Nosferatu je ovog tjedna uzeo 4 nominacije za ovogodišnju nagradu Oscar, a među njima se pronašla i ona za najbolju kostimografiju. Linda Muir je uistinu oživjela staru viziju gotičkog vampira, a izgleda da je na sličan način razmišljala i modna industrija za narednu sezonu. Barem ako je suditi prema kolekcijama muške mode. Kada smo imali priliku vidjeti nove muške kolekcije za jesen ove godine u Milanu, dalo se samo blago naslutiti da je modu prošle godine zainteresirao povratak vampira na velika platna i u pop kulturu.
Pradine jakne obrubljene umjetnim krznom i Dolce&Gabbana koji su niz pistu poslali oštre komade koji citiraju formalnog Lestata iz Intervjua s vampirom su bili tek početak. Vratio se ekspresivni i visoki ovratnik, kao i onaj od umjetnog krzna na tristo načina, ali i visokooktanski glamur u obliku sjajnih odijela od više dijelova. Giorgio Armani je to potvrdio u svom difuznom, potom i glavnom brendu, a ovaj trend se polako dovukao i na piste Pariza.
Tako je nova kolekcija Ricka Owensa bila na prvi pogled minimalistička, no na drugi je već jasno kako se osnovni komadi u njegovoj ponudi ravnaju prema goth i rave kulturi. Ne čudi nas ni što se pjevačica FKA twigs našla u prvom redu koja je samo dan nakon revije izbacila svoj eksperimentalni album inspiriran istom supkulturom. Rickovi vampiri nisu toliko u skladu s Nosferatuom, više pripadaju Blade serijalu - no jednako su spektakularni.
Bliski kultnom filmu iz 1998. su i kolekcije brenda 032c, čiju je reviju otvorila Mona Tougaard, te Systeme i Songzio koji su iz naftalina izvukli visoke, gotičke ovratnike smrznute u vremenu koji neodoljivo podsjećaju na Viktor&Rolf kolekciju iz 2022. koja je bila inspirirana Draculom Brama Stokera.
Romantičniju viziju nadnaravnog smo dobili u Dries van Noten kolekciji, prvoj koju potpisuje novi kreativni direktor Julian Klausner. Koloristički vrlo bliska srcu brenda, jer Klausner je za ovaj brend ipak radi od 2018., pa se velika odstupanja od estetike ne primjećuju. Uz to, ova kolekcija citira građanstvo Antwerpena iz ranog 19. stoljeća, pa se Klausner ovom kolekcijom neizravno približio vremenu originalnog Dracule.
Jednako romantičan dojam, no pomiješan s dobrom dozom BDSM i radničke inspiracije smo vidjeli kod mladog i perspektivnog brenda Egonlab. Hlače koje su zapravo toliko dugačke da ih se mora čvrsto svezati oko vrata, oštri krojevi formalnih komada i ovratnici od bijele i crne čipke definitivno prizivaju gotičke siluete.
Louis Gabriel Nouchi je slično pristupio narednoj jeseni, ali s puno opuštenijim i mekšim materijalima, dok je Bluemarble svoje gotičke kapute prekrio neonskim nijansama.
Možemo li onda očekivati slične, vampirske inspiracije u idućem tjednu kada službeno počne haute couture raspored? Iskreno, nadamo se!