Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert
//

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Robert Sever sada već tradicionalno prezentira svoje nove kolekcije velikom samostalnom revijom. U prepunoj dvorani Mozaik event centra u Zagrebu mnogobrojna poznata lica poput Baby Lasagne, Jagode Kumrić, Paule Sikirić, Miach, Tihane Harapin Zelepugin, Damira Begovića, Sandija Cenova i mnogih drugih, imala su priliku ekskluzivno vidjeti što je Sever pripremio za novu sezonu. Na oduševljenje svih uzvanika, 70 potpuno novih kombinacija je još jednom potvrdilo kako je upravo Sever jedan od onih rijetkih dizajnera koji se i dalje usuđuje sanjariti. Kolekciju koja je velikim dijelom održiva su pratili orijentalni ritmovi, a u zraku se definitivno mogao osjetiti eklektični sudar kreativnosti i modne vještine koji za rezultat ne može dati ništa drugo nego jednu kvalitetnu, domaću kolekciju. Nakon toliko godina uspješne karijere, čini se da i dalje nema namjere zaustaviti sebe ili svoj kreativni rad, a sigurni smo kako će nas kroz ovu godinu iznenaditi još kojim većim modnim projektom. S Robertom smo imali zadovoljstvo razgovarati o važnosti revija, domaćoj modnoj sceni, održivosti i, naravno, glazbi.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Koliko je izazovno na ovako konzistentan način organizirati revije u Hrvatskoj?

Kada radiš iz potrebe da nešto promijeniš i da si izraziš, i znaš da imaš mogućnost za to - sam izazov postaje dio procesa. Već nekoliko godina predstavljamo samostalno revije u vlastitoj organizaciji i produkciji i nakon nestanaka tjedana mode to gledam kao povratak korijenima. I prije grupnih modnih evenata ja sam od početka svog branda prikazivao samostalno, dapače - prvih 13 kolekcija sam prikazao u vlastitoj organizaciji.

Nekoliko velikih modnih kuća je za narednu sezonu otkazalo svoje revije. Općenito govoreći, trebaju li nam uopće revije?

Isto tako svi smo kolektivno imali modne zanose gledajući Gallianovu posljednju kolekciju za Maison Margielu - tako da nam definitivno trebaju revije kao jedan od medija, načina na koji se može prikazati neka kreativna priča. Sjajno je da imamo razne mogućnosti, poput svih društvenih mreža i fotografija i slično, ali mislim da svi ljubitelji mode vole taj poseban element same revije.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Kako inače teku pripreme za tvoje revije? Vidjeli smo casting modela na visokom nivou, što su još specifičnosti tvojeg planiranja?

Specifično je to da moj tim i ja sve odrađujemo o jako štreberski, što je vrlo netipično za svijet mode. Pristupamo svakoj kolekciji vrlo detaljno, a rad počinjemo otprilike 6 mjeseci prije same prezentacije. Kao dizajner već u startu vrlo jasno osmislim sve lookove, kompletan styling i smjer kojim idemo - i gotovo se religiozno držim te osmišljene kreativne baze.

Volimo da je cijeli proces pripreme samog eventa na nivou branda, od castinga,  organizacije prostora, organizacije eventa, PR menadžmenta preko višednevnih fittinga - naprosto svaki element tog procesa je jednako bitan kao cjelina.

Samostalna revija ili tjedan mode - i zašto?

Definitivno samostalna revija, prije svega jer možemo konkretnije usmjeriti vizualnu priču same kolekcije. Iako u smislu same organizacije eventa tjedan mode kao takav ima puno prednosti, i doprinosi uvelike razvoju branda kao autor gravitiram sve držati maksimalno pod kontrolom.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Što po tvom mišljenju sprječava povratak onih grandioznih modnih događaja koji su hrvatskom dominirali u nekim minulim vremenima?

Puno toga je problem - rekao bih nedostatak tržišta za hrvatski modni dizajn. Većina ljudi gleda na to što dizajneri rade u Hrvatskoj kao na zabavu, kao na event gdje se dođu pokazati i zabavit, a rijetko nakon toga netko kupuje tu odjeću. Nakon toga tu je i problem razmišljanja dizajnera koji rade samo za svoju viziju, koja je usmjerena samo na show element tog poziva, pa mnoge kreacije nemaju funkciju u realnom životu. Cijela postavka se temelji na pogrešnoj ideji. Ideja zabavem a ne ideja pokretanja ekonomije u ovoj zemlji, što bi modna industrija itekako i mogla biti.

Koliku ulogu u tvom svijetu igra scenografija i uređenje same piste?

Sve mi je jednako bitno, ponekad znam danima (kao u slučaju ove kolekcije) preslušavati glazbu i jednostavno hodati po ulici da mogu odlučiti je li mi tempo dobar za to što i kako želim postići efekt. Svjestan sam cijelog dojma koji želim prenijeti kroz svoju viziju i vrlo predano, i iz zahvalnosti prema svom danom talentu, radim na tome da sve funkcionira u harmoniji i sinkronizaciji.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Što ti prolazi kroz glavu dok traje sama revija?

Quote icon Black quote icon

Uvijek se sjetim jedne Madonnine rečenice "toliko rada, truda, energije, a sve završi u par minuta- kao sex!"

U stvari, sama revija je toliko jedan intenzivan moment u vremenu da sam fokusiran na to da modeli imaju sve zakopčane gumbe i da su potpuno sređene tip-top prije izlaska na scenu.

Odakle crpiš inspiraciju za nastavak? Dogodi li ti se ikad trenutak u kojem pomisliš na mirovinu?

Riječ 'mirovina', kao i riječ 'stajati' ili 'stariti' ne postoji u mom životnom rječniku. Smatram se vrlo sretnim, i u nedostatku bolje riječi 'blagoslovljenim' da u ovom životu imam mogućnost stvaranja kroz svoj kreativni poziv. Svjestan sam da kreativni izvor energije nije nepresušan i da će jednog dana doci do toga da mi ovaj tip stvaranja neće biti takav- lagan i prirodan. Ali znam da kada se prestanem baviti modom kao medijem ću uvijek biti kreativan i stvarati na druge načine.

Postoji li dan kada “ne radiš”?

Vrlo rijetko se mogu potpuno isključiti iz kreativnog toka, uvijek sam u toj čarobnoj struji i za sada uživam u tome.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Tko je osoba koju najviše vidiš u komadima iz Severocco kolekcije?

Ne separiram svoj rad tako, pa da pretpostavljam da je neka odjeća isključivo usmjerena na neku populaciju. Uvijek mi je smiješno kada dizajneri govore "ove sezone moja žena je sexy ili hrabra ili što god...". Vrlo sam svjestan svojih klijentica i njihovih potreba, svjestan sam vremena u kojem živimo. Svojim stvaranjem samo želim ponuditi neku novu opciju koju bi žena kao takva imala da naglasi svoju osobnost i izrazi svoj stav i stil.

Glazba i određene glazbene legende su za prošlu kolekciju bile ogroman motiv. Kada bi kolekcija Severocco bila pjesma, koja bi ona bila?

Odlično pitanje! Definitivno bi bila Ofra Haza- "Im Nin'alu’’

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Kada bi morao odabrati samo jedan komad iz ove kolekcije, koji bi istaknuo kao najposebniji?

Obožavam bijelu suknju koju smo napravili od cca 20 vrsta materijala, od komadića koji su nam ostali u krojenju: i vintage čipke i plise. Nazvao sam ju "Gypsy dream".

Što se tiče materijala u kolekciji, koji je bio najizazovniji za obraditi ili nabaviti?

Nikada ne kupujemo i nabavljamo vezano za "temu kolekcije". Imamo tendenciju uvijek i po svuda kupovati materijale koji nam se generalno sviđaju i koji su naša estetika, pa tako stvaramo zalihe koje onda funkcioniraju u nekoj cjelini. Tako neki materijali čekaju godinama da dođu do svoje materijalizacije kroz odjevni predmet.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Održivost je izuzetno bitan faktor u današnjoj modne industriji. Koliko je tvojih komada u ovoj kolekciji izrađeno od postojeće odjeće?

Ako i koristimo materiju iz postojećeg artikla, uvijek ga potpuno rastavimo na sam materijal, i tako ga koristimo stvarajući novi. Nikada ne preuzimamo postojeći oblik koji onda prekrojimo, nas uvijek zanima kako iz korijena stvoriti nešto novo. Više pozornosti stavljamo na nabavu vintage materijala koji se više ne koriste ili ne proizvode.

Predstavlja li to problem pri većem obujmu proizvodnje komada?

Naša filozofija počiva na stvaranju unikatnih modela ili vrlo malih serija, tako da problem ne postoji. Cijela Severocco kolekcija su isključivo unikatni komadi.

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Fotografije: Luka Cerovina i Robert Gašpert

Vjeruješ li u potpuno održivu budućnost koja je istovremeno održiva u smislu ljepote?

Nadam se da će se razviti model u kojemu se može stvoriti novi način konzumiranja i potrebe ljudi za odjećom- to je dalek put, ali nije nemoguće.

Što još možemo očekivati od Roberta Severa tijekom ove godine?

Svakako još nekoliko kolekcija! Već radimo na novoj resort kolekciji i pripremamo materijal za jesen kada ćemo opet imat veliku samostalnu reviju.

 

 

Moda