Launchmetrics
//

Launchmetrics

Prošle godine u ovo doba smo se borili s nekoliko mikrotrendova, neki od kojih su se naizgled pojavili niotkuda. Cowboycore, mob wife, tenniscore, treći val tihog luksuza po uzoru na Carolyn Bessette Kennedy, tristo izvedenica Y2K stila s ostacima barbiecorea, te trad wife na steroidima bili su samo neki od njih. Dok je cowboycore počeo jače galopirati tek nakon izlaska albuma Cowboy Carter u ožujku, a mob wife je iz paštete počeo iskakati tek u kasnu jesen, ostatak prošle godine je naposljetku obilježio iznenađujuće mali broj mikrotrendova koji su se zaista dogodili u pravom smislu riječi.

Charli xcx na balenciaga couture reviji
Profimedia //

Charli xcx

Oni koji jesu, poput brat ljeta, demure i trenda ukrašavanja torbica privjescima, zadržali su se u kolektivnoj svijesti iznenađujuće dugo, a neki su se uspjeli preliti i na početak 2025. godine. Znači li to da mikrotrend konačno odbacuje svoj prefiks i da se vraća u svoj nekadašnji modus operandi?

launchmetrics
//

launchmetrics

Kada je pandemija isprva poremetila ciklus trendova, potrošači s viškom sredstava u džepovima i željom za eksperimentiranjem su masovno počeli isprobavati, imenovati i dijeliti estetike. Modni mediji su pratili svaki porast interesa oko određenog mikrotrenda, dok su brendovi i trgovci nikad brže prilagođavali svoju ponudu. Mikrotrend te brzine je bio novost, a društvene mreže poput TikToka su omogućile njihovo stvaranje i rast brže nego ikad prije.

sydney sweeney
launchmetrics //

sydney sweeney

Za potencijalni nestanak brzih trendova se može okriviti nekoliko faktora. Isti onaj Gen Z koji je stajao iza prvog vala mikrotrendova danas polako shvaća kako ih ništa od toga više ne zanima. Pogođeni raznim ekonomskim i geopolitičkim krizama, kao i ostatak svijeta, trenutačno gravitiraju ka stabilnosti bilo koje vrste. Sve su popularnije odluke poput No Buy January, ali i No Buy 2025., koje su ponajviše nastale zbog stihijske inflacije koja i dalje pogađa svaki kutak svijeta.

loewe ss22
launchmetrics //

loewe ss22

Više se ne događa lepršavo preoblačenje iz jednog stila i identiteta u drugi, već se svi pokušavaju sedimentirati u jedan od bezbroj dosadašnjih stilova. Ne samo zbog manjka sredstava, već i zbog novog, ironičnog pogleda na koncept trenda. Dogodila se takozvana memeifikacija mikrotrendova i coreova, gdje su nekad slijepo praćeni stilovi postali predmeti internet šala. S druge strane, ovdje je možda ona, ne tako davna i žestoka rasprava o izgradnji osobnog stila, urodila plodom.

Launchmetrics //

Činjenica koju ne možemo zaobići je predstojeća zabrana TikToka, koja će se u trenutku pisanja ovog članka dogoditi za ravno tjedan dana. Društvena mreža koja je najveći krivac za difuziju mikrotrendova će biti zabranjena u SAD-u, osim ako njihov ustavni sud ili novi-stari predsjednik Trump ne donese munjevitu odluku o poništenju zabrane. Bez obzira na to što će se zabraniti samo u SAD-u, gdje trenutačno postoji preko 150 milijuna stanovnika koji aktivno koriste TikTok, odluka će ostaviti trajne posljedice na svakoj zabavnoj industriji, pa tako i modnoj.

Launchmetrics //

balenciaga

Ne zaboravimo 2022. i dio 2023. koje smo proglasili erom modnih štoseva. Na viralnim TikTok trenucima se radilo više nego na samim kolekcijama, što se zatim obilo o glavu mnogima koji su prihvatili ovakav način rada. Kako sada stvari stoje, viralnost i nasumični, dvotjedni trendovi ove godine postaju stvar prošlosti.

coperni ss23
launchmetrics //

coperni ss23

Nestankom i slabljenjem TikToka će se oni sporadični, iznenadni trendovi većinom temeljiti na jakim trenucima iz pop kulture, kao što je to prošle godine bio brat summer uzrokovan albumom Charli xcx i cowboycore kojem je Beyonce dala legitimitet.

tina knowles i beyonce
launchmetrics //

tina knowles i beyonce

U 2025. nas sigurno očekuje povratak krovnih, apstraktnijih pokreta u modi koji se mogu pratiti na više načina. Naravno, nećemo se vratiti starom ciklusu trenda koji je znao trajati godine, no usporavanje i povratak na pretpandemijsko, sezonalno računanje modnog vremena bi mogla postati realnost. Sve glasniji dolazak maksimalizma sigurno neće ukinuti potencijalne i malobrojne mikrotrendove, već će ih asimilirati. Kako će se tome prilagoditi omiljeni nam pret-a-porter i high street brendovi, kojima je prodaja cvjetala u dosadašnjem hiperciklusu trendova, ostaje vidjeti.

Moda