Modna fotografija je odavno postala poput cijenjene umjetničke forme, a fotografi poput umjetnika koji se nisu bojali šokirati, istraživati ono nevidljivo, kontroverzno i brisati granice između obične reklame i muzeja vrijednih fotografija. Ipak, do danas se malo tko približio Olivieru Toscaniju, talijanskom fotografu koji je svojim radom zadužio cijeli svijet mode.
Može se reći da je Toscani širom otvorio vrata senzualnim kampanje Toma Forda za Gucci, kontroverznim radovima Stevena Kleina i ostavio neizbrisiv trag na suvremenom modnom oglašavanju i brendiranju.
Tijekom svoje karijere je desetljećima surađivao s časopisima poput Ellea, Voguea, Harper’s Bazaara i Esquirea, te s modnim brendovima kao što su Missoni, Valentino, Chanel i Fiorucci. Međutim, talijanski fotograf neodvojivo je povezan s United Colors of Benetton, pogotovo tijekom 1980-ih i 1990-ih, kada su nastale reklamne kampanje koje su ušle u povijest.
Bio je pionir u osvjetljavanju tema poput smrtne kazne, AIDS-a, rasizma i LGBTQ+ prava. Tijekom njihove suradnje, nekoliko Toscanijevih reklama za Benetton je bilo strogo zabranjeno u raznim zemljama i časopisima.
Teško je zaboraviti Toscanijeve eksplicitne i provokativne slike za Benetton, poput senzualnog poljupca između svećenika i časne sestre ili šokantne fotografije francuske manekenke Isabelle Caro, kojom je za Nolita kampanju eksplicitno prikazao anoreksiju.
Tijekom karijere Toscani je surađivao i s važnim umjetnicima poput Micka Jaggera, Lou Reeda, Carmela Benea i Federica Fellinija.