Roberto Cavalli je, vjerovali ili ne, bio nositelj inovativnog patenta za industrijski print na kožu. Neosporenog kralj printa, patchworka i senzualnog glamura se nerijetko uspoređivalo s Giannijem Versaceom, bez obzira na to što je svoj brend pokrenuo gotovo deset godina prije njega. Početkom sedamdesetih je izumio revolucionarni postupak tiska na koži, te je počeo stvarati patchwork komade od različitih materijala. S ovim je tehnikama, sa samo 30 godina, debitirao u Parizu, te je odmah nakon toga počeo dobivati ponude za suradnju od Hermèsa i Pierrea Cardina zbog svojih tehnika.
Cavalli je, unatoč usporedbama s Versaceom, nakon svog blistavog debitantskog kruga pomalo ispao iz trenda. Posebice tijekom osamdesetih, kada se svijet mode počeo intenzivnije zanimati za japansku avangardu koja je resetirala pariški tjedan mode, Cavallijev divlji stil više nije bio toliko privlačan. Nova era Cavallija je došla sredinom devedesetih, te posebice na početku novog milenija, kada se Cavalli pokazao kao omiljeni odabir mnogih slavnih za crvene tepihe.
Kultnu crvenu kožnu haljinu s oslikanim grafičkim detaljima iz kolekcije za proljeće 2003. nosila je Christina Aguilera na crvenom tepihu dodjele VH1 nagrada. Upravo je ova kolekcija postala značajna u Cavallijevoj karijeri, jer su mnoge druge slavne osobe poput Beyonce i Jennifer Lopez nosile haljine ove sezone. Lopez je početkom dvijetisućitih bila veliki obožavatelj Cavallija, te nam najviše u pamćenju ostaje njena tunika s printom leoparda na MTV VMA nagradama.
Cavallijevo nasljeđe je aktualno i dan danas, naročito kroz rad Fausta Puglisija, trenutnog kreativnog direktora njegovog brenda. Naročito zbog nedavne Y2K renesanse, novi i stari Cavalli komadi su postali ponovo aktualni. Nedavni primjerci su Zendaya koja je prije dvije godine nosila spektakularnu vintage haljinu otvorenih leđa s detaljima koji tvore oblik škorpiona, te se na ovogodišnjoj Coachelli pojavila u još jednom vintage komadu ovog brenda. Cavalli se tijekom ove godine pojavio i na Emily Ratajkowski, Iris Law i Belli Hadid.
Neovisno o (mikro)trendu i onome što će jednog dana bit in, postoji nešto kolosalno, gotovo megalomansko u estetici Roberta Cavallija koja će uvijek imati vjerne fanove, te će zauvijek biti in za crveni tepih. Bili to izvezeni komadi koji prikazuju iskonski grijeh sa zmijama koje klize niz jabuke, kožni print Herkula s tigrovim krznom u savani ili barokne slike sa zlatnim okvirima koje su ravne muzejskim primjercima. Svijetu mode će nevjerovatno nedostajati njen posljednji Playboy.