Instagram/ @viviennewestwood
//

Instagram/ @viviennewestwood

Dizajn o kojem je riječ je Bas Relief Choker legendarne britanske dizajnerice Vivienne Westwood. Izrađena je od tri ručno vezana reda bisera, a u središtu je postavljen Westwoodin Orb logo koji je redovno optočen Swarovski kristalima.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vivienne Westwood (@viviennewestwood)

 

Prva verzija ove ogrlice vuče svoje korijene iz kasnih 1980-ih kao dio tadašnje kolekcije pod imenom ‘Harris Tweed’ za jesen 1987. godine. Kasnije je osvježena u obliku trostrukog niza bisera za Westwoodinu kolekciju ‘Portrait’ za jesen 1990. Danas je tzv. TikTok ogrlica glavni dio ormara gotovo svih poznatih modnih ikona. Rihanna, Dua Lipa i Bella Hadid su samo neke od njenih ogromnih obožavatelja.

ImaxTree by Launchmetrics

ImaxTree by Launchmetrics

Ali zašto je upravo ova ogrlica stekla takav kultni status? Možda je to univerzalna privlačnost bisera koja je iznova aktualna u suvremenom dobu. Blistave bisere su u suvremenom dobu revitalizirali brendovi poput Simone Rocha i mnogih drugih pod nedavnim valom coquette mašnica i hiperfeminizirane estetike.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vivienne Westwood (@viviennewestwood)

 

Možda njena današnja renesansa dolazi iz neočekivanijeg izvora – naime, japanskog animea. Trenutačno popularna manga Nana, adaptirana u anime seriju od 2006. do 2007., snažno koristi Westwood Orb logo i dizajn. Njen autor, Ai Yazawa, bivši student mode, bio je očaran punkerskim korijenima britanske dizajnerice, a to je naposljetku izazvalo ludilo za Vivienne Westwood nakitom među kultnim sljedbenicima i obožavateljima ovog animea. Sredinom 2000-tih, Westwood je neočekivano iskoristila taj val popularnosti i surađivala je s kreatorima Nane na reklamama koje su bile prikazane u popularnom japanskom punk modnom časopisu Kera.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by sabukaru.online (@sabukaru.online)

 

Bez obzira na razlog, britanska brend je svakako primijetio porast popularnosti ovog komada. Westwood je nekoliko puta osvježila bisernu ogrlicu u svojim kolekcijama s još većim privjeskom, tanjim ili kaskadnim slojevima bisera, te novim šarmom koji je itekako privlačan mlađoj generaciji.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sweet Glitz (@sweet_glitz_mx)

 

Spajajući tradiciju s daškom punka, ne čudi što je stil iznjedrio novi val obožavatelja među mlađom generacijom. Bez obzira zvali ju mi Orb ili TikTok ogrlica, sigurni smo da će ovaj fenomenalan komad odoljeti testu vremena i brzoj smjeni trendova, jer iza njega ipak stoji kultna i vječno relevantna dizajnerica.

Moda