Političari se obično ne smatraju modnim ikonama, već osobama u uniformama koje nose ogromnu odgovornost. No, činjenica je da političari imaju imidž koji moraju održavati i vrijednosti koje žele prikazati. Političari širom svijeta biraju stil koji utjelovljuje njihovu filozofiju ili uvjerenja i koriste svoju odjeću kao sredstvo komunikacije kojim žele izazvati emocionalnu reakciju i povezati se na temeljnoj kulturnoj razini. Njihova odjeća dio je njihove poruke.
Međutim, kakvo je stanje s ženama u politici i blizu politike? Koliko je dozvoljeno odstupanje od rigidnog protokola, čak i kada je u pitanju odlazak na neformalne i društvene događaje? Sve ovo je u ponovni fokus stavila Melanija Trump, uskoro ponovo prva dama SAD-a, koja je kroz život i političku karijeru uz supruga imala razne modne odabire koji su često nailazili na kritike, pa čak i pristaša. Izazvala je brojne reakcije kada je tijekom posjeta djeci migranata na granici SAD-a i Meksika nosila jaknu s natpisom "I Really Don’t Care. Do U?".
Preko bare je možda relativno blaža situacija za prve dame, posebice ako pogledamo na stil Brigitte Macron. Macron je vrlo bliska modnoj industriji francuske, ali i šire. Mandat njenog supruga, Emmanuela Macrona, obilježile su redovni posjeti Bernarda Arnaulta i čitave LVMH dinastije, druženja sa Salmom Hayek i njenim suprugom, vlasnikom konglomerata Kering, ali i nezavisnih dizajnera. Brigitte Macron ćemo, ipak, najčešće vidjeti u Dioru ili Louis Vuittonu, posebice kada su u pitanju službeni posjeti drugim državama.
Kada govorimo o svjetskoj politici, ne možemo zaboraviti kraljicu Elizabetu. Ona je bila najpoznatija svjetska liderica kada je riječ o stilu i prenošenju poruke. Njezin stil, prožet živopisnim bojama, uvijek je bio odmjeren i strateški osmišljen.
Modni odabiri kraljice služili su i kao oblik diplomacije i kao izraz identiteta. Stil kraljice Elizabete nije nailazio na velike kritike, no on je uvijek bio sveden i u skladu s protokolom, s minimalnim izražavanjem kreativne strane u obliku broševa i nakita.
Političari u Americi, poput Kamale Harris i Donalda Trumpa, su posebno izgradili svoj imidž putem stila. Kamala Harris često nosi popularne Converse tenisice uz svoj poslovni odjevni stil, šaljući poruku jednostavnosti, pristupačnosti i udobnosti u očima potencijalnih glasača.
Tijekom obje predsjedničke kampanje Trumpov tim je prodavao kape s natpisom Make America Great Again, koje su rezonirale s mnogim građanima i njihovim omiljenim sportskim komadima. Zanimljivo je to što su, s druge strane, Harris-Walz kape su naišle na velike kritike i demokrata i republikanaca.
U jednom od rijetkih komentara koje je dala o svom stilu, bivša i legendarna njemačka kancelarka Angela Merkel je za Süddeutsche Zeitung izjavila kako voli isključivo jednostavne i jednobojne comedy, pošto je poučena vlastitim primjerom što se smije, a što ne smije nositi kao političarka.
Rijetko je nosila uzorke, a haljine su se mogle vidjeti samo kada bi svake godine posjetila operu u Bayreuthu. Naslovi koji su uslijedili nakon njezinog pojavljivanja 2008., kada je nosila haljinu s dubokim dekolteom na otvaranju Opere u Oslu su je navodno toliko uzrujali da više nikada nije ponovila takav modni eksperiment.
Također, u televizijskoj debati 2013. nosila je ogrlicu u bojama njemačke zastave, što je izazvalo vrlo žestoku raspravu o izražavanju nacionalnog ponosa da je nikada više nije nosila.
Merkel je bila poznata po svom odijelu, a na nju se ugledala i Hillary Clinton za vrijeme svoje kampanje u SAD-u. Poslovno odijelo smatra se odjećom moći i dugo se povezivalo s muškom odjećom sve dok ona nije počela nositi odijela u svojoj predsjedničkoj kampanji 2016.
S Hillary se pak dogodila situacija gdje je njeno odijelo s hlačama postalo popularnije od nje same, a privatna Facebook grupa Pantsuit Nation koja je u jednom trenutku brojala preko nekoliko milijuna članova, je postala glavni pogon kampanje.
Svi mi imamo naviku prvotno procijeniti osobu prema onome što nosi, jer to jer ipak prva stvar koju primijetimo. Ipak, kod političarki i žena na poziciji moći se na to gleda s puno većom dozom kritike. Bez obzira na to što njihovi kolege možda protokol i slična pravila krše puno češće ili više. Moda ima moć stvoriti vizualni dojam i prenijeti poruku bez izgovaranja riječi. Kako je Miuccia Prada jednom prilikom rekla, "Ono što nosite način je na koji se predstavljate svijetu, posebno danas, kada su kontakti među ljudima tako brzi. Moda je instant jezik."