unsplash
//

unsplash

‘’Drama’’ koja se odvija između TikToka, njegovog vlasnika ByteDancea i vlasti u SAD-u ne jenjava, a nedavno je dobila interesantan epilog. Iako zakon o zabrani dopušta samo jednu odgodu, Trump je provedbu odgodio i treći put, s izjavom kako želi "spasiti TikTok" dogovorom koji bi aplikaciju prebacio u američke ruke. ByteDance sada ima novi rok do 17. rujna da proda aplikaciju ili se suoči sa zabranom u SAD-u.

Donald Trump
Profimedia //

Donald Trump

U međuvremenu, ByteDance je prema Reutersu i drugim izvorima pokrenuo takozvanu ‘’nuklearnu opciju’’ u tehnološkom svijetu, odnosno pokretanje posebne aplikacije koja će biti namijenjena isključivo američkom tržištu. Ta bi aplikacija, sa svojom posebnom tvrtkom, bila prodana u američko vlasništvo.

To je jedno od rješenja u aktualnom zakonu kojim bi ByteDance izbjegao potpunu predaju u ruke američkog kupca, među kojima se navode tehnokrati kao što su Elon Musk, Microsoft i Meta, te izgubio ‘’samo’’ 170 milijuna korisnika koji su trenutačno aktivni na TikToku na teritoriji SAD-a. Iako su iz ByteDancea na početku ovog procesa izjavili kako će razvijanje takve aplikacije trajati godinama, izgleda da su ubrzali proces.

Poštuje li nova aplikacija zakon?

Zakon nalaže da ‘’američki TikTok’’, nakon prodaje te podružnice, ne smije više surađivati s ByteDanceom na razvoju algoritma niti dijeliti korisničke podatke. ByteDance bi eventualno mogao zadržati manjinski financijski udio u novoj tvrtki, što Bijela kuća i dalje razmatra.

Ključno je pitanje algoritma koji pokreće iznimno popularnu for you page. Kineska vlada više je puta izjavila kako neće dopustiti prijenos tog algoritma novom vlasniku. To znači da će nova, odvojena američka verzija TikToka morati koristiti vlastiti algoritam, vjerojatno razvijen od strane američkih programera.

unsplash
//

unsplash

Uz to, TikTok je prošle godine u sudskim dokumentima tvrdio da bi odvajanje od ByteDancea pretvorilo američki TikTok u izolirani "otok" bez pristupa globalnim korisnicima i sadržaju, što se sada čini sve izglednijim scenarijem.

Kraj američkih trendova i influencera

U slučaju ovog scenarija, sadašnja TikTok aplikacija će nestati iz američkih trgovina aplikacijama istog dana kada nova aplikacija postane dostupna, a kao potencijalni datum se navodi 5. rujna. Amerikanci će moći nastaviti koristiti staru aplikaciju do ožujka iduće godine. Očekuje se i porast korisnika na alternativnim platformama sličnih TikToku, poput kineske aplikacije RedNote.

S obzirom na to da bi ‘’američki TikTok’’ funkcionirao na principu Douyina, kineske verzije TikToka koja je također izolirana od ostatka svijeta sa svojim specifičnim sadržajem, pravilima i komunikacijom, to će definitivno biti veliki udarac na influencere, kreatore sadržaja, ali i mnoge brendove iz raznih industrija.

Primjerice, modna industrija, koja je uložila znatna sredstva od samog početka popularnosti TikToka u promociju na platformi, sada ostaje bez 170 milijuna američkih korisnika, mnogi od kojih spadaju upravo u ciljanu skupinu aspirativnih kupaca europske i druge mode. Američki brendovi koji nisu prerasli u multinacionalne veličine će također izgubiti veliki dio tržišnog kolača, jer sadržaj koji stvore za američku publiku neće dopirati do drugih dijelova svijeta.

Isto će utjecati i na popularne influencere i kreatore sadržaja u SAD-u, čiji sadržaj više neće dopirati do šire publike i obrnuto. Veliki je to udarac na pop kulturu i dosad zabavni, a ponekad i inspirativni sadržaj koji je kolao TikTokom zbog njegove američke korisničke baze. Službeni ishod ovih planova ćemo saznati vrlo brzo, već krajem kolovoza.

Lifestyle