnom sofom i jedinim televizorom u stanu, postavljenim nasuprot dojmljive slike Normana Lundina. Radni prostor je diskretno integriran - radni stol prati linije ugrađenih ormara i diskretno se nadovezuje na prozore, dok sustav grijanja i hlađenja ostaje skriven.
Glavna spavaća soba igra na kartu suptilnih tekstura i tonova. Krugovi mekog pliša i prirodnih vlakana vidljivi su u oblom dizajnu fotelja Paola Castelija, baršunastom uzglavlju kreveta i mekanom tepihu. Prostor vizualno akcentira slika Shimmering Deep umjetnika Jesseja Morgana u bogatim ljubičastim tonovima. Kupaonica u sklopu sobe dobila je široki prolaz od čak osam stopa, omogućujući nesmetan pogled na duplo ogledalo i luksuzni umivaonik. Arabescato Corchia mramor teče od poda do tuša i privatnog WC-a, gdje matirano staklo osigurava privatnost bez narušavanja svjetlosnog protoka.
U gostinjskoj sobi, zidni noćni ormarići i niše unutar ormara pružaju funkcionalnu ravnotežu prostoru, dok nagnuta polica ispod prozora čini pametno osmišljen radni kutak koji se diskretno nadovezuje na HVAC sustav.
Profinjena oda art deco baštini
U cijelom stanu, detalji suptilno odaju počast art deco nasljeđu – od stepenastih lajsni i satenskog kromiranog okova do skulpturalne, ali nenametljive rasvjete koja služi kao vizualni akcent. Keck je pažljivo balansirala između geometrije postojeće arhitekture, selektivnog izbora materijala i sofisticirane palete boja, stvarajući dom koji nije samo elegantan i funkcionalan, već i savršeno usklađen s povijesnim kontekstom zgrade.