Schiaparelli je tradicionalno otvorio prvi ovogodišnji Tjedan visoke mode u Parizu s kolekcijom koju zaista ne možemo opisati u nekoliko rečenica. Modna kuća koja je od 2019. iznova probudila interes i želju šire publike za visoku modu, ponajviše zahvaljujući svom genijalnom kreativnom direktoru i dobitniku prošlogodišnje CFDA nagrade za najboljeg dizajnera godine Danielu Roseberryju, ne prestaje oduševljavati elaboriranim kolekcijama koje najbolje prikazuju stare couture metode u suvremenom smislu.
Roseberry spada u onu malu skupinu dizajnera koji zaista u sebi nemaju mogućnost stvaranja loše kolekcije. Tu se pridružuje Ricku Owensu, Miucciji Pradi, Jonathanu Andersonu i drugima koji uvijek nailaze na pohvale kritike i još veće obožavanje modnih entuzijasta. Svake se godine zapitamo može li nadmašiti samog sebe, a kolekcija visoke mode za proljeće ove godine je itekako dokaz da može.
Inspirirana starim francuskim vrpcama koje sežu iz doba Napoleona pa sve do pada Francuske tijekom II. svjetskog rata, Roseberryjeva vizija Schiaparellija za ovo proljeće je u suštini retrofuturistička. Zaista, određene haljine su izrađene po uzoru na vrpce koje je Roseberry prvi put vidio u jednoj pariškoj vintage trgovini, dok su druge ponovo inspirirane radom starih couturiera poput Balenciage, Alaie, Charlesa Jamesa, Madeleine Vionnet, Madame Gres i Yvesa Saint Laurenta.
U intervjuu za WWD, odmah nakon revije, Roseberry je rekao kako uvijek istražuje i uči od starih majstora, ali da ih nikada ne pokušava kopirati. Izgleda da dobro zna da je to nemoguće, ali također, da bi svaki pokušaj toga završio neslavno, kao što je bio slučaj u nedavnoj Jacquemus kolekciji.
Citirao je i samog Yvesa Saint Laurenta koji je za jesen 1980. prikazao iznenađujuću kolekciju imena ‘’Collection Shakespeare’’, vidno inspiriranu nadrealistima i Elsom Schiaparelli. Saint Laurent je Elsin rad opisao kao ‘’balans strogoće i elegancije’’, a utjecaj te izreke se može vidjeti i u ovoj Schiaparelli kolekciji.
Interesantan zaključak kolekcije nazvane Icarus, što filozofsku inspiraciju izvlači iz antičke priče o Ikaru koji se previše približio Suncu, je snaga visoke mode u kreiranju izlaza iz monotonog. Eskapizam opisuje kao 15 minuta tijekom kojih gledamo reviju, koje uvijek možemo ponoviti zahvaljujući suvremenim alatima, ali i svaki čin nošenja njegovih kreacija. Roseberry stvara odjeću u kojoj se osoba osjeća uzvišeno, elegantno i jednostavno neponovljivo.
‘’Jednostavnost i minimalizam nisu jednaki suvremenom i kvalitetnom’’, zaključio je Roseberry, čime nam je još jednom dao do znanja kako će ova i naredne godine biti obilježene maksimalističkim raspoloženjem.