Već dvije godine, svake se prve subote u mjesecu u Hrvatskoj održavaju skupovi koji kroz simboliku molitve i vjere zazivaju neravnopravnost žena i ukidanje njihovih Ustavom zagarantiranih prava. U novom broju ELLE magazina, naša glavna urednica Jelena Veljača razgovarala je s Arijanom Fridrih-Lekić koja je počela održavati Tihu misu, kontraprotest kojim ukazuje na sustavno odašiljanje poruka mržnje s tih okupljanja prema ženama, kao i činjenice da smo došli do situacije u kojoj žene nisu sigurne i ponovno se bore za svoja već odavno stečena prava. Arijana Lekić-Fridrih je ove subote ponovo na glavnom zagrebačkom trgu.
"Tiha misa"
Arijanin performans bila je prva kritika javnih okupljanja, poput ‘’Muževni budite’’, usmjerenih na ukidanje ženskih prava. Svojim aktivizmom i izvedbama propituje što znači molitva i koliko je ona politički motivirana. Za nju, molitva i vjera nisu izlika za uskraćivanje osnovnih prava.
Život posvećen ženama i zajednici
Priznaje kako preko dana živi od komercijalnih projekata, a umjetnošću se bavi preko noći. To joj dozvoljava i bavljenje aktivizmom. Njezin rad uključuje i dokumentarističke projekte, poput "Od5Do95", koji istražuje položaj žena kroz generacije. Arijana vjeruje da umjetnost može biti prostor solidarnosti i podrške ženama koje svakodnevno prolaze kroz diskriminaciju i nepravdu.
Borba na nacionalnoj razini
Njen pokret više nije samo u Zagrebu - svoju poruku širi na cijelu Hrvatsku. Smatra da je važno odlaziti u manje i neprivilegirane sredine. Kako kaže, okuplja žene u knjižnicama malih gradova koje ne govore muževima gdje idu, ali dolaze razgovarati o nepravdama s kojima se susreću.
Institut pratnje
Arijana je počela raditi i kao pratnja na policiji, što je institut s kojim je mali dio javnosti uopće upoznat. Svaka žena koja prijavi nasilje policiji ima pravo na pratnju. To smatra nastavkom svog umjetničkog rada i navodi kako je uvijek spremna u bilo koje doba otići kod nepoznate žene, te joj pružiti pomoć, razumijevanje i utjehu.
Razumijevanje
Smatra kako dijeli puno kršćanskih vrijednosti s ljudima koji prakticiraju vjeru. Govori kako postoji jedna vrsta utjehe do koje vjernici dođu lakše i ranije. Ipak, njena je vjera u dobro i kako se ono dobrim vraća.