Tjedan mode u New Yorku više nije samo zagrijavanje za one europske. Iako iz sezone u sezonu broji sve manje dizajnera, posebice onih poznatih, NYFW ima posebnu čar i nekoliko glamuroznih aduta koji ostaju vjerni melting potu njujorške mode. Osim povratka Calvina Kleina na modne piste nakon više od 7 godina, ovog tjedna mode smo vidjeli odlične nove kolekcije suvremenih, ali i klasičnih bredova.
Coach
Stuart Vevers vodi Coach kao da je američka mornarica. Iako se to ne bi reklo po redovno opuštenim kolekcijama koje viđamo u posljednjih nekoliko sezona, Vevers je davno usavršio svoju strategiju u brendovima poput Bottege Venete, Chloe, te prije desetak godina kada je bio kreativni direktor Loewea.
Coach je za ovu sezonu ozbiljno neozbiljan, s modnim dodacima koji asociraju na neka davna vremena Jacquemusovim mikro torbica. Između redova olovkom pošaranih torbica i majica, neke od kojih su referenca i hommage nedavno preminulom Davidu Lynchu, Coach kolekcija za jesen ove godine je New York u malom. Izuzetno dobar styling zanimljivih komada pomaže u postizanju tog dojma, bez obzira na to što smo sličan vidjeli na nebrojeno puno revija u posljednjih pet godina.
Američka uniforma Stuarta Veversa je zauvijek mladenačka, ali nije isključiva. Od cipela koje imitiraju papuče s zečevima i medvjedićima, pa sve do glam-rock komada sastavljenih od nekoliko vrsta materijala i izveza, Coach zaista pokriva cijeli spektar od 7 do 77 i sve koji se osjećaju mlađe ili starije nego što jesu.
Luar
Ove sezone bez Madonne u prvim redovima, no Luar je i dalje brend koji vrijedi pobliže pratiti. Da mu zvijezde nisu potrebne za privlačenje pažnje je dokazao novom kolekcijom, nazvanom Pato, što u prijevodu znači patka, no u slengu Porto Rika se može protumačiti kao pogrdna, homofobna riječ. Kao i mnogi koji su suočeni s nepravdama, stereotipima i neprihvaćanjem društva, Luar uzima ovu riječ i okreće ju u vlastitu korist.
Naravno, perja i referenci na patke nije izostalo, posebice u senzacionalnim komadima poput bijele jakne obogaćene s bezbroj različitih detalja. Unatoč relativno tamnoj paleti, prigodnoj za jesen, kolekcijom je dominirao maksimalizam u svim svojim oblicima - od predimenzioniranih silueta na tragu osamdesetih do avangardnih oblika koji su bili poput oklopa za preživljavanje suvremenog doba.
Carolina Herrera
Wes Gordon je na čelu Caroline Herrere od 2017., a iz sezone u sezonu dokazuje kako je upravo on jedan od posljednjih bardova američke visoke mode koja može parirati starim majstorima poput Charlesa Jamesa. Za ovu jesen, Gordon je više nego ikada prigrlio romantiku koju moda može pružiti. U ogromnom prostoru s pogledom na snijegom prekriveno Central Park, Gordonova kolekcija je bila poput vanzemaljskog vrta cvijeća kojeg znanstvenici još nisu otkrili.
Prošetale su haljine koje ćemo definitivno vidjeti na Oscarima i drugim nagradama tijekom ove godine, a glavni motiv ruže je studiozno uklopljen u gotovo sve komade. U nekim trenucima je kopča, u drugim dugme, a drugdje je to vrtlog zlatnih latica koje obavijaju column haljinu koju će u svom ormaru poželjeti svaki couture purist. Nije sve u glamuru, Gordonova Herrera ima i ponudu nosivih i dnevnih komada poput balonera korzetiranog kroja i neopisivo dobre košulje širokih ramena.
Elena Velez
Što bi New York bio bez dizajnerice koja je svoje kolekcije svojedobno prikazivala u rupama blata? Kontroverzna Elena Velez je, ovisno o danu, miljenica ili persona non grata američke modne industrije, a čini se da je zbog ove kolekcije ponovo u milosti većini.
Vidno inspirirana brodolomima, gusarima i sirenama, što je vrlo plošno otkrila i scenografija ove revije, kolekcija je prolazila kroz faze glamuroznog i grotesknog, ali i dobre doze kontroverznog. Samu reviju je otvorila Anna Delvey koja je za ovu priliku puštena iz kućnog pritvora, a pratile su je relativno slične siluete s više ili manje degradiranim tkaninama.