Karlo, koji dugi niz godina radi pod umjetničkim imenom Ruka Beauty, omiljeni je make up artist televizijskih zvijezda, influencerica, ali i mladenki, a Zvonimir je osnivač, vlasnik i pokretačka kreativna snaga jednog od najpopularnijih frizerskih salona u Zagrebu, Salona Franić. Kad su nas prošlo ljeto pozvali na otvorenje svoga storea u zagrebačkom Centru Kaptol, očekivali smo puno, ali svaki ulazak u The Rite Store nadmašuje očekivanja: vizualno, mirisno, ponudom.
ELLE: Kako je uopće došlo do ideje luksuznog dizajnerskog dućana s beauty top brendovima?
ZVONIMIR: The Rite Store je zaista dugo bio samo ideja. Postojao je kao projekt koji smo razvijali tijekom nekoliko godina prije same realizacije. Osim odabira brendova, metodički smo analizirali tržište te u konačnici zaključili da postoji komercijalni interes za takav, pomalo specifičan tip luksuza. Naše zajedničko iskustvo intenzivnog rada u beauty industriji rezultiralo je upoznavanjem brojnih brendova. Isprobali smo doista mnogo proizvoda koji su lako dostupni profesionalcima i krajnjim kupcima. Sretna je okolnost što smo obojica strastveni i znatiželjni. Usmjerili smo se na istraživanje nišnih i teže dostupnih proizvoda. Privatno smo skin care i parfemski fanatici te se ideja o The Rite Storeu spontano pretvorila u poslovni plan.
ELLE: Tko je mastermind ideje, a tko realizacije?
ZVONIMIR: Kreativna snaga The Rite Storea je Karlo. Moj doprinos je više izvršne prirode - osim hair care ponude koja je apsolutno moja domena! U samoj realizaciji imamo tim profesionalaca koje smo okupili iz raznih područja komercijalnih industrija te zajedno gradimo The Rite Store priču.
ELLE: Zašto The Rite?
KARLO: The Rite u prijevodu s engleskog jezika znači ritual. Ceremonija nastajanja. Bila nam je zanimljiva ta sintaktička igra izgovora jer zvuči gotovo isto kao „right“, pridjev koji opisuje nešto dobro i ispravno odnosno ispravno odabrano. The Rite tako znači da ste odlučili odabrati pravu rutinu u smislu ljepote i zdravlja vaše kože!
ELLE: Kako birate brendove koje zastupate i nudite kupcima?
ZVONIMIR: Karlo i ja smo predani poklonici njege kože pa je luksuzna selekcija neizostavan dio naše svakodnevne rutine. Uz to, obožavamo niche parfeme pa je lako zaključiti da smo se pri izboru za The Rite Store vodili prvenstveno vlastitim favoritima. Puno smo brendova isprobali na vlastitoj koži, no i s našim klijenticama rado izmjenjujemo iskustva pa smo tako upoznali i njihove favorite. Naime, postoji izvjesna i nezanemariva razlika u načinu tretiranja muške i ženske kože
ELLE: Na koje ste brendove najponosniji, koji su vam favoriti i zašto, a koji su vam najprodavaniji proizvodi?
KARLO: Kao make-up artist, iznimno sam ponosan što sam dobio priliku našim klijentima prezentirati Sweed koji spada u domenu clean beauty proizvoda, a pritom ima zaista sjajan učinak klasičnog dekorativnog make-up brenda. Proizvodi su lagani za svakodnevno korištenje, odlikuju ih prekrasne teksture i izbor nijansi koje će zadovoljiti i upotpuniti preferencije svačije toaletne torbice. Koristim apsolutno sve proizvode koji su u The Rite Storeu, a to mogu potvrditi i moje klijentice. Kako je make-up moja primarna domena, bilo mi je od presudne važnosti da brendovi koje nudimo u dućanu zadovolje sve moje profesionalne kriterije. Nikada ne propagiram proizvod koji sam ne bih koristio. Favorit mi je i Son Venïn, norveški niche brend parfema, s malim, ali neočekivanim odmakom od klasičnih mirisa. Skandinavska estetika općenito brzo zauzima primarne pozicije u beauty industriji jer donosi nešto nenametljivo, a istodobno drugačije i upečatljivo u pristupu. Svim klijentima koji još traže svoj potpis u smislu mirisa svakako bih preporučio da isprobaju virtuozne kreacije parfema Son Venïn.
ZVONIMIR: Moj izbor je Monpure, britanska inovacija brenda za kosu koji je plasirao proizvode koji prvenstveno služe zdravlju i njezi vlasišta. To je potpuno nov pristup njezi i održavanju zdravlja kose koji me profesionalno osvojio na prvu jer klijentima dokazano pomaže u problematici kao što je opadanje kose, a rješava i probleme koje nosi isušeno odnosno previše masno vlasište. Dugogodišnje istraživanje i drugačiji pristup njezi potpuno su me oduševili te mojim klijentima donijeli nešto potpuno novo i dosad nepoznato na našem tržištu. Priznajem da sam pomalo fanatik skin care rutine pa me osvojio i brend Tata Harper – naprosto obožavam njegove proizvode. Kao frizeru koji svaki dan provodi u salonu, moja je koža izložena stresu koji uzrokuje klimatizacija ljeti, grijanje zimi, raznim lakovima za kosu...
Uz sve to, tu su i vanjski utjecaji izazvani životom u urbanoj sredini. Zato me posebno veseli doći kući nakon radnog dana i priuštiti koži posebnu njegu. Vjerujem da je ulaganje u zdravlje kože, našeg najvećeg organa, posebno važno. Novi smo u ovom dijelu beauty industrije, no možemo ustvrditi da smo jako malo griješili pri odabiru brendova. Dosta su proizvoda prepoznali i kupci pa ih stalno traže. Pomalo nas je iznenadila sjajna prodaja i prepoznatljivost svijeća August & Piers, koje nisu primarno beauty, nego više spadaju u domenu načina života. Napravljene su od kombinacije prirodno dobivenih voskova, isključivo iz održive proizvodnje, a njihova je primarna zadanost da su potpuno organske i pogodne za recikliranje jer ne koriste parafin koji je često neizbježan u proizvodnji svijeća, a pritom je i jako štetan za okoliš i zdravlje.
ELLE: Tko stoji iza senzacionalnog, snenog, čistog, minimalističkog, a luksuznog prostora u Centru Kaptol?
KARLO: Interijer The Rite Storea potpisuju naši dugogodišnji suradnici i prijatelji, arhitekti Boris Labaš i Ana Brebrić koji zajednički stvaraju pod imenom Kvadrat B. Od početka su shvatili i prihvatili našu viziju te kreirali taj poseban osjećaj koji želimo pružiti svakoj osobi koja uđe u The Rite Store. Nama je bilo važno da su u prostoru isključivo prirodni materijali kao što su drvo, kamen i glina te da bude koloristički neutralan kako bi se svi brendovi podjednako uklopili u interijer. Željeli smo klijenta u središnjoj poziciji prostora jer je naša filozofija svakome se individualno posvetiti. Smatram kako je vrijeme napadne rasvjete te sjajnih, a bezličnih interijera koji potiču brzinsku kupnju prošlost – kako u svakom segmentu odnosa s kupcima, tako primarno i u beauty industriji.
ELLE: Kad smo vas posjetili, nismo mogli ne primijetiti da su vaše zaposlenice pametne, elokventne, privlačne, hiper educirane - čovjek ne osjeća pritisak da nešto kupi, a puno toga može naučiti. Gdje ih educirate?
ZVONIMIR: Na edukaciju smo utrošili puno vremena i energije jer smatramo da je ulaganje u ljude najvažniji investicijski segment ovakvog tipa poslovanja. Možete imati najbolji i najskuplji proizvod koji će, bez pravog pristupa u prezentaciji, ostati neprimijećen na polici. Osobni pristup klijentu Karlo i ja prilagođavali smo vlastitom iskustvu – kako se mi želimo osjećati pri odabiru ili kupnji proizvoda koji su vrlo selektivni, individualno birani, a često i posve osobni. I da pritom osoba ne osjeća nikakav pritisak da išta kupi, kao što ste i primijetili. Jako smo ponosni na naše prodajne savjetnice, to je ulaganje koje se odmah manifestira na rezultat cijelog poslovanja.
ELLE: Koji je vaš signature parfem?
KARLO: Kako sam primarno tip za drvenaste note, ove jeseni uživam u mirisu Veronique Gabai Noire de Mai koji će na našim policama biti dostupan od listopada.
ZVONIMIR: Ja sam po svemu definiran mirisom Amber Super Son Venïn. Volim njegovu prozračnost, čistoću, a istodobno drvenastu i jantarnu pozadinu, što ga čini izvrsnim i za dnevne i za noćne varijante.
ELLE: Kako birate brendove i proizvode, koji su procesi, tko donosi posljednju odluku?
ZVONIMIR: Naš tim brzo raste jer već imamo zastupstva za šest brendova u osam zemalja šire regije. Svi naši suradnici imaju svoje prioritete i ciljeve, a svi smo zajednički posvećeni rezultatima te svakodnevno komuniciramo. Neki sastanci su ležerniji, neki su formalniji. Proizvodi koje u konačnici odaberemo dolaze sa svih strana svijeta, zajednički im je nazivnik što su svi iz segmenta premium te najbolje od postojećeg na globalnom tržištu. Uskoro nam stižu čak tri nova brenda na kojima smo dugo radili te jedva čekamo podijeliti sve detalje s vama! Naravno, važno je da se u smislu estetike, kvalitete i vrijednosti koje zagovaramo obojica slažemo te iz te pozicije inicijalno krećemo u donošenje odluke pri odabiru nekog brenda ili proizvoda. Poslovni dio komunikacije i cijeli back office dio poslovanja The Rite Storea mogao bi biti tema za jedan poseban članak.
ELLE: Kako biste opisali svoje klijentice?
ZVONIMIR I KARLO: Naše su klijentice primarno osviještene žene koje drže do sebe i informirane su jer ih zanima kvaliteta proizvoda koje koriste svakodnevno. Primijetili smo popriličan porast mlađih klijenata, posebno muškaraca koji, za razliku od ranije, ne kupuju samo poklone za bolje polovice, nego investiraju u vlastitu njegu pa možemo reći da su muškarci redovni klijenti The Rite Storea. Naši Salt & Stone dezodoransi svjetski su hit pa su ih jednako prepoznali i kupci u Zagrebu i oni u regiji. Osim dezodoransa, kod muškaraca su popularni i Body Wash proizvodi istoimenog brenda, zatim parfemi Son Venïn i Beau Domaine, viralni skin care brend Brada Pitta te sve verzije poklona koje nudimo u personaliziranim pakiranjima. U slučaju nedoumice, naše će prodajne savjetnice pomoći u odabiru, pri emu je opcija personaliziranog pakiranja često presudna.
ELLE: Što je to „clean“ filozofija u beautyju i koliko ima istine u njoj?
KARLO: Clean beauty je više od filozofije u rutini njege kože, mogli bismo reći da je to pokret u smislu načina života. Primarno je da su svi proizvodi sa zajedničkim nazivnikom „clean“ proizvedeni od prirodnih sastojaka, da dolaze u pakiranju pogodnom za recikliranje te nastaju u okruženju održivog razvoja i fair trade ekonomske transparentnosti.
Clean beauty nije samo marketinški trik, apsolutno su svi navedeni parametri javno dostupni podaci koje, uvjerili smo se, naši klijenti često provjeravaju.
Svjedočili smo unatrag nekoliko godina brojnim aferama u tekstilnoj industriji nedugo nakon što je počela promocija proizvoda od organski proizvedenog pamuka te recikliranih materijala. U beauty segmentu sve je puno transparentnije kada se neki brend definira kao clean – vjerujemo da se neće potkrasti ista pogreška. Uz to, mnogi brendovi clean proizvoda su mali nezavisni proizvođači i ne pripadaju masovnim proizvodnim pogonima u vlasništvu korporacija.
ELLE: I za kraj, koja je IT stvar za kupnju ove jeseni u The Rite Storeu?
KARLO: Difuzor set sa štapićima od ratana August & Piers koji lijepo i postojano dugo širi miris esencije. Odličan je poklon, savršeno dizajniran u svom minimalizmu jer pristaje u svaki interijer.
ZVONIMIR: Svim ljubiteljima parfemskog eksperimentiranja u niche segmentu preporučujem mirise Hiram Green – u potpunosti su proizvedeni od prirodnih aroma, bez sintetički dobivenih sastojaka.