Kao netko tko je Sanremo počeo gledati u ''zlatnom dobu Amadeusa'', očekivao sam uobičajeno - odličan show, glamur na granicama camp estetike, te odlazak na posao s jedva 3 sata sna. Očekivanja od novog umjetničkog direktora i glavnog voditelja Carla Contija su bila ogromna, no je li ih uopće pokušao ispuniti?
Sanremo nove vrste
Reći da je Conti vodio program brzinom svjetlosti bi bio eufemizam. Daleko je to od prijašnjih voditelja koji su prvu večer, redovno ponedjeljkom ili utorkom, znali produžiti do iza 2 sata ujutro. Ipak, uz Contija smo kraj programa i prvi poredak kandidata prema dočekali već u 1:15. Bio je to prvi put da smo službeni program dočekali na predviđeno vrijeme, a tome je u prilog išlo i konstantno, vrlo iritantno požurivanje. Sama čarolija ovog festivala je ekscentričnost raznih natjecatelja koja nerijetko izlazi na vidjelo nakon premijernog izvođenja pjesme, no ove godine im je ostavljeno tek nekoliko sekundi za primanje buketa i pozdrave auditoriju.
Nije u pitanju ni mazohistička želja za gubitkom sna u Italiji i šire, no Contijev je Sanremo vrlo ispoliran, pročišćen od svih nepredvidivih trenutaka i, na kraju dana, zabave. Možda je ovo povratak Sanrema u modus operandi festivala koji sebe shvaća smrtno ozbiljno i želi se držati propisanog programa. Naravno, zbog te brzine smo doživjeli možda najveći broj tehničkih problema unazad nekoliko godina Sanrema. Od početka programa kojeg je obilježio kvar prijenosa zvuka do nevještog kadriranja većine nastupa, festival je u određenim trenucima izgledao amaterski.
Sanremo i papa Franjo
Nova želja za brzinom i odlaskom u svijet snova je još prije par mjeseci razbjesnila obožavatelje festivala, a zbog toga su toga izbačeni razni monolozi gostujućih voditelja i natjecatelja. Iako ih nije prvi uveo u program Sanrema, Amadeus je tijekom prethodnih 5 godina vještim izborom svojih voditelja svakoj večeri dodao element iznenađenja i vrlo vještog ukazivanja na društvene probleme Italije i šire. Nezaboravni su monolozi glumice i komičarke Chiare Francini o majčinstvu, drag ikone Drusille Foer o LGBTQ+ pravima, ali i onaj kontroverzni monolog Chiare Ferragni o društvenim mrežama.
Ove godine je to zamijenilo uključenje pape Franje, na veliko iznenađenje mnogih. ‘’Znate, glazba je ljepota, glazba je instrument mira. To je jezik kojim govore svi narodi, na različite načine, i svima dopire do srca. Glazba može pomoći ljudima u suživotu,’’ rekao je papa Franjo u izravnom uključenju iz Vatikana.
Iznenađujući favoriti festivala
Sinoć je svih 29 natjecatelja premijerno izvelo svoje pjesme, a dobili smo i prvi službeni poredak prema glasovima žirija novinara. Top 5 natjecatelja je prozvano nasumično, bez otkrivanja tko je dobio najviše ili najmanje glasova od njih. Među njima se pronašla Giorgia, koja ove godine obilježava 20 godina od svoje prve pobjede na Sanremu. Uz nju su se pronašle isključivo balade koje su sinoć izveli Achille Lauro, Lucio Corsi, Bruno Sas i Simone Cristicchi.
Veliko je to iznenađenje, barem s obzirom na hype koji su određeni natjecatelji dobili od strane istog tog žirija. Tijekom vikenda su se održale prve probe, te je većina talijanskih medija za velike favorite navodila Elodie, Ollyja, Noemi i Francesca Gabbanija. Tek nas očekuje pribrojavanje glasova stručnog žirija i, najbitnije, talijanskih gledatelja, a ne bi bilo čudno kada bi se jedno od ovih imena u pronašlo na prvom mjestu u finalu.