@Promo
@Promo //

@Promo

Noćna mora svakog modnog entuzijasta i šopingholičara je pročitati riječi: nema na stanju/sold out. U tom se trenutku javlja osjećaj praznine i propuštene prilike, nešto što se kolokvijalno u suvremenom dobu definiralo kraticom FOMO (Fear Of Missing Out). Ipak, jesmo li zaista nešto propustili ili je to samo jedan u nizu marketinških trikova?

Povratak Phoebe Philo i njena prva kolekcija u gotovo pola desetljeća su za ovu godinu bili potpuni modni i kulturni reset. Štoviše, na radost mnogih dugogodišnjih obožavatelja njenog rada, čitava kolekcija je bila odmah dostupna u prodaji putem njene nove online trgovine. Vrlo brzo, u samo četiri sata, se na određenim komadima iz kolekcije pojavio crveni filter. Toliko jednostavna oznaka nedostupnog proizvoda je srušila snove mnogih koji su htjeli posjedovati dio modne povijesti. Nije pretjerano reći snova i povijesti, jer povratak dizajnerice od koje je potekla jedna čitava generacija novih minimalista je zaista događaj u kojem bi mnogi htjeli sudjelovati.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Phoebe Philo (@phoebephiloarchive)

 

Naravno i bez obzira na visoke cijene, prvo su se rasprodali vrlo specifični komadi koji su zaista utjelovljenje njenog dizajnerskog jezika. Jednostavniji komadi odjeće, uključujući modne dodatke, nisu planuli iste sekunde. Nedugo nakon toga, za određene komade je uvedena lista čekanja i predbilježbe, za što se sigurno prijavilo na tisuće ljudi. 

Dok u slučaju Philo ovo možemo pripisati stvarnoj navali na dugo očekivanu kolekciju, nerijetko se susrećemo sa situacijama gdje se stvari određenog brenda prodaju u nekoliko minuta, a bez da to ima nekakvog opravdanja ili logike. U ljudskoj je podsvijesti željeti nešto nedostižno, nedostupno i ekskluzivno, tako da će se mnogi u trenutku odlučiti predbilježiti ili čak kupiti bilo koju stvar sa stranice Phoebe Philo, samo zato da bi bili dio jednog važnog trenutka u modnom svijetu. Kompenzacija željenog proizvoda se ostvaruje kupovanjem drugog, te je brend u svakom smislu na dobitku. Isti se efekt događa i pri ostalim brendovima koji nemaju toliko razvikani status, no nije prisutan samo u modi.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SKIMS (@skims)

 

Sold out efekt utječe najviše na našu psihu i podsvijest. Bila to izuzetno popularna torba, specifičan kaput, pa čak i stolica, šalica ili posteljina koja se rasprodala zbog popularnosti na društvenim mrežama – uvijek ćemo željeti ono što nam je trenutno van dosega.

Moda