Ako će nešto obilježiti ovu godinu, to su onda definitivno modne izložbe koje su osvojile muzeje diljem svijeta. Od kultnih institucija kao što su Louvre i Pinacoteca di Brera, koje ove godine organiziraju svoje prve modne izložbe u povijesti, pa sve do atraktivnih i povijesno važnih modnih komada izloženih u raznim kontekstima diljem Europe i ostatka svijeta, moda je ove godine na mapu stavila nekoliko lokacija koje apsolutno želite posjetiti. Ipak, izložba koja slavi 20 godina Privé linije Giorgija Armanija smjestila se na samom vrhu tog must-visit popisa.
Smještena u ogromnom kompleksu Armani/Silos u milanskoj ulici Via Bergognone 40, između eklektične četvrti Porta Genova i luksuznog Washingtona, ‘’Giorgio Armani Privé - Vent’anni di Alta Moda’’ je izložba zbog koje zaista vrijedi posjetiti Milano ovog ljeta.
20 godina visoke mode
Prvi put predstavljena u Parizu, Giorgio Armani Privé linija je odmah zaokupila pažnju modne industrije i svih obožavatelja tajanstvenog i luksuznog svijeta visoke mode. Postala je to linija nad kojom i dalje isključivo Armani ima kreativnu i izvršnu kontrolu, te kako joj sam naziv kaže, predstavlja vrhunac njegove osobne i vrlo privatne vizije suvremene mode u koju nam daje uvid dvaput godišnje.
Iako je i prije osnutka couture linije koristio tehnike koje su se smatrale dostojne tom kategorizacijom, tek je nakon pokretanja Privé linije dizajner službeno prepoznat od strane francuske Federation de la Haute Couture et de la Mode koja odlučuje tko može imati predznak haute couture, a što ne. Od 2005. je Armani pripadajući član te male skupine dizajnera, a očigledno je da trenutačno cilja na punopravno članstvo, nakon otvaranja vlastitog ateljea u Parizu prošle godine.
Sve je to vidljivo u ovoj izložbi koja nas vodi od samih početaka njegove linije visoke mode, pa sve do nedavne kolekcije prikazane na reviji u Parizu ovog ljeta, na kojoj Armani zbog zdravstvenog stanja nije mogao osobno prisustvovati. Podijeljena na sva 4 kata ove minimalističke građevine, izložba ne prati dizajnerov rad kronološki, već ju dijeli na više tematskih cjelina i ‘’svjetova’’ koji su inspirirali njegov rad od samog početka.
U prizemlju nalaze se kreacije koje blistaju u mraku, na podlozi od crnog baršuna, među kojima se posebno ističu oni iz nedavne kolekcije za jesen 2024. ispunjene perlicama i nizovima briljantnih Swarovski kristala. Inspirirane mjesečinom i orijentalnim estetikama koje Armani od samog početka poštuje sa sigurnim odmakom od kulturne aproprijacije, izvezi u obliku zmajeva, nebeskih tijela i apstraktnih motiva mogli bi se promatrati satima.
Prvi i drugi kat zauzimaju sobe podijeljene po bojama, smještene u duguljaste prostorije obložene mramorom i kristalima, među kojima se ističu kreacije koje možete vidjeti izbliza i neprestano se diviti izvanserijskim tehnikama obrade materijala i izvezima Armanijevog stručnog ateljea.
Posebno se ističe prostorija koja slavi Privé kolekciju za proljeće 2011., nazvanu Eclat de Pierres, u kojoj je Armani prigrlio iznenađujuće futurističku estetiku i predstavio danas prepoznatljivu metaliziranu organzu koja blista i pod najmanjim svjetlom.
Kreacije koje su obilježile crvene tepihe
Također uklopljene u stilu slavljenja bezvremenske estetike jednog od najpoznatijih talijanskih dizajnera u povijesti, širom izložbe su strateški postavljene kreacije koje su posebno rađene za poznate osobe, nerijetko i prijateljice samog Giorgija Armanija.
Tako ćete u prizemlju odmah naići na haljinu koju je Irina Shayk nosila na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Cannesu, ali i dvije haljine koje je Cate Blanchett nosila na isti festival 2007. godine i na dodjelu Oscara 2007. godine.
Na prvom katu ćete odmah prepoznati ogromnu bijelu haljinu koju je Jennifer Lopez nosila na Oscare 2010. godine, haljinu Michelle Yeoh sa Zlatnih globusa, ali i puno recentnije kreacije.
Haljina od njegove prepoznatljive organze s izvezenim palmama koju je Zendaya nosila na Oscare 2024. se također nalazi na prvom katu, kao i nezaboravna zlatna haljina Demi Moore sa Zlatnih globusa i ružičasta haljina Ariane Grande koju je pjevačica nosila za press turneju prvog dijela Wickeda.
Raj za sva osjetila
Izložba je zamišljena kao multisenzorno iskustvo, a dizajner je upotrijebio stari trik Diane Vreeland koji je kultna urednica koristila kada je zamišljala izložbe u MET muzeju u New Yorku - kroz ventilaciju je povremeno puštan parfem. U slučaju Armanija, miris je bio Bois d’Encens, kultni parfem iz njegove linije Privé parfema koji zbog svoje kompozicije pune tamjana i drvenastih nota izaziva gotovo meditativno stanje.
Osim toga, na posljednjem katu izložbe moglo se pristupiti njegovoj čuvenoj digitalnoj arhivi, kojoj pristup imaju svi posjetitelji muzeja. Zamišljena kao ured iz snova, svi posjetitelji na posebnim tabletima mogu pregledati apsolutno svaki Armani komad, od prve do posljednje kolekcije.
Na posljednjem se katu nalazi i nekoliko mini kina u kojima se reproduciraju slavne reklame za Armani parfeme, kao i jedinstven intervju s dizajnerom u povodu ove izložbe. Odmah pored se nalazio izložbeni kutak prepun oglavlja, šešira, nakita i torbica iz raznih Privé kolekcija.
Naravno, posjet Armani/Silosu se jednostavno morao zaključiti aperitivom, dobrim espressom i brendiranim slasticama (Armani u svom portfelju ima i tvornicu čokolade, cvjećaru, restorane, hotele itd.) u samom prizemlju kompleksa.
Ako tražite dobar izgovor za vikend u Milanu ili se nekim slučajem već nalazite u talijanskoj prijestolnici mode, ova izložba se mora naći na vašem itineraru. Čak i ako niste modni fanatik, lako ćete izgubiti nekoliko sati uronjeni u čarobni i neponovljivi vizualni svijet jednog od posljednjih majstora (visoke) mode našeg vremena. Izložba traje do 28. prosinca ove godine.