Što je to duboko skriveno u nama da toliko volimo znati što tko ima u svojoj torbi? Što je to u nama da to nekada jednostavno obožavamo prikazivati drugima? Trend koji je u prošlom svršenom vremenu započeo na YouTubeu pod geslom ‘’what’s in my bag’’ odnosno ‘’što je u mojoj torbi’’ je popularan čak i danas. Osim što se tako hvalimo svojom nerijetko dizajnerskom torbom, paralelno se hvalimo našim životnim stilom. Iz popularne kulture smo naučili onu poznatu izreku kako sadržaj torbe najbolje otkriva osobnost i unutarnji svijet jedne osobe. U razdoblju kada smo vječno online i vječno pred nekom vrstom objektiva, zatvorena torba je možda jedina kapsula osobnosti koju možemo odabrati podijeliti s drugima ili sakriti zauvijek. Davno smo definirali kako je sheer i prozirni trend u smislu naše odjeće ponukan emancipacijom i prihvaćanjem vlastitog i tuđeg tijela, no što kada se od nas očekuje da o sebi otkrivamo apsolutno sve? Poput Jane Birkin koja je u svom dokumentarcu ispred Eiffelovog tornja istresla sadržaj torbe s kojom dijeli prezime i izgovorila - 'Sada me konačno poznajete!'
Tijekom prošle i ove modne sezone smo vidjeli podosta torbica, cipela i drugih modnih dodataka koji kao da vraćaju neka davna vremena kada su ulicama i modnim pistama vladale prozirne cipele i torbe. Dok to svakako je u skladu s danas vječno relevantnom Y2K estetikom i stilovima kasnih devedesetih, ovaj val više podsjeća na popularnost prozirnih cipela i dodataka koji se pojavio prije desetak godina. Razdoblje kada smo se svi zgražavali nad otkrivenim stopalima i raznim stvarima koje smo primjećivali u nečijoj prozirnoj torbi.
Nagrađivani američki brend Khaite je ponovo prigrlio ovaj trend s predstavljanjem svoje kultne Augusta torbe od delikatne, prozirne mreže koja tek granično skriva što se može nalaziti u njoj. Ona izuzetno asocira na Hermes Kelly torbu iz kolekcije za proljeće 2011. koju je tada potpisivao Jean Paul Gaultier. Naravno, dotična je bila izrađena od krokodilske kože koja je do te mjere istanjena da je bila prozirna, a takva prozirnost se definitivno uklapala u Gaultierovu fetišističku viziju Hermesa koju je predstavio za tu sezonu. Torbe ovog tipa jesu sklonije porastu popularnosti tijekom toplijih mjeseci, posebice za godišnje odmore, a uz njih se redovno pojavljuju i već spomenute prozirne cipele, no izgleda da se ove godine vraćaju jače nego ikada u moru različitih modnih kuća.
Ima nešto poetično u činjenici da je cipele i dodatke ovog tipa u našoj eri popularizirala jedna od najpoznatijih reality zvijezda na svijetu čiji smo ogoljeni život, skoro pa odrastanje, imali priliku gledati u prijenosu uživo. Ako niste pogodili iz prve, odgovor je Kim Kardashian (tada West), koja je među prvima adoptirala trend prozirnih cipela i modnih dodataka postavljen od strane njenog bivšeg supruga davne 2016. godine.
Kardashian i West su tada već po običaju izrugali apsolutno svi, naslovnice tabloida bi punile fotografije trudne Kardashian kojoj bi se uski plastični remeni urezivali u stopalo, a kasnije se cijeli svijet zgražao nad činjenicom da takva vrsta plastike, očekivano, zadržava svu tjelesnu perspiraciju i pretvara ju u zaparenu kondenzaciju na površini materijala. Svi su se zgražavali, sve dok to svojom kolekcijom nije popratio Chanel pod vodstvom Karla Lagerfelda.
Vindikacija Kardashianki i svih obožavatelja ovog trenda je stigla u obliku Chanel kolekcije za proljeće 2018. koju je, vjerovali ili ne, zatvorila pjesma Zdenke Kovačiček. Osim što je našu elektro divu katapultirala u svjetsku slavu, ova grandiozna revija je bila puna kabanica, prozirnih i plastičnih cipela, klasičnih Chanel torbica izvedenih u ovom materijalu i slično. Lagerfeld je, ipak, bio poznat kao blagi futurist, te nije od njega generalno to nije bilo čudno doživjeti. Ipak, modne reperkusije po visoko društvo koje je ovaj trend smatralo nižom stilskom klasom su bile ogromne. Trend se vrlo brzo pojavio na svim ostalim modnim pistama, a svoje varijante PVC cipela su predstavili gotovo svi brendovi, gdje se među njima najviše ističe Balmain koji je tada i dalje bio prvi izbor dinastije Kardashian. U Balmainu su se opet, za aktualnu sezonu, pojavili prozirni detalji, cipele i ostali modni dodaci. Ako je vjerovati Olivieru Rousteingu, opet smo u renesansi Kardashian stila prošlog desetljeća.
Thom Browne je za nadolazeću sezonu predstavio cipele koje dolaze s praktičnim i plastičnim pokrivalima. Browne je vječno inspiriran svojom vizijom Americana estetike, te nije čudno što su se u kolekciji za jesen ove godine pojavile cipele s plastičnim navlakama po uzoru na slične koje su bile popularne tijekom pedesetih i šezdesetih godina. U razdoblju raznih izuma i razvoja pret-a-porter mode koja je postala dostupna svima, te su navlake služile za zaštitu obuće od kiše i blata, a zbog prozirnosti su pružale pogled na sjajne i očuvane cipele. Takve su se pojavile i u nedavno prikazanoj Blumarine kolekciji za jesen ove godine, a kolekcija za aktualno proljeće je također bila puna prozirnih cipela. Poetična je i evolucija decentnih prekrivača za cipele u svoje suvremene verzije - visoke i prozirne platforme koje su prozvane ‘stripper’ cipelama.
Prozirnost je očigledno ponovo zaživjela u trendovskom smislu, a ovoga puta možda dosegne razine svoje originalne popularnosti od prije desetak godina. Možda smo svi željni transparentnosti i sve većeg osobnog otkrivanja, do te mjere da više nitko nema što za sakriti. Dok ovaj trend možemo spustiti na razinu vrlo profanog, nemoguće je ignorirati činjenicu da u pri takvim komadima na vidjelo izlazi naš, ponekad vrlo plitko skriveni voajerizam i egzibicionizam.