launchmetrics
//

launchmetrics

Nekada je potreban samo jedan Instagram story kako bi se stvorila prava panika u svijetu mode i ljepote. Schiaparelli, koji je tijekom prošlog tjedna predstavio još jednu odličnu kolekciju visoke mode pod Danielom Roseberryjem, je na svom službenom Instagramu objavio priču u kojoj se nalazi stara reklama za Schiaparelli ruž koja je inspirirala boje u novoj couture kolekciji.

Schiaparelli fw25 couture
Profimedia //

Schiaparelli fw25 couture

Reklama za ruž Lipstick de Schiaparelli u nijansi Stunning Red prvi se put pojavila u časopisima u francuskoj tijekom 1948., u razdoblju kada je Elsa Schiaparelli već preselila u New York i proširila svoj asortiman puno šire od odličnih couture kolekcija. Ipak, rad Else Schiaparelli tadašnja je šira publika upoznala zbog njenih inovativnih i šokantnih parfema.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SCHIAPARELLI ARCHIVE (@schiaparelli.archive)

Naravno, među njima se ističe Shocking de Schiaparelli, čija je bočica oblikovana po mjerama ikone Mae West. Ističu se i Sleeping s bočicom u obliku svijeće i Roi de Soleil koji je izrađen u suradnji sa Salvadorom Dalijem.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SCHIAPARELLI ARCHIVE (@schiaparelli.archive)

Soft launch beauty sektora?

Daniel Roseberry se u posljednjih nekoliko couture i pret-a-porter kolekcija referirao upravo na nekadašnje Schiaparelli Beauty proizvode. Od kutije za parfem Sleeping, koju izdvaja ledeno plava boja koja se pojavila u njegovoj kolekciji za proljeće 2025., pa sve do elaboriranih izveza inspiriranih Shocking de Schiaparelli i u njegovim prvim kolekcijama, Roseberry kao da nam ostavlja ‘’easter eggs’’ po pitanju povratka ove kultne kuće u svijet ljepote kojim je nekada dominirala.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SCHIAPARELLI ARCHIVE (@schiaparelli.archive)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SCHIAPARELLI ARCHIVE (@schiaparelli.archive)

To ne bi bilo nimalo čudno, jer danas teško da postoji modna kuća koja nije ušla ili ne planira ući u beauty sektor. Jacquemus je ranije ove godine najavio partnerstvo s L’Orealom u pokretanju linije kozmetike i parfema. Louis Vuitton i Pat McGrath rade na inovativnoj liniji kozmetike u skladu s estetikom slavne vizažistice. Balmain, koji već ima liniju za njegu kose, je prošle godine jako ušao na teritorij niche parfema s reformulacijama kultnih mirisa kuće i nove ponude pod Olivierom Rousteingom. Čak je i gigant Hermes, poznat po parfemima, prije nekoliko godina lansirao kozmetiku.

Zalog za budućnost visoke mode

Dok smo svjesni kako će svaki brend na svijetu ući u beauty svijet, dugo se nije dogodilo da to učini slavna couture kuća kao što je Schiaparelli. Ipak, kao što znamo, beauty proizvodi su ključni za opstanak modnih kuća, a zbog parfema i kozmetike su se na životu održali razni giganti poput Muglera, Lanvina i drugih, koji bi u suprotnom pali u zaborav i velike financijske probleme. Rei Kawakubo, osnivačica Comme Des Garçons, svoje inovativne eksperimente na pistama i konstantno istraživanje novih silueta, osim suradnjama s Converseom i difuznim linijama, financira i kultnim parfemima koji osvajaju obožavatelje niche mirisa.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Perfume Passage Foundation (@perfumepassage)

S obzirom na Schiaparelli, koji ne zarađuje ni približno puno koliko drugi couture konkurenti, ponovni ulazak u ljepotu bi mogao biti zalog za održivost nadrealne visoke mode koja više neće ovisiti o sve manjem broju klijenata visoke mode i slavnima na crvenom tepihu. A s druge strane, zaista se nadamo kako će u jednom trenutku Shocking, drugi parfemi, te inovativni kozmetički proizvodi u nadrealnim pakiranjima dobiti svoje suvremene verzije. Jer nadrealizma, zaista, nikad dosta.

Ljepota